Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@21:30:25 GMT

۸۰ درصد انرژی غذایی کشور در داخل تولید می ‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۷۶۹۸

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر، وضعیت امنیت غذایی کشور را وضعیتی خوب توصیف و اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد انرژی غذایی کشور در داخل تأمین می‌شود که این عدد قابل قبولی است و با تلاش‌هایی که در حال انجام است، تا چند سال آینده این عدد افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشاورز، وضعیت تأمین کالاهای کشاورزی را نیز بسیار خوب دانست و اضافه کرد: قیمت‌ کالاهای کشاورزی مانند مرغ و گوشت نسبت به سال گذشته مناسب‌تر بوده و وضعیت بازار آرام‌تر، فراوان‌تر و دسترس‌تر است و باید از تولیدکنندگان تشکر کنیم که در تامین ارزاق مورد نیاز مردم کمک می کنند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بارندگی امسال خیلی خوب بوده و سبب شده تا تولید محصولات کشاورزی خوب باشد، افزود: وضعیت مزارع خوب و سبز است؛ خوشبختانه وضعیت بذر امسال عالی بود و بذر مازاد در کشور وجود داشت و هیچ کشاورزی گله‌ای در مورد دسترسی به بذر نداشته است.

کشاورز ادامه داد: در سفرهایی که به استان ها و شهرستان های مختلف کشور داشتم، خوشبختانه وضعیت مزارع سبز و مطلوب است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: پس از چندین سال خشکسالی در منطقه زابل که شامل ۵ شهرستان است، امسال آب فراوان شده و کشاورزان توانستند کشت پاییزه خوبی در این منطقه داشته باشند.

وی گفت: سیل که سبب خسارت در برخی از مناطق شده است در برخی مناطق دیگر باعث شد تا تولید برنج بسیار خوبی را در کشور داشته باشیم.

کشاورز، وضعیت تولید محصولات کشاورزی در کشور را خوب توصیف کرد و افزود: وضعیت میوه، گوشت و سایر محصولات کشاورزی در کشور خوب است و کشاورزان برای تولید بیشتر سخت در تلاش هستند و ما نیز برای استمرار کشت همه نهاده‌ها را پیش از بیش تدارک دیده‌ایم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انرژی برنج گوشت وزارت جهاد کشاورزی امنیت محصولات کشاورزی غذایی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۷۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، رضا فتوحی درباره شعار سال و اهمیت آن در بخش کشاورزی افزود: امنیت غذایی مهمترین مبحث بخش کشاورزی بوده و باید تلاش کنیم تا با مشارکت مردم محقق شود.

مجری طرح کشت فراسرزمینی وزارت جهادکشاورزی با تاکید بر این که کشت فراسرزمینی نوعی مشارکت سرمایه‌گذاران ایرانی در طرح‌های برون‌مرزی است، اظهار داشت: این کشت توسط دولت دنبال می‌شود؛ در این زمینه دولت بنا دارد تا به کمک سرمایه‌گذاران ایرانی در کشور‌های دارای تفاهم‌نامه، کشاورزی فراسرزمینی انجام دهد.

به گفته فتوحی، شرکت‌های داخلی و بین‌المللی نیز می‌توانند کشاورزی فراسرزمینی در بخش عظیمی از کشور‌ها مانند روسیه، قزاقستان، ارمنستان، آذربایجان، عراق، پاکستان، بخشی از کشور‌هایی آفریقایی مانند تانزانیا و ونزویلا در قاره آمریکا انجام دهند.

مجری طرح کشت فراسرزمینی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اهمیت کشت فراسرزمینی و تحقق شعار سال در این بخش با افزایش تولید، یادآور شد: در سالی که با نام جهش تولید نامگذاری شده، سرمایه‌گذاری در خارج از کشور برای تقویت امنیت غذایی را عملیاتی کنیم؛ البته فعالیت‌های مهمی در این زمینه انجام شده و در دست اقدام است.

وی افزود: با تحقق کشت فراسرزمینی می‌توانیم نیاز کشور به برخی محصولات را تامین کرده و با قیمت مناسب‌تری به دست مردم برسانیم.

فتوحی ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران، افزود: کشت محصولات اساسی مانند گندم، جو، ذرت، دانه‌های روغنی دام و دامپروری در کشت فراسرزمینی مورد حمایت دولت سیزدهم و از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی به شمار می‌رود.

به گفته وی، ایران در کمربند خشک و نیمه‌خشک جهان قرار دارد و بر این اساس باید به دنبال حفظ منابع پایه و افزایش بهره‌وری آب و خاک باشیم، بنابراین افزایش تولید باید خارج از کشور و در راستای بهره‌مندی از منابع آب و خاک سایر کشور‌ها باشد تا امنیت غذایی را ارتقا دهیم.

مجری طرح کشت فراسرزمینی تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۸۰ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی توسط کشور‌های پیشرفته در حال انجام است.

وی با بیان اینکه باید بخشی از نیاز کشور که از طریق واردات تامین می‌شود را از طریق کشت فراسرزمینی تولید کنیم، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان برنامه هفتم ۲ میلیون هکتار سطح زیر کشت کشاورزی فراسرزمینی در کشور‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است.

فتوحی ادامه داد: پیش‌بینی کشت فراسرزمینی برای امسال تا ۴۰۰ هزار هکتار است که براساس ضوابط خرید تضمینی، این محصولات توسط شرکت بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام کشور از سرمایه‌گذاران انجام خواهد شد.

مجری طرح کشت فراسرزمینی گفت: باید بیشترین بهره‌برداری از منابع سایر کشور‌ها را داشته باشیم؛ البته در حال حاضر در کشور‌هایی مانند غنا، ارمنستان، پاکستان، برزیل، تاجیکستان و قزاقستان، کشاورزی فراسرزمینی در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود
  • طرح الگو کشت به طور جدی دنبال شود/ نگاه دولت به کشاورز ویژه باشد
  • صادرات بخش کشاورزی بیش از ۲۰ درصد رشد کرد/عراق مقصد نخست صادرات
  • رشد ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۶.۳ میلیارد دلاری صادرات محصولات غذایی و کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • کشور‌های همسایه مقصد ۸۰ درصد صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران