Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران در حاشیه سخنرانی خود در دافوس در پاسخ به سوالی درباره راه اندازی کانال مالی ایران و سوئیس برای انتقال کالاهای بشردوستانه و این ادعا که این اقدام مثبت و در راستای تنش زدایی بوده است؟ تصریح کرد: خیر. این کانال کمتر از اجرای دستور دیوان بین المللی دادگستری است که به آمریکا دستور داد که حق ندارد از ورود غذا و دارو به ایران ممانعت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاست آمریکا کماکان سیاست فشار به مردم ایران است. سیاست محروم کردن مردم از منابع مالی برای پرداخت هزینه های غذا و دارو و محدود کردن روش های استفاده از منابع مالی است.

وی گفت: این یک قدم بسیار کوچک است دولت سوییس تلاش کرد ما از تلاش آنها قدردانی می کنیم اما این نشانه حسن نیت آمریکا نیست و حتی نشانه آن نیست که ایالات متحده آمریکا کوچکترین اقدام را در راستای اجرای تعهدش بر مبنای دستور موقتی دیوان دادگستری انجام داده باشد چه برسد به اینکه بر اساس برجام عمل کرده باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی درباره اضافه کردن سازمان های کمک کننده به تروریسم اقتصادی علیه ایران به فهرست گروه های حامی تروریسم جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: ما این طرح را در دست بررسی داریم تا کسانی که به تروریسم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران دامن می زنند را در این فهرست‌ها اضافه کنیم. این بررسی توسط وزارت خارجه انجام می شود و به شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد می شود و آنها تصمیم می‌گیرند. یکی از سازمان‌هایی که در این زمینه در حوزه تقویت تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران فعال بوده سازمان "اتحاد علیه ایران هسته‌ای" است که همه اسمش از اول تا آخر دروغ است و پیشنهاد مناسب در این زمینه می شود اما الان ما در مرحله بررسی ها در وزارت خارجه هستیم.

وی درباره حضور مردم در انتخابات و تاثیر آن بر دیپلماسی هم گفت ما باید بپذیریم همان طور که حضرت امام گفتند، ولی نعمت ما مردم هستند. مردم تکلیف خود را می دانند و حضور دارند و قدرشناسی خود را در تشییع سردار سلیمانی نشان دادند و اطمینان دارم در انتخابات با حضور گستره که انشاءالله زمینه اش هم فراهم شود حتما می توانند تعیین کنند که آمریکا مجبور است سیاست حداکثری اش را کنار بگذارد و بپذیرد ترامپ شکست خورده و بازگردد تحریم ها را کنار بگذارد و خسارات ایران را جبران کند و به 1+5 بازگردد.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره سفر جوزف بورل به ایران هم گفت ایشان درخواست کردند و منتظریم ببینیم چه می‌گویند.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره محتوای نامه 24 صفحه‌ای اش به رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: در این نامه تاکید بر این است که کشوری که حق استفاده از ماده 36 داشته است با مستندات غیرقابل انکار، ایران بوده و این کار را هم انجام داده و آنها ناکام بودند و دچار نقض اساسی برجام شدند و ما اقدامات جبرانی ماده 36 را انجام دادیم. آنها هیچ حقی برای دست‌درازی به ماده 36 برجام ندارند. خیلی مفصل با متن و شکل نشان دادیم آنها چه اشتباه فاحشی داشتند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آمریکا برجام محمدجواد ظریف کانال مالی ایران سوئیس پاسخ به سوالی درباره تروریسم اقتصادی علیه ایران ماده 36

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۵۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اعتراض کودکان غزه به جنایت‌های اسرائیل (فیلم) اعتراض محیط زیستی در آلمان؛ اشغال یک جنگل (فیلم) مراسم تحلیف نخست وزیر جدید پاکستان (فیلم)

دیگر خبرها

  • هشدار جدی پزشکیان به مسئولان /بترسید از اینکه.../نیاز به گشت ارشاد مدیران نیست، در آمریکا هم می‌دانند ما در اینجا چه می‌کنیم!
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم)
  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • نشانه‌ های افزایش محبوبیت ایران در افکارعمومی جهان | نیویورکی ها درباره «وعده صادق» چه گفتند؟
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد