Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دوازدهمین همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین دوشنبه شب در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی قزوین برگزار شد.

در این مراسم که آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، جمالی پور استاندار، طاهرخانی شهردار و داودی رئیس شورای اسلامی شهر، قلی پور مدیر دارالقرآن تبلیغات اسلامی و جمعی از قاریان حافظان استان نیز حضور داشتند از ۸۵۰ قاری و حافظ برتر قرآن کریم استان تجلیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکمت الله داودی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در این همایش گفت: چشم انداز مقام معظم رهبری تربیت ۱۰ میلیون قاری در کشور است لذا همه نهادهای فرهنگی باید احساس مسئولیت کرده و هر کدام بر اساس توان خود در این عرصه مشارکت کنند.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم با ترویج فرهنگ قرآنی زمینه تدبر و تعمق در این کتاب آسمانی را مهیا کنیم سعادت جامعه تضمین می‌شد.

داودی اضافه کرد: امسال بیش از ۹۰۰ میلیون تومان برای فعالیت‌های قرآنی هزینه کرده ایم و خوشحالی که گامی هر چند کوچک در مسیر آشنایی جوانان و نوجوانان با قرآن برداشته ایم.

وی اظهار داشت: تمام اعضای شورا و شهردار محترم رویکرد ترویج فرهنگ قرآنی را دارند و هر درخواستی که از سوی کانون‌های قرآنی ارائه می‌شود با نگاه مثبت به آن پاسخ می‌دهیم و همکاری رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در این زمینه بسیار مطلوب و ارزشمند است.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: قزوین را مهد قرآن می‌دانیم و تلاش می‌کنیم این کتاب انسان ساز و آسمانی در زندگی همه ما نقش سازندگی و خودسازی را ایجاد کند و اگر در کنار تلاوت به عمل کردن آموزه‌های قرآنی هم اهمیت می‌دادیم وضعیت بهتری داشتیم.

وی بیان کرد: اگر ترویج قرآن را در دستور کار خانواده‌ها قرار دهیم بدون شک تریبت فرزندانمان بهتر تریبت شده و آینده آنها تضمین می‌شود و در این میان قرآن قصص عبرت آموزی دارد که می‌تواند در زندگی کمک ما باشد.

داودی گفت: سعادت دنیا و آخرت ما در عمل به قرآن است و اگر امروز با آسیب‌های زیادی در جامعه روبرو هستیم به دلیل دوری از مباحث قرآنی است.

وی یادآور شد: در شورای شهر قزوین به مباحث قرآنی اهمیت می‌دهیم و آمادگی داریم برنامه‌های مربوط به این بخش بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین قرار است از ۸۵۰ قاری و حافظ قرآنی در قالب ۱۷۵۵ جز قرآن تجلیل کند که در این مراسم از ۶۰ نفر تجلیل شد.

در استان قزوین حدود ۳۰۰ حافظ کل قرآن و بیش از ۴ هزار قاری و حافظ جز های قرآنی داریم.
 

کد خبر 4843719

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر قزوین تجلیل از فعالان قرآنی دهه فجر بارش برف بوشهر انتخابات 98 شیراز ایلام قزوین گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا تعطیلی مدارس انقلاب اسلامی ایران بیرجند رئیس شورای اسلامی شهر ترویج فرهنگ قرآنی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قاری و حافظ شهر قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۰۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: پیشگیری اثر بخش از آسیب‌های اجتماعی نیازمند ترویج فرهنگ و معارف قرآنی است و با گسترش فرهنگ و معارف قرآنی و انس آحاد مردم با قرآن و پیاده سازی معارف این کتاب انسان ساز در زندگی اجتماعی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و نزاع‌های خانوادگی کاهش می‌یابد.

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی روز دوشنبه در آیین اختتامیه مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی "مسطورا" شهرستان خواف افزود:پیشگیری مقدم بر درمان است و برای کاهش و یا رفع تبعات آسیب‌های اجتماعی باید هزینه‌های زیادی از بیت المال و بخش‌های مختلف صرف شود ولی با افزایش انس و الفت مردم و خانواده‌ها با قرآن می‌توان با هزینه‌های بسیار کمتر از این آسیب‌ها پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: طرح ملی «زندگی با آیه ها» با عنوان «مسطورا» در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری با هدف اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشر‌های مردم از سال گذشته در سطح کشور و تبع آن خراسان رضوی آغاز شده و به مدت سه سال در حال اجرا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح "مسطورا" یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی، به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

در پایان مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا در خواف که توسط اداره تبلیغات اسلامی و با مشارکت یک شرکت صنعتی - معدنی برگزار شد از ۶۰ نفر از شرکت کنندگان و قاریان برتر با اهدای هدایایی تجلیل شد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • پروژه‌های خُرد محلات کمتر برخوردار را در اولویت قرار دهیم
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم