Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا جلالی زند رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه ازاد اسلامی شهرستان خوراسگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،    اظهارداشت:همایش هم اندیشی متخصصین اصلاح نباتات دانشگاه ازاد اسلامی شهرستان خوراسگان با حضور ۱۰۰ مختصص اصلاح نباتات استان اصفهان به منظور راه اندازی نخستین خط تولید بذر هیبرید دراستان اصفهان برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود:دانشگاه ازاد اسلامی شهرستان خوراسگان با ۱۰ سال سابقه پژوهش ومطالعه در مورد انواع تولید بذر هیبرید با تلاش‌ها و پیگیری‌های متعدد مدیریت دانشگاه ازاد اسلامی شهرستان خوراسگان توانست نخستین خط تولید انواع بذر هیبرید را در استان اصفهان اجرایی کند.   رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه ازاد اسلامی شهرستان خوراسگان تاکید کرد: هدف اصلی برگزاری این همایش، بهره گیری از تجربه و مهارت‌های مخصصین اصلاح نباتات دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان خوراسگان به منظور گسترش نخستین خط تولید بذر هیبرید در سراسر کشور است.

جلالی زند ادامه داد:تولید انواع بذر هیبرید می‌تواند نقش مهمی در بهبود سطح کیفیت محصولات سیفی جات استان اصفهان داشته باشد.

او گفت:دانشگاه ازاد اسلامی شهرستان خوراسگان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.
رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه ازاد اسلامی شهرستان خوراسگان اضافه کرد: حدود ۵ هزار هکتار زمین در سراسر کشور داریم که در تلاش هستیم تا طرح احداث خط تولید انواع بذر هیبرید با مشارکت مختصصین اصلاح نباتات استان اصفهان را اجرایی کنیم.

رییس دانشکده کشاورزی دانشگاه ازاد اسلامی شهرستان خوراسگان یادآور شد:این همایش برای نخستین بار در کشور با تلاش‌ها و پیگیری‌های بسیار مدیریت دانشگاه ازاد اسلامی شهرستان خوراسگان برگزار شده است.   انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اصلاح نباتات دانشگاه آزاد اسلامی دانشکده کشاورزی بذر هیبرید استان اصفهان اصلاح نباتات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۹۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی با جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری

مهرداد نیک‌نامی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با توجه به شعار سال رهبری معظم، راه‌های مشارکت مردم در راستای جهش تولید را تشریح کرد و به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: جهش تولید با مشارکت مردم به معنای نقش‌دادن به آحاد جامعه در حکمرانی اقتصادی و جلوگیری از استثمار مردم، بهره گبری از انواع ظرفیت و توان مردم، خصوصی سازی و کاهش تصدی‌گری دولت در امور مختلف، تمرکززدایی، توسعه صنایع کوچک و متوسط، مردمی سازی اقتصاد و برطرف کردن موانع حضور و نقش‌آفرینی مردم در فرآیند تولید است.

دانشیار گروه ترویج کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گرمسار، رسالت و ظرفیت‌های دانشگاه و دانشگاهیان در راستای تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید را یادآور شد و بیان کرد: اساساً یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در فرآیند تولید فناوری و یکی از کارکرد‌های مهم دانشگاه‌ها تولید علم است. در شرایطی که علم به عمل درآید، فناوری تولید می‌شود؛ بنابراین جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری نقش مهم و کارسازی در جهش تولید و رشد اقتصادی خواهد داشت.

نیک‌نامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر شتاب علم و فناوری تأکید کرده‌اند، اضافه کرد: تعامل دانشگاه‌ها با بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات و تحلیل مسائل مشکلات و ارائه راهکار‌های علمی و کاربردی می‌تواند تسهیل و تسریع کننده جهش تولید باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار افزود: دانشگاه‌ها با ارائه کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی در زمینه‌های کسب‌وکار‌های مختلف، ایجاد مراکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های جدید با تمرکز بر فناوری و نوآوری، توسعه همکاری با صنعت و جامعه با ارائه مشاوره‌های فنی و مدیریتی به کسب‌وکار‌ها برای بهبود عملکرد تولیدی، می‌توانند در تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید نقش مهمی داشته باشند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با توجه به بخشی از پیام نوروزی دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان راه‌اندازی بستر‌های جدیدی مانند سکوی تولید، تضمین، تأمین و سکوی توزیع و لجستیک و سکو‌هایی در حوزه صنایع خلاق و عرصه‌های تربیتی، ظرفیت‌های واحد دانشگاهی گرمسار را در این راستا برشمرد و به آنا گفت: واحد گرمسار در عرصه آموزش‌های مهارتی و نیز صنایع خلاق گام‌هایی را برداشته است.

 نیک‌نامی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی شهرستان گرمسار با مشارکت دانشجویان، مدارس و ادارات به منظور معرفی توانمندی‌های مردمی در حوزه صنایع خلاق یکی از نخستین اقدامات بوده که به دلیل اهمیت و جایگاه آن، حمایت از توسعه صنایع خلاق در سال جدید مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

احسان عربی مفرد

دیگر خبرها

  • افکار عمومی به سمت جهش تولید هدایت شود/ راه‌اندازی شرکت‌های تولیدی دانش‌بنیان
  • تشریح راهکار‌های شش گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • راه اندازی نخستین اتوبوس برقی گردشگری در اصفهان
  • لزوم حکمی‌سازی مراکز علمی برای تولید دانش مبتنی بر بینش
  • اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود
  • راهکارهای شش‌گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • لونر-پورشه میکست ؛ اگر تصور می کنید فناوری هیبرید در خودرو یک رویداد جدید است! (+تصاویر)
  • لونر-پورشه میکست ؛ اگر تصور می کنید فناوری هیبرید در خودرو جدید است! (+تصاویر)
  • تحقق شعار سال با به‌روزرسانی فناوری‌ و تجهیزات بخش تولید
  • تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی با جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری