Web Analytics Made Easy - Statcounter

«پروانه مافی» روز دوشنبه در رویداد ملی زمینه سازی مشارکت غیر دولتی در پروژه های دولت الکترونیکی، قول همراهی مجلس برای رفع خلاهای قانونی در حوزه دولت الکترونیک و کسب و کارهای اینترنتی را داد و گفت: بحث راه اندازی دولت الکترونیک ۲۰ سال قبل مطرح شد اما در این مدت طولانی شاهد حرکت لاک پشتی بودیم.
وی تصریح کرد: زمان ورود به مجلس با گروهی از جوانان آشنا شدیم کسب و کار استارتاپی خود را راه اندازی کرده بودند اما مشکلات زیادی در حوزه قانون گذاری داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان زمان تصمیم گرفتیم به آن ها کمک کنیم. تا اندازه ای هم پیش رفتیم اما مانند پیشرفت دولت الکترونیک ما نیز لاکپشتی حرکت کردیم.
مافی با اشاره به این که تمام دنیا در حال رفتن به این سمت هستند گفت:‌ این که پیشرفت دولت الکترونیک ۲۰ سال طول کشیده و این مسیر لنگ لنگان طی می شود باید سراغ موانعی برویم که در مسیر این پیشرفت قرار دارند.
نماینده مردم تهران افزود: اوایل این دوره از مجلس زمانی که سراغ مشکلات جوانان می رفتیم عمده مشکلات شان در حوزه تعدد مجوزها برای راه اندازی کسب و کارها بود. وزارت ارشاد بیشترین مجوزها را در این حوزه صادر می‌کند. به خاطر دارم که سال ۹۵ زمان بررسی مجوزهایی که از سوی وزارتخانه ها و مجموعه های مختلف صادر می شود متوجه شدم ۱۴۸ مجوز  از سوی وزارتخانه ارشاد صادر شده که این تعدد مجوز واقعا حیرت زده ام کرد.
مافی خاطرنشان کرد: هشت ماه پس از بررسی های اولیه تعداد ۱۴۸ مجوز  تبدیل به عدد ۴۳ رسید و این قول را به ما داده اند که با گذشت مدت زمان اندک تعداد مجوزها بیش از ۴-۵ عدد نباشد.
مافی برای نشان دادن این مساله که پیشرفت اقتصادی در گرو حوزه فناوری و آی تی است به بندهای مختلف اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت:‌ در بند اول سیاست های حوزه اقتصاد مقاومتی بر تامین شرایط مناسب کسب و کار،‌ فعال شدن کلیه امکانات و منابع سرمایه انسانی و علمی کشور به منظور کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت برای فعالیت بخش خصوصی تاکید شده است.
کدام نهاد و مرکز می تواند این شرایط را فراهم کند؟ از نظر من قطعا حوزه کسب و کارهای اینترنتی می تواند به بند اول سیاست های حوزه اقتصاد مقاومتی جامع عمل بپوشاند.
وی اشاره کرد: به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در حوزه آی تی است که محقق می شود. در بند سوم همین قانون، رشد و بهره وری در اقتصاد با تقویت عوامل تولید، توانمندسازی نیروهای کار رقابت پذیری اقتصاد، ایجاد رقابت بین مناطق و استان ها تاکید شده که به توسعه متوازن منجر می شود. توسعه ای که اکثر دنیا روی آن تمرکز کرده اند و اگر ما نیز بخواهیم به رشد حقیقی در کشور دست پیدا کنیم باید توجه به توسعه متوازن را مدنظر قرار بدهیم.
گذشته از این شفاف سازی تنها آیتمی است که می تواند کشور را از بحث پیچیده اختلاس ها و شرایط نا امنی که به وجود آمده حفظ شود. شفافیت هم گره محکمی با حوزه آی تی دارد.
مافی نماینده مجلس است و در تمام جملاتش ردی از قانون و تبصره وجود دارد.

او در ادامه به آیین نامه توسعه و گسترش فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: ماده هشت آیین نامه می گوید دستگاه های اجرایی مجاز هستند کلیه فعالیت اجرایی و ارایه خدمات الکترونیک خود در چارچوب مصوبات شورای عالی فناوری را پس از تصویب کمیسیون توسعه الکترونیک شورا، از طریق سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی انجام دهند.

نماینده مردم تهران با تاکید بر این که باید دنبال منابع درآمدی غیر از نفت باشیم گفت: خدا را شکر که نفت تحریم شد. شاید خیر ما در این باشد و حتما هست. ۴۰ سال قبل زمانی که انقلاب کردیم به نفت وابسته بودیم و امیدمان این بود که از این وابستگی تک محصولی خارج شویم اما هیچ اتفاقی در طول این سالها رخ نداد. شاید این تحریم رحمتی باشد و ما بتوانیم بشکه های نفتی که در بخش خصوص و فعالیت های استارتاپی نهفته اند را به دست بیاوریم.
مافی در پایان بار دیگر تاکید کرد که مجلس آماده همکاری با کسب و کارهای اینترنتی و سرعت گرفتن پیشرفت توسعه دولت الکترونیکی است و اظهار داشت: در اکثر جلسات که در حوزه فناوری تشکیل داشته حاضر بودم و تلاش های دوستان مجلس را دنبال کردم. در مدت باقی مانده از مجلس فرصت داریم مشکلاتی که در حوزه استارتاپی، بخش خصوصی و دولتی وجود دارد را حل کنیم. اگر نیاز به قانون باشد این قول را می دهم که مجلس بتواند پیچ ها را شکل کند و کار به سرعت پیش برود.
«رویداد ملی زمینه سازی مشارکت غیر دولتی در پروژه های دولت الکترونیکی » با حضور امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، پروانه مافی نماینده مجلس، رضا باقری اصل دبیر شورای اجایی فناوری اطلاعات کشور، رییس کمیسیون نرم افزار سازمان نظام صنفی رایانه ای، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک و فعالان بخش خصوصی در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی امیر ناظمی سازمان فناوری اطلاعات ایران اقتصاد مقاومتی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی امیر ناظمی سازمان فناوری اطلاعات ایران اقتصاد مقاومتی دولت مجلس شورای اسلامی امیر ناظمی سازمان فناوری اطلاعات ایران اقتصاد مقاومتی دولت کسب و کارهای اینترنتی دولت الکترونیکی دولت الکترونیک فناوری اطلاعات اقتصاد مقاومتی راه اندازی بخش خصوصی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات در تهران تمام الکترونیک است + فیلم

معاون استاندار تهران از برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس خبر داد و گفت: در حوزه انتخابیه تهران به دلیل کثرت نامزدها شمارش آرا طولانی بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، عباس جوهری ظهر امروز در شورای اداری شهرستان ورامین با اشاره به آمادگی استان تهران برای برگزاری انتخابات اظهار داشت: در دور نخست انتخابات از 10 حوزه انتخابیه، 8 حوزه تعیین تکلیف شدند و در دور دوم انتخابات شاهد برگزاری انتخابات در تهران و ورامین خواهیم بود.

 

.

 

وی افزود: در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس 32 نامزد انتخابات برای تصاحب 16 کرسی مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند و در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک نیز 2 نامزد برای تصاحب یک کرسی رقابت خواهند کرد.

معاون سیاسی استاندار تهران در ادامه گفت: بر اساس تقویم وزارت کشور برای انتخابات، کارها برای دور دوم انتخابات در استان تهران انجام می‌شود.

جوهری تصریح کرد: دور دوم انتخابات در مجلس شورای اسلامی، برای نخستین بار در تهران به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد لذا امیدواریم به بهترین نحو انجام شود تا سنگ بنای خوبی برای ادوار آینده باشد.

اختصاصی| لیست 16 نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود

معاون سیاسی استاندار تهران با بیان اینکه تمهیدات لازم در راستای آموزش کاربران اندیشیده شده خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه تهران به دلیل کثرت نامزدها شمارش آرا طولانی بود لذا امیدواریم در این انتخابات شمارش آرا در اولین فرصت انجام و به اطلاع مردم برسد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود
  • انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نیست
  • انتخابات در تهران تمام الکترونیک است + فیلم
  • انتخابات در تهران تمام الکترونیک است
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس