Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر جهانگیر روز دوشنبه در حاشیه افتتاح مجتمع تخصصی رسیدگی به پرونده های جرایم اقتصادی در جمع خبرنگاران و درباره آخرین وضعیت انتقال زندانیان از زندان اوین به ندامتگاه زندانیان افزود: زیرساخت‌های لازم برای اجرای آن پیش بینی شده است.

وی افزود: بازداشتگاه اوین برای متهمان در نظر گرفته شده بود و برای آنکه امکان تردد آن‌ها به شعبات راحت‌تر باشد ما طرح انتقال زندانیان اوین را مطرح کردیم تا خانواده‌ها سریع‌تر بتوانند با متهمان ارتباط بگیرند و وکلا هم بتوانند کارهای آن‌ها را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی ادامه داد: با توجه به پراکندگی تهران تصمیم گرفته شد متهمان تهران در ندامتگاه اوین و محکومان به ندامتگاه تهران بزرگ انتقال یابند.
جهانگیر افزود: در همین رابطه زیرساخت‌های لازم برای اجرای آن پیش بینی شد و فضای مناسبی نیز از نظر بهداشتی مورد بررسی قرار گرفت.
وی اظهار داشت: همچنین بازدیدهای مختلف صورت گرفت تا کمبودها برطرف شود و در هر مرحله نیز که این کمبودها برطرف شد یک تیم اعزام شد.

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی افزود: طی هفته اخیر دو تیم اعزام کردم، تا با زندانیانی که انتقال داده شدند، چهره به چهره دیدار کنند که در مجموع این زندانیان از حضورشان راضی بودند که البته در فضای مجازی صحبت‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه خانواده زندانیان در رفت و آمد با مشکلاتی مواجه هستند که این موضوع را نیز با همکاری شهرداری و اتوبوسرانی در میان گذاشتیم تا روزهایی تعیین شود تا خدمات، برای آن‌ها توسعه بابد؛ که رفع این مشکل بر عهده شهرداری، دولت و استانداری است تا مرتفع گردد.
وی خاطرنشان کرد: ما طبق قانون طرح مزبور را انجام می‌دهیم و قانون به ما گفته نه تنها زندان اوین بلکه تمام زندان‌هایی که در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت دارند باید زندان‌های آن شهرها به خارج از شهر انتقال یابد. حال این طرح در حال اجرا است.
مراسم افتتاح مجتمع تخصصی رسیدگی به جرایم اقتصادی و رونمایی از سامانه شفافیت اقتصادی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه و جمعی از مسولان قضایی برگزار شد.

برچسب‌ها اصغر جهانگیر سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور قوه قضاییه سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور قوه قضاییه سازمان زندان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۵۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ حسین فاضلی هریکندی گفت: در سال ۱۴۰۲ رشد ۳۳ درصدی در صدور احکام پابند الکترونیک از سوی دادگاه‌های استان داشته‌ایم و ۷۲۰ نفر از محکومان به جای حضور در زندان، ضمن انجام فعالیت‌های اجتماعی معمول و حضور در کنار خانواده، دوران محکومیت خود را سپری کردند و صرفا محدودیت در تردد داشته‌اند.   به  گفته او افزایش ۱۱ درصدی احکام تعلیق اجرای مجازات، منجر به این شد که از ورود ۱۰۳۳ نفر از محکومان به زندان جلوگیری شود.

رئیس دادگستری البرز گفت: با توجه به آثار اعطای مرخصی به محکومان که موجب حضور آنها در خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای جلب رضایت شاکی می‌شود، در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، ۳۲ درصد افزایش اعطای مرخصی به محکومان را شاهد بودیم.   وی با تاکید به اینکه هیچ یک از نهاد‌های ارفاقی مشمول متهمان و محکومان جرایم خاص، مهم و سرقت نمی‌شود، ابراز امیدواری کرد در سال جدید هم با برنامه‌ریزی انجام شده در زمینه کاهش جمعیت کیفری، موفقیت‌های بیشتری حاصل شود و زندان به محلی تبدیل شود که صرفا افراد مخل نظم و آسایش و امنیت عمومی و مرتکبین جرایم خشن و مهم در آن تحمل محکومیت کنند.    

دیگر خبرها

  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • استفاده از پابندالکترونیکی برای زندانیان خوزستان۲۱درصدافزایش یافت
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • رشد ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در خوزستان
  • زندانیان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • زندانیان گواهینامه‌ فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • کتک کاری زندانی های اسرائیلی در بازداشتگاه نیتسان + فیلم
  • ناامنی عربستان برای تماشاگران فوتبال؛ 100 بازداشتی و 12 زندانی!