Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، محمدمهدی رباطی در خصوص ابزار فروش تعهدی در بازار سرمایه بیان داشت: حضور این ابزار در بازار کاملا احساس می شد و باید همراه با بازارهای جهانی، بازار سرمایه نیز از این ابزار بهره می برد. اما زنجیره خدمات رسانی این ابزار باید در بازار ما راه بیفتد.

رباطی افزود: نکته ای که وجود دارد این است که این ابزار قرار است به چه صورت راه بیفتد؟ آیا فرهنگ سازی لازم برای فعالین بازار انجام خواهد شد؟ استفاده از آنها چه مقدار کاربردی خواهد بود که سهام‌داران و فعالین بازار سرمایه برای استفاده از این ابزار اقبال پیدا کنند؟ به نظر من اگر زیر ساخت های لازم ایجاد نشود و آموزش های لازم داده نشود و به عبارتی سهل بودن استفاده از این ابزارها فراهم نشود، فروش تعهدی هم به سرنوشت بحث اختیار معامله ها دچار می شود و خیلی مورد توجه و جذابیت برای بازار قرار نمی گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه در خصوص نقش هوش مصنوعی در بازار سرمایه بیان داشت: این موضوع نزدیک به ۳۰ سال است در بازارهای توسعه یافته دنیا به طور جدی فعال است و در حال حاضر طبق آماری که وجود دارد، حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد معاملات در بورس های دنیا و بازار ارز و کالایی دنیا توسط هوش های مصنوعی، الگوریتم و ربات های معاملاتی انجام می شود.

رباطی ادامه داد: در بازار ما این پدیده ۶ سال است که به وجود آمده است و شاهد مسابقات الگوریتمی هم هستیم. هوش مصنوعی و الگوریتم در بازارهای با عمق زیاد و کارآ ، کاربرد دارد و بازار ما هنوز با عمق زیاد اندکی فاصله دارد. بازار ما در مقایسه با بازارهای سهام کشورهای توسعه یافته و نیمه توسعه یافته بسیار کوچک است. بازار ما با رشدهای اخیر چیزی در حدود ۱۶۰ میلیارد دلار است که هنوز عدد قابل توجهی نیست.

رباطی عنوان کرد: بحث هوش مصنوعی در بازار قطعا ابزار مفیدی است ولی این مفید بودن یک نسبتی به عمق و شفافیت بازار دارد و هرچقدر عمق بازار ما بیشتر شود، قطعا پرفورمنس و کارایی هوش مصنوعی هم در معاملات بالاتر می رود.

وی در ادامه در خصوص تأثیر بودجه بر بازار سرمایه بیان داشت: بازار سرمایه، بازاری است که طرفدار ثبات و طرفدار پرهیز از تصمیمات یک شبه  و شوک است. در مورد بودجه هم این نکته وجود دارد. یعنی انتظاری که بازار از بودجه دارد این است که تصمیماتی در خصوص بهره مالکانه و بحث مالیات و خوراک پتروشیمی ها و مواردی از این دست که به طور کلی برای صنایع بزرگ بازار دارای اهمیت هستند، شاهد تصمیمات ناگهانی و شوک به بازار نباشد.

رباطی افزود: همچنین آن چیزی که برای بازار مهم است بحث تامین مالی دولت از طریق ابزارهای بدهی است. به نظر من با توجه به کسری که در بودجه به دلیل عدم تحقق فروش نفت، وجود خواهد داشت ما شاهد یک تورم ادامه داری در سال آتی خواهیم بود و این موضوع باعث خواهد شد که شاهد تاثیر مثبت آن بر سطح قیمت ها و شاخص بورس در سال آتی باشیم.

وی در خصوص رشد اخیر بازار و زمزمه هایی مبنی بر سفته بازی بازیگران ، خاطرنشان کرد: رشد شاخص که بازار را وارد سفته بازی نمی کند ولی وقتی بازار وارد فاز رونق می شود، طبیعی است که حجم زیادی نقدینگی را به خودش جذب می کند. از طرفی، اتفاقی که ظرف چند ماه گذشته رخ داد نقدینگی افراد غیر حرفه ای و سایر فعالین اقتصادی کشور را به بورس جذب کرد. بنابراین، به دلیل رفتار حقوقی های بزرگ بازار بر سهام بنیادی و ارزنده بازار، این نقدینگی جذب سهامی می شود که قابلیت رشد داشته باشد . این روند در تمامی بازارهای سهام در دنیا طبیعی است که ، وقتی بازار در فاز رونق قرار دارد، در بخشی از سهام و در بخشی از بازار شاهد شکل گیری هیجان خرید و فروش هستیم ولی این قابلیت تسری به کل بازار نیست و ما در کلیت بازار به ویژه شرکت های بزرگ بازار، ما به آن صورت نوسان قیمتی را شاهد نیستیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس اوراق بهادار تهران فروش تعهدی سهام بازار سرمایه توسعه یافته هوش مصنوعی بزرگ بازار فروش تعهدی بازار ما سال آتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۶۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری

یزدان یگانگی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری در نشست تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با اشاره تامین گندم مورد نیاز این استان تا پایان خردادماه گفت: هم‌اکنون ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در انبار‌های استان ذخیره‌سازی شده است.

وی افزود: افزون بر این خرید ۱۸ هزار تن گندم از استان‌های خوزستان و کردستان نیز در دستور کار استان قرار دارد.

یگانگی اظهار کرد: مراکز خرید گندم اهمیت زیادی دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز خرید گندم قابل قبول باشد.

بیشتر بخوانید

خریداری ۲ هزار و ۲۰۰ تن گندم از کشاورزان فارسانی

وی در خصوص تامین شکر مورد نیاز استان اضافه کرد: در این ارتباط ۷۶۰ تن شکر سفید در انبار‌های این استان ذخیره‌سازی و همچنین حمل ۶۰۰ تن شکر نیز در دستور کار قرار دارد.

یگانگی با اشاره به وجود هزار و ۴۸۰ تن برنج در انبار‌های چهارمحال و بختیاری افزود: مذاکراتی برای افزایش سهمیه برنج استان نیز در حال انجام است.

وی پیش‌بینی کرد: با هماهنگی‌های انجام شده از سوی مسئولان این استان در خصوص ذخیره سازی و تامین کالا‌های اساسی مشکل و کمبودی وجود نخواهد داشت.

بهروز میرزایی معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با تمهیدات پیش‌بینی شده بازار شب عید و ماه مبارک رمضان بدون هیچ کمبودی از نظر تامین کالا‌های اساسی در استان پشت سر گذاشته شد.

وی با اشاره به تامین ۵۷۵ تن شکر مورد نیاز بازار شب عید و ماه مبارک رمضان افزود: ۴۹۰ تن شکر مورد نیاز خانوار طی یک ماه در چهارمحال و بختیاری تامین شد که از این میزان ۷۲ تن از طریق نمایشگاه بهاره در اختیار مردم قرار گرفت.

میرزایی اضافه کرد: همچنین در این بازه زمانی ۸۵ تن شکر نیز در اختیار بخش صنف و صنعت چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.

وی، سهمیه برنج وارداتی چهارمحال و بختیاری را ۴۹۰ تن اعلام کرد که از این میزان ۴۰۲ تن جذب و روانه بازار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • از فروش موبایل‌واره تا دستگیری ۳نفر به دلیل عکس گرفتن از سوال‌ها کنکور
  • کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک | ار فروش موبایل‌واره تا دستگیری ۳نفر به دلیل عکس گرفتن از سوال‌ها
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان
  • قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • تداوم موقعیت جنگی تنها راه بقای نتانیاهو در قدرت / کابینه اسرائیل در حال از هم پاشیدن است
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • امنیت سرمایه گذاری نیاز کشور است
  • نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد | روزی روزگاری ۲۱ مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟