Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@00:04:23 GMT

۱۶۷۰ هکتار بافت فرسوده در شهر قم ثبت‌ شد‌

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۹۴۱۹

۱۶۷۰ هکتار بافت فرسوده در شهر قم ثبت‌ شد‌

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: یک هزار و ۶۷۰ هکتار بافت فرسوده که ۳۱۵ هکتار آن بافت تاریخی بوده و دو هزار هکتار  بافت ناکارآمد در ۱۳منطقه شهر قم ثبت‌شده است. ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، غلامرضا جانقربان امروز در نشست رسانه‌ای که به مناسبت افتتاح 110 پروژه شهرداری در ایام دهه فجر برگزار شد، محدوده قانونی که شهرداری موظف به ارائه خدمات است را 13 هزار هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: از یک هزار و 670 هکتار بافت فرسوده 315 هکتار آن بافت تاریخی بوده و دو هزار هکتار  بافت ناکارآمد در 13منطقه شهر قم ثبت‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اتمام چهارمین طرح تفصیلی شهر قم خبر داد و افزود: شهرداری در حال حاضر طرح‌های موضوعی و موضعی را در شهر دنبال کرده و توسعه در بخش بافت فرسوده به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم ادامه داد: احیا و کیفیت‌بخشی به زندگی مردم دو شاخصه‌ای است که در اجرای طرح‌های عمرانی در سطح شهر موردتوجه قرارگرفته و در بافت فرسوده  و ناکارآمد به‌صورت جدی‌تری دنبال شده و اعتبار ویژه‌ای به این امر اختصاص داده می‌شود.

4200 هکتار بافت فرسوده مشهد برابر زلزله به شدت ناایمن استاحیای بافت فرسوده در استان تهران نیازمند کار جهادی است2400 میلیارد تومان به بافت فرسوده مشهدمقدس اختصاص می‌یابد

وی افزایش بودجه اصلاح بافت فرسوده را از 16 میلیارد تومان به 260 میلیارد تومان قابل‌توجه خواند و خاطرنشان کرد: حرکت شهرداری قم در ارائه خدمات الکترونیکی قابل‌توجه بوده و به‌روزرسانی امضا الکترونیکی، گزارش دهی مهندسان ناظر و ثبت درخواست‌های مردم در حوزه خدمات معماری از خانه و الکترونیک نمونه‌ای از این موفقیت است.

جانقربان از حذف ابزارهای فیزیکی در این حوزه خبر داد و بیان کرد: کنترل ساخت‌وسازهای و ساماندهی سیما و منظر شهری  از دیگر اولویت‌های شهرداری قم در این حوزه بوده و متأسفانه استفاده از نمای رومی به علت اقبال مردم باوجود قوانین بازدارنده رواج دارد.

وی ادامه داد: باوجود رکود اقتصادی در کشور هنوز صنعت ساختمان در شهر قم رونق داشته و امسال نسبت به سال گذشته 30 درصد صدور پروانه افزایش‌یافته و صدور پروانه برای مساجد رایگان صادر می‌شود.

انتهای پیام/456/ش

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هکتار بافت فرسوده میلیارد تومان هزار هکتار شهرداری قم شهر قم ثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۹۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های قولنامه‌ای نخرید

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از مشکلات شهروندان زمین‌هایی قولنامه‌ای است که مالکیت مشخصی ندارد و موجب واسطه‌گری و دلالی شده است، گفت: به شهروندان توصیه می‌شود به‌خاطر پایین بودن قیمت به سمت خرید زمین‌های قولنامه‌ای نروند.

رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مناطق ۲، ۸، ۱۴،۱۱،۹ و بخشی از مناطق چهار، ۱۲،۱۱ و ۱۵ شهرداری اصفهان گرفتار زمین‌های قولنامه‌ای هستند.

وی با اشاره به مزایای سنددار کردن زمین‌های قولنامه‌ای افزود: سنددار شدن بیشتر زمین‌های شهر اصفهان، موجب رضایتمندی و کاهش طرح دعاوی در مراجع حقوقی می‌شود و از کلاهبرداری و دلالی جلوگیری می‌کند؛ بالا رفتن ارزش این زمین‌ها به‌خصوص آن‌هایی که در بافت فرسوده قرار دارند، در آبادانی و توسعه شهر بسیار اثرگذار خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سندهای مختلفی در شهرداری وجود دارد، به‌طوری که سند شش دانگ، مشاع، تک‌برگی و بنچاق که از سال‌های قبل وجود داشته است، تاکید کرد: بنگاه‌های املاک، زمین‌های قولنامه‌ای را برخلاف ضابطه تفکیک می‌کنند و شهروندان نیز با خریداری این املاک، بدون اطلاع و استناد از شهرداری، برای دریافت مجوز قانونی دچار مشکل می‌شوند، یعنی ممکن است ملک به چندین نفر فروخته شده باشد.

میرباقری با بیان اینکه یکی از مشکلات شهروندان زمین‌هایی قولنامه‌ای است که مالکیت مشخصی ندارد و موجب واسطه‌گری و دلالی شده است، گفت: به شهروندان توصیه می‌شود به‌خاطر پایین بودن قیمت به سمت زمین‌های قولنامه‌ای نروند و در صورتی که قصد خرید زمین دارند، از شهرداری به‌عنوان مرجع صدور پروانه سوالات مربوطه را بپرسند تا به مشکل جدی برنخورند.

وی درباره متولی اصلی سنددار کردن زمین‌های قولنامه‌ای خاطرنشان کرد: اداره ثبت اسناد و مدارک استان و کشور و قوه قضائیه در این زمینه مسئول است، این سازمان‌ها باید با تعریف فرایند و پیش‌بینی تسهیلات، زمین‌های قولنامه‌ای را سنددار کنند، زیرا حدود ۸۰ درصد پرونده‌هایی که در مراکز دادگستری طرح دعوی می‌شود، مربوط به زمین‌های قولنامه‌ای است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این کلان‌شهر در سال‌های متمادی از سمت شمال، شرق و جنوب توسعه داشته است، به همین دلیل زمین‌های قولنامه‌ای در محله‌های مختلف اصفهان به چشم می‌خورد که بدون سند رسمی مالکیت بوده است و با وجود کاربری‌های مختلف، به‌تدریج به شهر ملحق شده است.

وی افزود: سال‌های گذشته یک منع قانونی از طرف دیوان عدالت اداری تاکید کرد که هیچ‌کدام از مراجع صدور پروانه روی زمین‌های قولنامه‌ای پروانه صادر نکنند، شهرداری نیز هیچ تکلیف قانونی برای صدور پروانه زمین‌های قولنامه‌ای ندارد، اما شهرداری اصفهان به دلیل شرایط این کلان‌شهر در مناطق پانزده‌گانه، با دریافت تعهد ابعاد یا نظر کارشناس رسمی دادگستری نسبت به صدور پروانه زمین‌های قولنامه‌ای اقدام می‌کند و این کار تنها از سوی شهرداری اصفهان انجام می‌شود که می‌توان گفت در این راستا پیشگام است.

کد خبر 743908

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان
  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • زمین‌های قولنامه‌ای نخرید
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد