Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهبندان، گفت: در آبان ماه سال جاری، 128 گردشگر خارجی در قالب 18 تور، از آثار و جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین شبانی گفت: این گردشگران توسط شرکت های خدمات مسافرتی گردشگری استان های تهران، البرز، کرمان، اصفهان و خراسان جنوبی، از آثار و جاذبه های طبیعی و تاریخی نهبندان بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی ادامه داد: این تورها به صورت یک تا 6 شبانه روز در منطقه حضور داشته اند و علاوه بر بازدید از کوه های مریخی، آسبادها، موزه مردم شناسی، قلعه نهبندان و باغ های زیتون روستای چاهداشی، مهمترین مقصد آنها بیابان لوت و روستای دهسلم بوده است.
وی اظهار کرد: از مهمترین مزایای ورود گردشگران خارجی و داخلی به این شهرستان فراهم کردن زمینه های توسعه منطقه است که فرصت ها و امکاناتی را به ویژه برای اشتغال و درآمد روستائیان فراهم می سازد و نقش موثری در احیا و نوسازی نواحی روستایی دارد. 
به گفته وی، گردشگری روستایی، موتور محرکه اصلی در زمینه بهبود و رشد اقتصادی روستاها محسوب می شود و با ایجاد فرصتی راهبردی سبب تنوع اقتصاد محلی شده و با ایجاد فرصت های شغلی مولد مبتنی بر قابلیت های موجود در روستا، سبب افزایش سطح رفاه، استاندارد های زندگی، درآمد و امنیت در روستا می شود. 
وی اضافه کرد: یکی از بهترین راه های نجات روستاهای کشور از مسائل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی و رسیدن به عدالت اجتماعی و جغرافیایی، توجه هر چه بیشتر مسئولان و مردم به توسعه و گسترش گردشگری روستایی است، زیرا در نهایت به توسعه پایدار روستا می انجامد. 
شبانی عنوان کرد: به همین دلیل مهمترین روستاهایی که تاکنون از مزایای ورود گردشگران برخوردار شدند دهسلم و چاهداشی بوده اند که میزان خرید صنایع دستی این مناطق توسط گردشگران 30 میلیون ریال بوده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر قصد راه اندازی کارگاه صنایع دستی در هشت غرفه را در روستای چاهداشی و آموزش افراد در رشته های تراش سنگ، پخل بافی، گلیم بافی، پارچه بافی، سیاه چادر بافی، سفالگری، چرم و دباغی سنتی با همکاری دهیاری داریم.
وی اضافه کرد: با توسعه زیرساخت های گردشگری در مسیر چاهداشی- خوسف، می توان کمک موثری به توسعه روستاهای این منطقه (آتشکده – تنها آتشکده در جنوب خراسان، میغان، دهنو، سیدال، برک، هیرد و روستاهای شهرستان خوسف) کرد که علاوه بر جاذبه های تاریخی خوب دارای کارگاه های مهمی در زمینه پارچه بافی و گلیم است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آثار تاریخی اشتغال جاذبه های طبیعی صنایع دستی و گردشگری گردشگری صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۷۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد موسوی اظهار کرد: برگزاری جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی با مشارکت مردم و شورای اسلامی شهر و شهرداری به عنوان یک نهاد مردمی، اجرا فرمان مقام معظم رهبری و شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: برای مشارکت مردم دستگاه‌های دولتی و عمومی باید زمینه را فراهم کنند که در شهرستان کوهسرخ با انسجام به‌وجود آمده، زمینه فراهم شده است.

وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان در اجرای رویداد گردشگری جشنواره ریواس، به ویژه شورای اسلامی شهر و شهرداری همکاری کردند که از آن‌ها قدردانی می‌کنم.

موسوی یادآور شد: توسعه گردشگری شهرستان کوهسرخ بر مبنای ظرفیت‌هایی از جمله گردشگری کشاورزی، گردشگری روستایی، طبیعت‌گردی و بوم‌گردی برنامه ریزی شده که اجرای برنامه‌ها در این مسیر روند رو به رشدی دارد و تاکنون شش اقامتگاه بوم گردی، شش خانه مسافر در شهرستان آماده بهره برداری شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی همچنین صنایع‌دستی را از دیگر ظرفیت‌های شهرستان کوهسرخ عنوان کرد و افزود: طی دو سال گذشته ۸ کارگاه صنایع دستی در رشته‌های فرت بافی، گلیم بافی و دوخت‌های سنتی، گیوه بافی و قلاب بافی فعال شده و مبلغ ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و اشتغال مستقیم حدود ۴۰ نفر فراهم شده است.

وی گفت: صنایع‌دستی و گردشگری در یک چرخه و زنجیره ارزش قرار دارند و وابسته به یکدیگرند، رونق گردشگری موجب فروش محصولات صنایع دستی و کشاورزی نیز شده و اقتصاد شهرستان را پویا کرده است.

کد خبر 6084413

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • فرد تذکردهنده به کودک شعرخوان در حافظیه، توبیخ شد
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • تلاش مناطق آزاد برای جذب گردشگر داخلی و غرب آسیا
  • توبیخ نیروی خاطی در حافظیه شیراز
  • ماجرای یک توبیخ در حافظیه شیراز
  • چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد
  • ماجرای تذکر یکی از نیرو‌های حافظیه به یک کودک