Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محمدابراهیم لاریجانی (مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) گفت: پیرو برگزاری سی‌امین اجلاس شورای برنامه‌ریزی منطقه‌ای سازمان همکاری‌های اقتصادی (ECO-RPC) در تاریخ ۲۴ تا ۲۷ دی ماه در تهران، مصوبات بخش گردشگری و تقویم کلی رویدادهای ۲۰۲۰ این سازمان اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، معاونت گردشگری متولی برگزاری ۴ رویداد شامل «ششمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو - جاده ابریشم» در تاریخ ۹-۷ خرداد ۹۹، «کارگاه آموزشی آشپزی» در تاریخ ۹-۷ خرداد ۹۹، «مجمع روسای انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و سایر ذینفعان گردشگری اکو» ۱۱-۹ تیر ۹۹ و «سومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت اکو» در سال پیش رو، خواهد بود.

او با بیان این‌که در حال حاضر نشست‌های هماهنگی با مجری این رویدادها و تعیین ریزبرنامه‌ها و سایر ذینفعان آغاز شده است، افزود: «ششمین جشنواره بین‌المللی غذای جاده ابریشم اکو» و «نشست و کارگاه آشپزی» به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، «مجمع روسای انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و سایر ذینفعان گردشگری اکو» به شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی و «سومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت اکو» به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران سپرده شده و تعاملات مورد نظر به منظور بهره‌مندی حداکثری از برنامه‌های پیش رو در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در بیست و نهمین نشست شورای برنامه‌ریزی اکو در آذرماه سال ۱۳۹۷ موضوع انتخاب پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو از سوی ایران پیشنهاد شد که پس از ارائه گزارش توجیهی و مکانیزم انتخاب پایتخت از میان شهرهای کشورهای عضو اکو، موضوع در نشست وزرای گردشگری اکو در شهر «خجند» تاجیکستان در تاریخ۱۲-۱۱ مهرماه ۱۳۹۸ مطرح و از سوی وزرای گردشگری کشورهای عضو مورد تایید و استقبال قرار گرفت. در این نشست همچنین، شهرهای ساری و اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ انتخاب شده‌اند. در همین راستا، جمهوری اسلامی ایران همچنین میزبانی پنجمین نشست وزرای گردشگری و هفتمین نشست کارشناسان ارشد اکو را در سال ۲۰۲۲ همزمان با برگزاری رویداد ساری ۲۰۲۲ به عهده گرفت.

شورای برنامه‌ریزی منطقه‌ای از ارکان اصلی سازمان همکاری اقتصادی اکو است که حداقل یکبار در سال و قبل از اجلاس سالانه شورای وزیران تشکیل جلسه می‌دهد. این شورای برنامه‌ریزی منطقه‌ای، سیاست‌ها و راهبردهای پایه و برنامه‌های اکو را براساس رهنمودهای شورای وزیران تدوین می‌کند.

تنظیم تقویم سالانه اکو برای تصویب در شورای وزیران، بررسی فعالیت‌های اقتصادی دبیرخانه اکو، تهیه گزارش اقتصادی سالانه اکو، بررسی پیشرفت اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های سازمان به صورت سالانه و بررسی اولویت‌های راهبرد همکاری اقتصادی به صورت هر دو سال یکبار از وظایف دیگر این شورا است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کشورهای عضو اکو شورای برنامه ریزی منطقه ای گردشگری کشورهای عضو کشورهای عضو اکو سازمان همکاری وزرای گردشگری شورای وزیران گردشگری اکو برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۷۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان

گروه کاری بررسی دوره‌ای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای بررسی گزارش‌های حقوق بشری افغانستان برای چهارمین بار در هفته‌ آینده نشست برگزار می‌کند.

این نشست قرار است روز دوشنبه، ۱۰ ثور، در جینوا برگزار شود.

افغانستان یکی از ۱۴ کشوری است که توسط این گروه سازمان ملل متحد، از تاریخ ۱۰ تا ۲۱ ماه جاری تحت بررسی قرار می‌گیرد.

بربنیاد اعلامیه‌ شورای حقوق بشر، اسنادی که براساس آن بررسی صورت می‌گیرد، شامل «گزارش ملی کشور تحت بررسی، گزارش گروه‌ها و کارشناسان مستقل حقوق بشر، معلومات نهادهای حقوق بشری و گروه‌های جامعه‌ مدنی می‌شود.»

پنجاه‌وپنجمین نشست سالانه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در اوایل ماه حوت سال گذشته برگزار شده بود.

در آن نشست گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان، گزارش خود را ارایه کرد.

در گزارش او نقض سیستماتیک و گسترده حقوق بشری زنان و دختران و اقلیت‌های قومی و مذهبی از سوی طالبان بازتاب یافته بود.

ریچارد بنت در آن گزارش خواستار بررسی جنایات طالبان علیه زنان در دادگاه‌ بین‌المللی لاهه شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک
  • نشست کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای
  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز