Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-23@10:29:59 GMT

فایل صوتی منتشر شده مربوط به پرواز اوکراینی نیست

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۸۴۹۹

فایل صوتی منتشر شده مربوط به پرواز اوکراینی نیست

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، یک خبرگزاری اوکراینی در اقدامی غیر حرفه‌ای، فایل صوتی محرمانه مکالمه خلبان یک پرواز داخلی هواپیمایی آسمان که همزمان با پرواز اوکراینی در حال انجام بوده را منتشر کرد.

در این فایل صوتی، خلبان پرواز هواپیمایی آسمان به زبان فارسی به برج مراقبت می‌گوید که شاهد نور شلیک موشک و همچنین انفجار پس از آن است ولی برج مراقبت از وجود چنین موضوعی اظهار بی اطلاعی و سپس ۹ بار تلاش می‌کند تا با خلبان هواپیمای اوکراینی ارتباط بگیرد ولی پاسخی دریافت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این فایل صوتی چند ساعت گذشته در شبکه‌های اجتماعی بعنوان مکالمه خلبان پرواز اوکراینی با برج مراقبت در حال بازنشر است.

در همین ارتباط، حسن رضایی فر مدیرکل سوانح سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری از انتشار چنین فایلی مطلع و متعجب شده، گفت: این فایل از مجموعه اسنادی بوده که در تیم مشترک بررسی سانحه هوایی در اختیار گروه کارشناسان اوکراینی قرار گرفته است.

وی افزود: این اقدام اوکراینی‌ها سبب شد دیگر هیچ سندی به آنها ارائه ندهیم.

رضایی فر یادآور شد: در حال حاضر تیم اوکراینی کشور را ترک کرده و فعلاً هیچ گروه کارشناسی از کشورهای ذی نفع در این پرونده که بر اساس انکس ۱۳ ایکائو (سازمان جهانی هوانوردی) می‌توانند همزمان در حین بررسی‌های کارشناسی کشور محل وقوع سانحه حضور داشته باشند، در ایران حاضر نیستند.

گفتنی است بر اساس مقررات داخلی و بین المللی، مکالمات خلبانان با برج مراقبت جز اسناد محرمانه هر کشور است و هیچ فرد یا کشور دیگری نمی‌تواند این مکالمات را بدون هماهنگی با کشور مالک این خدمات، منتشر کند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی کشوری سقوط هواپیمای اوکراینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۸۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت

تین نیوز

 مدیر فرودگاه شهدای اراک از افزایش تعداد پرواز از فرودگاه اراک به مقصد عسلویه خبر داد و بیان کرد: پرواز مسیر عسلویه اراک عسلویه از یکم اردیبهشت در فرودگاه اراک با شرکت هواپیمایی پارس ایر برقرار شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه شهدای اراک، محمد طاهری از افزایش تعداد پرواز از فرودگاه اراک به مقصد عسلویه خبر داد و گفت: پرواز مسیر عسلویه اراک عسلویه از تاریخ یکم اردیبهشت در فرودگاه اراک با شرکت هواپیمایی پارس ایر انجام شد.

طاهری با اشاره به اینکه پرواز مسیر عسلویه توسط شرکت هواپیمایی آساجت در روزهای یکشنبه هر هفته و به صورت برنامه ای در حال انجام است، گفت: پرواز مسیر عسلویه همواره مورد توجه بخش صنعت استان است و متقاضیان قابل توجهی دارد، در سال های قبل نیز توسط برخی شرکت های هواپیمایی به دلیل محدودیت های عملیاتی این شرکت ها، تنها با یک پرواز در فرودگاه اراک انجام می گرفت و از این پس شرکت هواپیمایی پارس ایر اقدام به برقراری پرواز در این مسیر نموده است که بصورت برنامه ای در آمار پروازهای هفتگی این فرودگاه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: انشاءالله با پیگیری های به عمل آمده پرواز در این مسیر با توجه به استقبال و درخواست های مردمی افزایش خواهد داشت.

مدیر فرودگاه اراک ضمن اعلام در دستور کار قرارداشتن افزایش پروازهای مستقیم از فرودگاه شهدای اراک اعلام نمودند، در مسیرهای دیگر پروازی با توجه به ظرفیت های موجود و درخواست های مکرر همشهریان پیگیر برقراری پرواز برای همشهریان گرامی هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • قیمت جت شخصی چند؟
  • خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • مشتری جت های شخصی در ایران چه کسانی هستند؟ | ۲۵۰ هواپیمای شخصی در ایران
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است؟
  • آغاز اعزام ایرانی‌ها به عمره پس از ۹ سال
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است ؟
  • این جنگنده بدون خلبان جنگید
  • اولین نبرد هوایی بین هواپیمای هوش مصنوعی و خلبان انسانی
  • حال شلوغ‌ترین فرودگاه جهان خوش نیست