Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@09:05:39 GMT

پایتخت فرهنگی هنری مساجد کشور معرفی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۷۵۵۰

پایتخت فرهنگی هنری مساجد کشور معرفی می‌شود

حجت الاسلام رمضانی گفت: طرح ملی «فهما» به‌ منظور حمایت هدفمند از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حال فعالیت است،

به گزارش خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام «علی رمضانی» در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز ۱۴ بهمن‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: اساسنامه شورای سیاست‌گذاری مساجد کشور تصویب شده و متشکل از ۳ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش‌وپرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین،  افزود: در حال حاضر این شورای سیاست‌گذاری فعالیت خود را در سطح کشور آغاز کرده و در استان‌ها نماینده ولی‌فقیه در استان رئیس، استاندار نایب‌رئیس و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیر شورا محسوب می‌شود.

 

حجت‌الاسلام رمضانی با بیان اینکه طرح ملی «فهما» به‌منظور حمایت هدفمند از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حال فعالیت است، گفت: در طرح ملی فهما که مخفف «فرهنگ هنر مساجد ایران» است با توجه به معدلی که از سامانه «زیست‌بوم بچه‌های مسجد» رصد می‌شود استانی که بیشترین معدل را به دست بیاورد پایتخت فرهنگی هنری مساجد کشور معرفی خواهد شد.

 

این مسئول یادآور شد: تلاش می‌شود در این طرح فرصت‌های طلایی شکار شود و اقتدار پایگاه‌ها و کانون‌های مساجد را به رخ بکشیم زیرا زیست‌بوم فهما می‌تواند صدای بچه‌های مسجد را به گوش همه مجموعه‌ها برساند.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی سایت «زیست‌بوم مجازی بچه‌های مسجد» عنوان کرد: به‌منظور ایجاد فرصت بروز استعداد و خلاق برای رقابت سالم و تعامل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور سامانه‌ای تحت عنوان زیست‌بوم مجازی بچه‌های مسجد با هدف کشف، پرورش و به‌کارگیری خلاقیت‌های فرهنگی هنری بچه‌های مسجد با امکان رصد، پایش و ارزیابی اطلاعات راه‌اندازی کرده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین افزود: اشتراک‌گذاری تجارب فعالان مساجد، ایجاد منبعی عظیم برای تولید دانش‌های بومی، ارتقای توان شناسایی نیازها و حل مسائل و مشکلات فرهنگی اجتماعی، کمک به سیاست‌گذاران و مدیران فرهنگی کشور برای تصمیم‌گیری صحیح و دقیق از دیگر اهداف این زیست‌بوم است.

 

این مسئول یادآور شد: این زیست‌بوم تنها نهاد رسمی ارائه اطلاعات کامل کانون‌های مساجد در کشور خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند بانک اطلاعاتی کاملی را در این زیست‌بوم به‌صورت مجزا دریافت کنند.

 

حجت‌الاسلام رمضانی در پایان با اعلام اینکه ۳۶۵ کانون مساجد استان قزوین تاکنون در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، بیان کرد: بودجه‌های کانون‌ها از این پس برحسب امتیازاتی که در این سامانه به دست می‌آوردند تخصیص خواهد یافت که از جمله شاخص‌های ارزیابی مساجد در این زیست‌بوم می‌توان به ارتقاء فعالیت‌های قرآنی، غنی‌سازی اوقات فراغت، فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، فضای مجازی و خلاقیت و نوآوری اشاره کرد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد ایام الله دهه فجر مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل ایام دهه فجر انقلاب اسلامی معامله قرن استان قزوین کانون های فرهنگی هنری مساجد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فرهنگی هنری مساجد کشور حجت الاسلام رمضانی مساجد استان قزوین بچه های مسجد زیست بوم طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۷۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد چگنی نژاد امروز یکشنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اظهار داشت: مسجد طراز اسلامی، در سایه تعامل حداکثری میان متولیان مساجد و نهادهای فرهنگی محقق می‌شود.

وی با تجلیل از حمایت‌های ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد، گفت: تعامل حداکثری ادارات و نهادهای فرهنگی با مساجد بستر تقویت فرهنگ دینی و فرهنگ عمومی جامعه است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان اینکه مساجد سنگر هستند، افزود: مسجد طراز اسلامی، در سایه تعامل حداکثری میان متولیان مساجد و نهادهای فرهنگی محقق می‌شود.

چگنی نژاد، تصریح کرد: تحقق مسجد طراز اسلامی منجر به تعالی جایگاه و نقش این اماکن امن الهی در جامعه، تقویت فرهنگ دینی و مقابله با توطئه‌های دشمنان خواهد شد.

وی با اشاره فعالیت ۴۹۸ کانون فرهنگی هنری عمومی و ۳۸ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در استان لرستان، افزود: هر قدمی در راستای حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برداشته شود، منجر به آبادانی معنوی مساجد خواهد شد.

کد خبر 6084420

دیگر خبرها

  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان
  • ایام اوقات فراغت با محوریت مسجد فرصت خودسازی است
  • راه‌اندازی ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد کشور
  • راه‌اندازی ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد کشور