Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@21:53:54 GMT

قطعی اینترنت و «لیست سفید» دیدگاه نظام نیست

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۱۱۰۹

قطعی اینترنت و «لیست سفید» دیدگاه نظام نیست

آذری جهرمی گفت: هیچ بحثی تحت عنوان قطعی اینترنت و «لیست سفید» در کشور پیگیری نمی‌شود و دیدگاه نظام و دولت به هیچ عنوان قطعی اینترنت نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدجواد آذری جهرمی» شامگاه امروز(14 بهمن) در جمع فعالان حوزه فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به سفر دو سال قبل خود به این استان اظهار داشت: دو سال قبل 300 هزار نفر در خراسان جنوبی به اینترنت دسترسی داشتند که الان این آمار به 700 هزار نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای ظرفیت نیروی انسانی توانمندی در حوزه فناوری اطلاعات است که در سطح جهانی و کشوری درخشیدند، افزود: با وجود اقدامات صورت گرفته برای حوزه فناوری اطلاعات در استان اما هنوز یک حلقه مفقوده ای به نام شتابدهنده در استان وجود دارد و این باید راه اندازی شود تا شرکت های نوین فناور بتوانند کار خود را به خوبی پیش ببرند.

 

وزیر ارتباطات گفت: دولت در مناطقی از کشور که ظرفیت اقتصادی لازم برای حضور شتابدهنده وجود ندارد، در راستای ایجاد توازن از طریق صندوق سرمایه گذاری حمایت از کسب و کارهای نوپا کمک می کند؛ در همین راستا در حال حاضر وزارت ارتباطات 100 میلیارد تومان در این صندوق سرمایه گذاری کرده است و تا پایان سال موضوع شتابدهنده ها حل خواهد شد.

 

آذری جهرمی افزود: اعطای تسهیلات به شرکت ها و کسب و کارهای نوپا در حوزه فناوری اطلاعات تا قبل از پایان سال از محل همین صندوق آغاز خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه کشور افغانستان در چند سال اخیر در حوزه فناوری اطلاعات پیشرفت های خوبی داشته است، هرچند که با توجه به شرایط امنیتی آن طور که باید نتوانستند رشد داشته باشند، گفت: در حال حاضر ارتباطات خوبی بین این دو کشور وجود دارد و به این مسئله به عنوان یک فرصت نگاه می کنیم تا بتوانیم کارهای مشترکی را با افغانستان انجام دهیم.

 

قطعی اینترنت و لیست سفید در کشور پیگیری نمیشود

وزیر ارتباطات در ادامه به موضوع قطعی اینترنت در آبان ماه امسال اشاره کرد و گفت: قطعی اینترنت اثرات سنگینی را برای ما داشت، اما اقتضای آن شرایط این بود که برای حفظ امنیت کشور باید آن اتفاق بیفتد، وقتی قانون اعلام می کند باید براساس قانون عمل کنیم.

 

آذری جهرمی با بیان اینکه گوگل یک زیست بوم و اکوسیستم کسب و کار است و سخت است که مدلی از آن را داشته باشیم، افزود: هیچ برنامه ای تحت عنوان قطعی اینترنت در کشور وجود ندارد.  

 

وی با بیان اینکه هیچ بحثی تحت عنوان قطعی اینترنت و لیست سفید در کشور پیگیری نمی شود، افزود: اینترنت در حال حاضر برای مردم مثل اکسیژن است، برخی ها در کشور از اینترنت متنفر هستند، اما دیدگاه نظام و دولت این نیست.

 

وزیر ارتباطات با بیان اینکه دیگر اتفاقی شبیه قطعی اینترنت آبان ماه مجدد در کشور به راحتی رخ نخواهد داد، افزود: این اتفاقات برای ما درسی بود که دیگر در کشور به راحتی اتفاق نیفتد.

 

 

پایان پیام/404

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه فجر دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه فجر مسجد مسجد مسجد ایام دهه فجر محمد جواد آذری جهرمی قطعی اینترنت خراسان جنوبی حوزه فناوری اطلاعات قطعی اینترنت کشور پیگیری وزیر ارتباطات خراسان جنوبی دیدگاه نظام حال حاضر آذری جهرمی لیست سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۱۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر کل صنعت، معدن تجارت استان آذربایجان غربی گفت: در راستای تحقق اهداف وزارت صمت و مطابق برنامه زمانبندی ابلاغی کشوری مجوز عملیات اکتشافات و بهره برداری تعدادی از محدوده‌های اکتشافی و معدنی از طریق مزایده عمومی به دارندگان توان فنی و مالی لازم واگذار می‌شود.

عبدالحمید سرتیپی افزود: در فاز نخست ۲۸۹ محدوده معدنی به مزایده عمومی گذاشته شده که متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات، دریافت اسناد و لیست موضوع مزایده به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران) به آدرس www.setadiran.ir مراجعه نمایند.

وی عنوان کرد: تمامی اطلاعات، مدارک، اسناد و لیست معادن قابل واگذاری از طریق مزایده در سایت سازمان نیز بارگذاری شده است که متقاضیان می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را علاوه بر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در سایت سازمان صمت آذربایجان غربی نیز مشاهده کنند، ولی شرکت در مزایده فقط از طریق سامانه تدارکات امکان پذیر خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • استفاده از راهکار‌های اصولی و فنی به جای قطع اینترنت در زمان کنکور
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر
  • فراخوان حضور در دومین دوره کاری حرفه‌ای رایان