Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر دفاع روسیه گفت: سامانه جدید دفاع ضد هوایی "اس-۵۰۰" در سال ۲۰۲۰ آماده تحویل به نیروهای موشکی راهبردی بوده و در سال ۲۰۲۱ نیز موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای "سرمت" به این نیروها تحویل داده خواهند شد. ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "آلکسی کریوروچکو" معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کردکه سامانه موشکی جدید دفاع ضد هوایی "اس-500" در همین سال جاری 2020 آماده تحویل به نیروهای مسلح این کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام نظامی امروز در مقاله‌ای برای نشریه «فناوری‌های رادیوالکترونیکی» با اعلام این مطلب یادآور شد که این مجموعه موشکی در سال 2019 با پرتاب "موشک‌های جدیدی که هیچ مشابهی در جهان ندارند" مورد آزمایش قرار گرفت.

کریوروچکو افزود: «وظیفه اصلی این سامانه مبارزه با تجهیزات نظامی دارای موشک‌های بالستیک با برد متوسط ​​(دامنه رهگیری و پرتاب موشک خود این سامانه تا 3500 کیلومتر است) و موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای در بخش آخر مسیر پرواز و در موارد خاص در بخش میانی پرواز آنهاست.»

به گفته وی، علاوه بر این ، در سال 2021 ، موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای از نوع "سرمت" نیز به نیروهای مسلح تحویل داده خواهند شد. انتظار می رود که آنها جایگزین موشک‌های سنگین "ویه‌وودا" در نیروهای موشکی راهبردی شوند.

معاون وزیر دفاع همچنین از ساخت ماشین زرهی ویژه برای پیاده نظام "ریتسار" برای تجهیز واحدهای نیروهای زمینی روسیه در مناطق قطب شمال خبر داد.

کریوروچکو در اواخر ماه دسامبر سال گذشته (اوایل دی ماه) از انجام آزمایشات اولیه به روی سامانه موشکی دفاع ضد هوایی اس-500 خبر داده و یادآرور شده بود که این آزمایش‌ها از سال 2020 آغاز شده و نخستین مدل تولید شده این مجموعه قرار است در سال 2025 به ارتش تحویل داده شود.

اردوغان: اولویت ترکیه بعد از اس 400 خرید اس 500 استنخستین آزمایش سامانه موشکی "اس-500" روسیه در سال 2020

سامانه موشکی دفاع ضد هوایی "اس-500" برای مقابله با حملات موشک‌های بالستیک با برد متوسط ​​طراحی شده است. این سیستم همچنین قادر خواهد بود موشک‌های مافوق صوت با سرعت حداکثر 7 کیلومتر بر ثانیه را نیز هدف قرار دهد.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,87,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه موشک های بالستیک بین قاره ای معاون وزیر دفاع دفاع ضد هوایی سامانه موشکی تحویل داده بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشار اسد: روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد

رئیس جمهور سوریه در سخنانی تاکید کرد که روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه در سخنانی تاکید کرد که عملیات ویژه روسیه در اوکراین مسیر تاریخ را اصلاح می‌کند و روسیه پیروز خواهد شد.

بشار اسد تاکید کرد که عملیات نظامی ویژه در اوکراین به پیروزی روسیه ختم خواهد شد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه از آزادسازی بخش‌هایی از جمهوری دونتسک خبر داد. دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان‌های نظامی این کشور شهرک بوگدانوفکا در جمهوری دونتسک را به طور کامل آزاد کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که نیروهای روسی در این منطقه موقعیت خود را بهبود بخشیدند. نظامیان و شماری از تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین در نزدیکی دونتسک نیز هدف نیروهای روسی قرار گرفت.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین در مناطق دیگر دونتسک دفع شد.

بنا به این گزارش، در نتیجه درگیری در این محور ارتش اوکراین بیش از ۴۴۰ نظامی، سه خودرو و یک سامانه موشکی ضدهوایی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش روسیه موفق شد یک فروند هواپیمای میگ- ۲۹ نیروی هوایی اوکراین را در فرودگاه دنپر منهدم کند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۱۹۴ پهپاد اوکراینی دردرگیری های ۲۴ ساعت گذشته منهدم کردند.

همچنین رئیس دومای روسیه تاکید کرد که کمک‌های غرب نمی‌تواند به اوکراین در نبرد با روسیه کمک کند.

«ویاچسلا ولودین» رئیس دومای روسیه روز یکشنبه اعلام کرد: بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین وضعیت میدان جنگ را تغییر نمی‌دهد. رژیم کی یف با وجود کمک‌های غرب شکست خواهد خورد.

مجلس نمایندگان آمریکا دیروز بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد؛ اقدامی که بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی و مناقشه حزبی در کنگره آمریکا، واکنش‌هایی را به همراه داشته است.

روند رأی‌گیری و تصویب لایحه کمک ۶۰ میلیارد دلاری برای اوکراین، ظرف چند دقیقه انجام شد؛ اتفاقی که بعد از چند ماه بلاتکلیفی لایحه در مجلس نمایندگان، حاکی از آن است که قانونگذاران آمریکایی فارغ از تمایلات حزبی، به طور متفق‌القول حامی تداوم حمایت از اوکراین هستند.

دیگر خبرها

  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • تأثیرات راهبردی عملیات وعده صادق در سطح منطقه و جهان
  • سرلشکر باقری: عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی درسطح منطقه و جهان داشت/ همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی
  • نگرانی اینترنشنال از تحویل سامانه اس۴۰۰ روسیه به ایران | این سامانه چه توانایی دارد؟
  • بشار اسد: روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • تاکید رهبر انقلاب بر اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح +| ویدئو