Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مجهزترین ایکس‌ری کامیونی ساخت داخل با حضور دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد به بهره‌برداری رسید.

 مرتضی بانک در مراسم بهره‌برداری از این سامانه، با اشاره به اینکه این دستگاه از محل اعتبارات داخلی سازمان منطقه آزاد اروند به‌ارزش 200 میلیارد ریال ساخته شده است، اظهار کرد: این دستگاه ایکس‌ری مدل (x-ray- gahtri) قادر است در یک ساعت حداقل 120 کامیون و روزانه 1500 کامیون را اسکن و اطلاعات آنها را به اپراتورها منعکس کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه این دستگاه ایکس‌ری توسط متخصصان وزارت دفاع کشورمان ساخته شده است ادامه داد: این ایکس‌ری پرسرعت، پلاک‌خوانی و کانتینرخوانی را توسط دوربین انجام می‌دهد که با نصب این تجهیزات، گمرک مرز تجاری شلمچه، مجهز به ایکس‌ری کامیونی پیشرفته شد و مشکلات موجود در حوزه قاچاق کالا و مواد مخدر و عبور کالا از مبادی رسمی برطرف خواهد شد.

به گزارش تسنیم، بندر خشک شلمچه بزرگترین بندر خشک تجاری کشور است که سالانه بیش از یک میلیارد دلار کالا و خدمات از این مرز به بزرگترین شریک تجاری کشورمان یعنی عراق صادر می‌شود.

در آیین بهره‌برداری از این پروژه غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و معاونین و مدیران دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی حضور داشتند.

بزرگترین و مجهزترین ایکس‌ری کامیونی پیشرفته کشور در مرز شلمچه از امروز فعالیت خود را در نقطه صفر مرزی ایران و عراق آغاز کرد.

 تسنیم

برچسب ها: مناطق آزاد ، گمرک

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مناطق آزاد گمرک مجهزترین ایکس ری کامیونی بهره برداری مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز شکست تیلور از زبان بروکس

 مسابقات فینال ایکس به عنوان مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آمریکا بامداد روز دوم اردیبهشت‌ماه به پایان رسید.

آرون بروکس پس از شکست دیوید تیلور در گفت‌وگویی به تمجید از جادوگر کشتی آزاد آمریکا پرداخت و بیان کرد: پس از این رقابت به تیلور گفتم که دوستت دارم. او یکی از اولین افرادی است که این رشته ورزشی را آنطور که هست ساخت. این یک موهبت است که نزدیک تیلور بودم و فرصت تماشای کار‌های او را داشته‌ام. تیلور قطعاً در کشتی تاریخ‌ساز شد.

پدیده کشتی آزاد آمریکا به راز شکست تیلور اشاره کرد و توضیح داد: به یاد دارم بعد از اینکه در فینال مسابقات ایکس با هم کشتی گرفتیم، قبل از مسابقه به این فکر می‌کردم که نیازی نیست برای شکست دادنش از او زیرگیری کنم، اما بعد با خود گفتم این بار باید هجومی کار کنم و زیرگیری کنم، چون او قبلا اینگونه باخته بود.

منبع: ایرنا

tags # دیوید تیلور ، حسن یزدانی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • فیلم| ساخت بزرگترین سد و نیروگاه در سریلانکا به دست مهندسان ایرانی
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال 
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز
  • آب شرب مناطق سیل‌زده نیکشهر، زرآباد و کنارک وصل شد
  • ساخت دستگاه ابزار آزمون تصویر دستگاه پرتو ایکس کانتینری در قم
  • بهره برداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی
  • راز شکست تیلور از زبان بروکس
  • صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم| 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید 
  • پیش بینی تنش آبی در بزرگترین دشت شالیزاری مازندران