Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاجیک: جريان اصلاح‌طلبی نيازمند يك تعطيلات تاريخی است

محمدرضا تاجیک از نظریه‌پردازان جریان اصلاحات طی یادداشتی در اعتماد بر ضرورت بازنگری در اصلاح‌طلبی تاکید کرد و نوشت: «جريانِ بدون جريانِ اصلاح‌طلبي «واقعا موجود» نيازمند يك تعطيلات تاريخي است. بايد عزم رفتن كند و از سرزمين قدرت به ‌در آيد و ببيند كه آسمان آيا همه‌جا همين رنگ است و آيا اصلاح‌طلبي همه‌جا به همين رنگ است؟

حكايت «اصلاح‌طلبي در قدرت» همچون حكايت آن قورباغه چيني است كه تا وقتي در قعر چاه است، نه تصويري از چاه دارد و نه تصويري از بيرونِ چاه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جريان اصلاح‌طلبي نيز تا زماني ‌كه در قعر چاه قدرت گرفتار است، نه تصويري واقعي از جامعه دارد و نه تصويري حقيقي از خود.

تنها در جايي در فاصله با قدرت است كه جريان اصلاح‌طلبي مي‌تواند طرحي نو دراندازد و از رهگذر واسازي و بازسازي خود، كماكان خود را به‌مثابه برترين و كارآمدترين و استعاري‌ترين بازي در شهر مطرح كند. شايد زمان آن فرارسيده كه اصلاح‌طلبان نقش و نقاشي خود را نه در قابِ قدرت و سياست كه در قابِ اجتماع و فرهنگ و هنر قرار دهند و زنگار از رخسار برگيرند و آينه نقد خود را غماض كنند.

به عنوان آخرين كلام و از يك نقطه‌نظر استراتژيك بگويم كه حتي اگر اصلاح‌طلبان در تسابق‌هاي بزرگ پيشاروي (مجلس و رياست‌جمهوري و...) پيروز هم بشوند، از امكان و استعدادي بيش از دولت كنوني براي بهبود امور (داخلي و خارجي) برخوردار نيستند؛ لذا شايسته آن است كه عِرض خود نبرند و زحمت مردمان ندارند و عاقلانه چندي از ديار قدرت رخت بربندند.

اگرچه به تولد و تحقق چنين اراده معطوف به ناقدرتي كاملا ترديد دارم و مي‌توانم از هم‌اكنون تصويري از اصلاح‌طلباني كه هم كت بر تن دارند و هم زيرشلواري ترسيم كنم كه توامان نقشِ حضور و ناحضور، در قدرت و بر قدرت، مشاركت و عدم‌مشاركت را بازي مي‌كنند و تا فرداي انتخابات هنوز تصميم نگرفته‌اند (به اجماع نرسيده‌اند) كه چه بايد/ نبايد كرد.»

***

شکست اصولگرایان در پروژه وحدت/ اصولگرایان با دو لیست در انتخابات شرکت می‌کنند

مثل تمامی انتخابات‌های دو دهه اخیر، مهمترین دل‌مشغولی اصولگرایان برای حضور در انتخابات امسال، رسیدن به لیست واحد و وحدت حداکثری میان نیروهایشان بود و باز هم مثل بیشتر انتخابات‌ها ظاهرا به وحدت نخواهند رسید.

از زمان شروع فعالیت‌های انتخابات، تلاش‌ها برای وحدت نیروهای اصولگرا با محوریت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب آغاز شد و این شورا تلاش کرد جبهه پایداری را برای ائتلاف قانع کند. تلاشی که ظاهرا به شکست انجامیده است.

شب گذشته جبهه پایداری لیستی ۶۰نفره از نامزدهای اصلح خود را در رسانه‌ها منتشر کرد و به شورای ائتلاف اعلام کرد آن شورا می‌تواند ۳۰نفر از میان این ۶۰نفر را برای تهران انتخاب کند. این اطلاعیه عملا به معنای خروج جبهه پایداری از ائتلاف اصولگرایان بود.

مجید متقی فر، سخنگوی جبهه پایداری هم درباره خروج جبهه پایداری از ائتلاف نیروهای انقلاب به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از ابتدا هم درباره ورود به این لیست صحبتی نشده بود، البته ما هنوز هم ترجیحمان ارائه لیست واحد است و اگر هم نشد بهتر است اشتراکات لیست هایمان بسیار زیاد باشد.

او با اشاره به هجمه جریان اصلاحات به اصولگرایان مبنی بر عدم وحدت این حزب، گفت: آنها همواره استفاده های خودشان را می‌کنند و سعی دارند که همواره علیه رقیب جعل خبر کنند، اما یکی از ملاک های وحدت این است که در مصادیق به هم نزدیک باشند؛ بنابراین اختلاف سلیقه منافاتی با وحدت نداشته و طبیعی است که سلایق مختلف باشند، اما در مبانی نباید اختلاف وجود داشته باشد.

سخنگوی جبهه پایداری گفت: ما سال نود هم دو لیست مختلف را ارائه کردیم و تعدد لیست اتفاقا می‌تواند شور انتخاباتی کشور را افزایش دهد، البته ما هنوز هم به لیست مستقل فکر نمی‌کنیم و تلاش داریم که اشتراکات بالایی داشته باشیم.

***

روایت معاون سیما از تذکر نهادهای امنیتی درباره برنامه‌های حاشیه‌ساز

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی، امروز در جمع خبرنگاران پیرامون علت تولیدی شدن برنامه «جهان آرا» و «ثریا» اظهار کرد: ما ضوابطی درباره برنامه های زنده به همکاران خود اعلام کرد‌ه‌ایم؛ این برنامه ها ضوابط زنده بودن را نداشتند و به مرور تبدیل به برنامه تولیدی شدند. به طوری که ضبط شده و یک ساعت بعد پخش می شوند و لزومی به پخش زنده آن نیست. برنامه «ثریا» و «جهان آرا» از جمله این موارد هستند؛ گاه در برخی موارد کارشناسان و مهمانان این برنامه‌ها مطالبی را ناخواسته بیان می‌کردند که باعث تشویش افکار عمومی می‌شد. در برخی موارد هم مجری ما برای اینکه صحنه و برنامه را اداره کند، تسلط کامل و کافی را برای اجرا نداشت.

میرباقری اظهار کرد: افکار عمومی نسبت به این موارد حساس بود و نهادهای امنیتی هم به ما تذکراتی دادند. ما هم به دلیل اینکه ضرورتی به پخش زنده آن‌ها نبود، به این نتیجه رسیدیم که برنامه‌ها تولیدی باشند. بحث ما این نیست که چنین برنامه‌هایی را نداشته باشیم؛ این برنامه‌ها جزو خوب و قوی‌ترین آثار ما هستند. اما به دلیل اینکه زنده بودن آن‌ها لطمه‌هایی به جایگاه رسانه و افکار عمومی وارد می‌کند، صدا و سیما تصمیم گرفت این برنامه‌ها تولیدی باشند. همه باید تابع قانون باشند؛ این یک تصمیم قانونی، حرفه‌ای، کارشناسی بود و روابط عمومی سازمان هم در این خصوص اطلاع رسانی کرده است. در هر صورت این برنامه‌ها جزو برند‌های سازمان محسوب می‌شود و پخش آن‌ها حتماً تداوم پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

توضیحات معاون سیما درباره عدم پخش زنده «ثریا» و «جهان آرا»

***

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات با ردصلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان امکان‌پذیر است؟

سیدعلی میرفتاح، سردبیر اعتماد طی یادداشتی در این روزنامه با گلایه از ردصلاحیت اصلاح‌طلبان نوشت: «همه بزرگان معتقدند كه در اين برهه حساس كنوني، ما نياز به يك انتخابات پرشور با حضور پررنگ مردم داريم. اين نكته را حتي علي مطهري رد صلاحيت شده هم در بيانيه‌اش متذكر شده و از مردم خواسته تا براي حفظ ايران به ميدان بيايند و آمار راي‌دهنده‌ها را بالا ببرند.

ضرورت حضور حداكثري مردم را در انتخابات، مسوولان عالي‌رتبه نظام بيشتر و بهتر از بقيه درك مي‌كنند. به خصوص اينكه آنها بر مناسبات داخلي و خارجي وقوف بيشتري دارند و بهتر مي‌دانند كه حضور مردم چگونه مي‌تواند اوضاع را تغيير دهد.

از اين نظر ما روزنامه‌نگاران نيز در زمره مبلغان انتخابات پرشور بوده و هستيم و همواره بر اهميت صندوق راي تاكيد كرده‌ايم. اين تاكيد چنان با شداد و غلاظ همراه بوده كه گاهي خوانندگان روزنامه را به عكس‌العمل وا داشته و باعث شده تا بعضي از ايشان زبان به ملامت ما بگردانند كه «طرف را به ده راه نمي‌دادند سراغ خانه كدخدا را مي‌گرفت.»

با اين حال ما كماكان بر اين عقيده‌ايم كه براي حفظ كشور هم كه شده بايد راي‌دهنده‌ها را ترغيب كنيم كه در انتخابات شركت كنند. اما اين بحث رد صلاحيت‌ها، زبان ما را بسته و دستمان را از حجت‌ خالي كرده. به مخاطبان خود به آنها كه هنوز نيم‌نگاهي به رسانه دارند، چه بگوييم و آنها را چطور و به بركت وجود چه نامزدهايي تحريض كنيم كه پاي صندوق بروند؟

«گفت ‌اي موسي دهانم دوختي/ وزپشيماني تو جانم سوختي». شوراي نگهبان هم با استفاده از اختيارات قانوني‌اش، دهان ما را دوخته و زبان‌مان را براي دعوت مردم به پاي صندوق كوتاه كرده است. اگر راي‌دهنده‌اي از من روزنامه‌نگار بپرسد «بروم به چه كسي راي بدهم؟ نماينده من كيست؟ در جايي كه علي مطهري، رحيمي و صادقي را هم تحمل نمي‌كنند من به چه كسي بايد راي بدهم؟» چه جوابي بايد به او بدهم؟ چه جوابي مي‌توانم بدهم؟»

***

انتقاد ظریف از کانال مالی سوئیس

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران در حاشیه سخنرانی خود در دافوس در پاسخ به سوالی درباره راه اندازی کانال مالی ایران و سوئیس برای انتقال کالاهای بشردوستانه و این ادعا که این اقدام مثبت و در راستای تنش زدایی بوده است؟ تصریح کرد: خیر. این کانال کمتر از اجرای دستور دیوان بین المللی دادگستری است که به آمریکا دستور داد که حق ندارد از ورود غذا و دارو به ایران ممانعت کنند. سیاست آمریکا کماکان سیاست فشار به مردم ایران است. سیاست محروم کردن مردم از منابع مالی برای پرداخت هزینه های غذا و دارو و محدود کردن روش های استفاده از منابع مالی است.

وی گفت: این یک قدم بسیار کوچک است دولت سوییس تلاش کرد ما از تلاش آنها قدردانی می کنیم اما این نشانه حسن نیت آمریکا نیست و حتی نشانه آن نیست که ایالات متحده آمریکا کوچکترین اقدام را در راستای اجرای تعهدش بر مبنای دستور موقتی دیوان دادگستری انجام داده باشد چه برسد به اینکه بر اساس برجام عمل کرده باشد.

بیشتر بخوانید:

ظریف: کانال مالی ایران-سوئیس نشانه حسن نیت آمریکا نیست

ظریف: هدفمان باید خدمت به مردم باشد نه ایجاد دو قطبی/ اقدام آمریکا در اعلام طرح معامله قرن فرصت بی‌نظیر برای ایران است

***

حاجی‌بابایی: لاریجانی همه‌کاره مجلس دهم بود

حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگویی با مهر درباره نقش لاریجانی در مجلس دهم گفت: «لاریجانی در این دوره فراکسیون مستقلین را راه انداخت که نقش این فراکسیون، بی نقش کردن فراکسیون‌های دیگر مجلس بود. برای مثال اگر بحث FATF در مجلس مطرح بود، اعضای فراکسیون مستقلین به فراکسیون امید ملحق می‌شدند و عملاً ما ولایی‌ها به راحتی نمی‌توانستیم تصمیم بگیریم و یا آنکه زمانی که بحث انتخاب رئیس مجلس مطرح بود، اعضای فراکسیون مستقلین به فراکسیون ما ملحق می‌شدند.

مسئله حائز اهمیت دیگر آن است که درون فراکسیون نمایندگان ولایی هم افرادی با افکار بسیار متفاوت وجود داشتند به گونه‌ای که به جرأت می‌توان گفت که از ۱۲۰ نفر از اعضای فراکسیون ما، ۶۰ نفر با لاریجانی بودند و زمانی که بنده کاندیدای ریاست مجلس شورای اسلامی شدم، این مسئله به خوبی خودش را نشان داد. اگر اسم برخی از این افراد را برایتان بگویم، باور نمی‌کنید اما در این حد بدانید که آنان فقط به دلیل شرایط بیرونی و اقتضائاتی که وجود داشت، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی شده بودند اما در عمل هم نظر با لاریجانی بودند...

نقش رئیس مجلس در این دوره تمام و کمال و به عبارت بهتر وی تام‌الاختیار مجلس بود. در واقع لاریجانی و فراکسیون مستقلین ابزار کار را در این دوره در دست داشتند به گونه‌ای که فراکسیون نمایندگان ولایی در برخی از موضوعات طرح‌هایی را ارائه می‌داد اما به تنهایی نمی‌توانست راه به جایی ببرد چرا که نه لاریجانی و نه نمایندگان همسو با وی، ما را همراهی نمی‌کردند.»

بیشتر بخوانید:

حاجی‌بابایی: نواب رئیس مجلس کاره‌ای نیستند/ عارف برای انتخابات ۱۴۰۰ برنامه دارد

***

اصلاح‌طلبان برای انتخابات به جمع‌بندی نرسیدند

سعید نورمحمدی نماینده حزب ندای ایرانیان در شورای سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به جلسه فوق‌العاده یکشنبه شب این شورا برای تصمیم‌گیری نهایی درباره کیفیت حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه ابعاد مختلف لیست دادن یا ندادن اصلاح‌طلبان در تهران مورد بررسی قرار گرفت. از آنجا که این تصمیم موضوع خیلی مهمی است و تمام ابعاد آن باید دقیق سنجیده شود، تصمیم اعضا بر این شد که نظر نهایی شورا درباره لیست دادن یا ندادن در تهران به اسم شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به جلسه فوق‌العاده چهارشنبه موکول شود و در این فاصله موافقین و مخالفین تصمیم روی نظرات یکدیگر بیشتر تأمل کنند و تلاش شود یکپارچگی جریان اصلاحات حفظ شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در تکمیل اظهارات خود گفت: در این جلسه هم موافقین و هم مخالفین دادن لیست در تهران نظرات خود را مطرح کردند. در جلسه امروز رأی‌گیری در این مورد صورت نگرفت. اما شاید اگر در این جلسه رأی‌گیری درباره دادن یا ندادن لیست در تهران گرفته می‌شد، عدم ارائه لیست رأی می‌آورد.

 

منبع: الف

کلیدواژه: فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی فراکسیون مستقلین اعضای فراکسیون اصلاح طلبان بیشتر بخوانید جریان اصلاحات دادن یا ندادن برنامه ها جبهه پایداری افکار عمومی جریان اصلاح حاجی بابایی کانال مالی معاون سیما اصلاح طلبی اصلاح طلبی رئیس مجلس نه تصویری رای دهنده مجلس دهم پخش زنده جهان آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۱۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام موحدی دادستان کل کشور با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند سال گذشته اظهار داشت: مردم ایران زیر بمباران تبلیغاتی دشمنان، آگاهانه و با احساس مسئولیت در پای صندوق‌های رأی حضور یافته و بحمدالله انتخابات در امنیت کامل برگزار و مقدمات تشکیل مجلس بعدی را فراهم ساختند.
وی گفت: این امنیت با لطف خدا و با تلاش تمام نیرو‌های انتظامی، اطلاعاتی و بسیج مردمی حاصل گردید که جای تقدیر از همه دست اندرکاران این حوزه دارد.
رئیس ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی افزود: در انتخابات اخیر شاهد یک همکاری و هماهنگی خوب بین مسئولان مختلف دستگاه‌های ذی‌ربط در سراسر کشور بودیم و بحمدالله این تجربه هم به تجربیات قبل افزوده شد.
موحدی در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای در دبیرخانه ستاد مرکزی را داده و گفت: ما در بخش‌هایی در حال نظام‌سازی هستیم و اگر نقاط ضعفی در بخشی از کار‌ها باشد باید با همفکری آن را رفع نمود. برخی از ضعف‌ها و اشتباهات شاید اجتناب‌ناپذیر باشد که باید آنها را برای آینده رفع کنیم؛ لذا پیشنهاد می‌کنم در دبیرخانه، کمیته‌ای تشکیل شود و با گرفتن گزارش آماری و تحلیلی به بررسی نقاط ضعف و نقاط قوت پرداخته شود. سپس از همه موارد گزارش جامعی تهیه و به بخش‌های مختلف ارائه گردد تا برای انتخابات بعدی از تجربیات کسب شده استفاده شده و آسیب‌ها کاهش یابد.
موحدی ادامه داد: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی در این خصوص بودیم. همچنین با توجه به قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف و تبذیر جلوگیری شد.
وی با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات در برخی استان‌ها تصریح کرد: در حوزه‌هایی که انتخابات به دور دوم کشیده شده است باید ستاد‌های استانی و شهرستانی کماکان فعال باشند و به وظیفه نظارتی خود عمل کنند. پیش‌بینی ما این است که در این دوره مشارکت مردمی بیشتر باشد، چرا که حلقه رقابت تنگتر شده و انتخاب کاندیدا‌ها آسان‌تر است. در خیلی از حوزه‌ها از جمله تهران هم دستگاه‌های الکترونیکی مستقر می‌شود و زمان کمتری برای رأی دادن صرف خواهد شد.
دادستان کل کشور خطاب به دادستان‌های سراسر کشور عنوان کرد: به تخلفات مهم در شعب ویژه، با سرعت رسیدگی کرده و در مواردی که قانون تکلیف کرده یا اجازه می‌دهد در حد لزوم اطلاع‌رسانی مناسب صورت پذیرد. چراکه اینگونه اقدام کردن در قانون‌مندتر شدن جامعه اثرگذار بوده و به ارتقاء نظم عمومی و امنیت روانی جامعه کمک می‌کند.
موحدی در ادامه این جلسه به وظایف و اختیارات منتخبین در قانون اساسی هم اشاره کرده و گفتند: اصل ۷۱ تا ۹۰ قانون اساسی به اختیارات نمایندگان پرداخته است و می‌توان گفت بسیاری از امور داخلی و خارجی کشور با اجازه و تصویب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رقم می‌خورد. به عبارتی مجلس حق دارد در تمام امور کشور قانون وضع کند.
وی تصریح کرد: باید دانست که یک نماینده مجلس صرفا نسبت به حوزه انتخابیه خود تکلیف ندارد؛ بلکه او در واقع نماینده کل ملت ایران است؛ لذا اینکه امام خمینی (ره) فرمود: "مجلس در رأس امور است" یک حقیقت است و نیز اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: «مجلس باید ریل گذاری کند و مشکلات را حل کند» کاملا انتظار به حقی است.
رئیس ستاد مرکزی پیشگیری از تخلفات انتخاباتی خاطرنشان کرد: امروز مردم چشم به اقدامات منتخبین خود در مجلس شورای اسلامی دوخته‌اند. البته که مجلس فعلی هم نباید در این مدت باقیمانده از عمر خویش تعطیل و نیمه تعطیل شود، بلکه باید فعالیتش چند برابر شده و لوایح و طرح‌های عقب مانده را در حد امکان بصورت جهادی پیگیری کرده و به سامان برساند تا دین خود را به ملت و خانواده شهدا ادا نماید.
دادستان کل کشور ادامه داد: منتخبین کنونی هم باید تا زمان تشکیل مجلس بعدی با همفکری و شناخت مسائل و موضوعات مرتبط، مشکلات موجود را بررسی و در جهت تحقق شعار سال جاری یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» برای حل مشکلات کشور طرح و ایده داشته و با آمادگی کامل وارد مجلس شده و فرصت خدمتگزاری به مردم را ازدست ندهند.
وی در پایان گفت: مردم عزیز کشورمان از منتخبان خود انتظارات مهم و مختلفی دارند؛ لذا در جنگ اقتصادی تحمیلی کنونی درنگ و فوت وقت اصلا جایز نیست.
گفتنی است در ادامه این جلسه، نمایندگان وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل، مدیرکل امور مجلس قوه قضائیه و سایر اعضا به ارائه گزارشی از چگونگی برگزاری انتخابات پرداخته و برای هرچه بهتر برگزار شدن دور دوم انتخابات، پیشنهادات خود را مطرح کردند.
همچنین اصغر جهانگیر دبیر ستاد مرکزی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی، گزارشی از روند طی شده در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ و برنامه‌های دبیرخانه برای دور دوم انتخابات ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • تحلیل بادامچیان از علت رای نیاوردن باهنر و نوبخت
  • منتخبان مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • منتخبین مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • بادامچیان: مجلس دوازدهم یک مجلس پرهیاهو خواهد بود /ائتلاف شانا و پایداری در مرحله دوم تاثیری در انتخابات ندارد
  • تشکیل مجلس جدید با ۴ فراکسیون / جریان اصولگرایی رقابت‌ها را کنار بگذارند
  • ناکامی آملی لاریجانی و قالیباف در سال ۱۴۰۲ /دولتِ رئیسی «نمره تجدیدی» گرفت /زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟