Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@07:31:14 GMT

آخرین آمار تایید صلاحیت‌شدگان استان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۱۵۹۳

 به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، محمد ابراهیم الهی تبار با ارائه گزارشی از روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات در هیات‌های اجرایی تصریح کرد: با شروع ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تعداد ۴۱۲ نفر داوطلب انتخابات استان کرمانشاه شدند که ۳۷۰ نفر از بین آقایان و ۴۲  نفر خانم بودند.

وی با بیان اینکه قبل از بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیأت‌های اجرایی، ۲۰ نفر انصراف دادند، افزود: در نتیجه بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی از بین ۳۹۲ نفر داوطلب، ۳۴۰ نفر معادل۸۷ درصد تأیید صلاحیت شدند که در مقایسه با دور قبل(مجلس دهم) حدود ۴ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الهی تبار با اشاره به اینکه «قبل از بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت نظارت، تعداد داوطلبانی که انصراف دادند به ۳۴ نفر رسید» اظهار داشت: در این مرحله ۱۰ نفر از داوطلبانی که در هیأت‌های اجرایی رد صلاحیت شده بودند نیز شکایت نکردند که بر همین اساس هیأت نظارت صلاحیت ۳۶۸ نفر را مورد بررسی قرار داد که در نتیجه ۹۱ نفر معادل ۲۴.۷ درصد داوطلبان تأیید صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با همچنین گفت که قبل از بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان، یک نفر از افرادی که در مراحل قبل توسط هیأت‌های اجرایی و نظارت تأیید شده بود، انصراف داد که شورای نگهبان صلاحیت ۳۶۷ نفر را مورد بررسی قرار داد.

الهی تبار در ادامه در تشریح روند بررسی صلاحیت داوطلبان در شورای نگهبان اظهار داشت: در این مرحله ۴ نفر از افرادی که در مراحل قبل توسط هیأت‌های اجرایی و نظارت تأیید شده بودند؛ توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان، این افراد به استناد "تبصره(۳) ماده واحده قانون لزوم رسیگی به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده در انتخابات مختلف، مصوب ۲۲/۸/۱۳۷۸ مجمع تشخیص مصلحت نظام" چنانچه نسبت به عدم تایید صلاحیت خود اعتراض دارند، می‌توانستند درخواست رسیدگی مجدد خود را شخصاً به همراه دلایل و مدارک از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ بهمن (به مدت۳روز) به شورای نگهبان ارائه دهند.

 الهی تبار همچنین با اعلام اینکه نهایتاً از مجموع ۳۶۷ نفر، صلاحیت ۱۵۰ نفر معادل۴۱ درصد توسط شورای نگهبان به تأیید رسیده خاطرنشان کرد: نتیجه بررسی صلاحیت ۳ نفر از دواطلبان انتخابات مجلس در استان تاکنون (۱۴ بهمن) از سوی شورای نگهبان اعلام نشده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در پایان تاکید کرد: با توجه به نگرانی‌ها نسبت به فضای رقابتی انتخابات، ستاد انتخابات استان رایزنی و پیگیری خود را از طریق وزارت کشور و سایر مراجع ذیربط انجام داده و این پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

 الهی‌تبار افزود: امیدواریم این پیگیری‌ها منتج به افزایش قدرت انتخاب آحاد مردم و جریان‌های سیاسی در استان و حوزه‌های انتخابیه بشود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انتخابات شورای نگهبان صلاحیت داوطلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۱۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح موادی از لایحه تجارت در صحن مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان موادی از لایحه تجارت را اصلاح کردند.

به گزارش ایسنا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره لایحه تجارت (ایرادات شورای نگهبان)، با اصلاح مواد ۵۶۱ تا ۸۱۶ این لایحه موافقت کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان نظام روان‌شناسی: برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در اردیبهشت‌/ اصلاح قانون سازمان روانشناسی
  • برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای روانشناسی در اردیبهشت‌
  • زنگنه: هفته آینده ایرادات شورای نگهبان به برنامه هفتم در مجلس بررسی می‌شود
  • ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت رفع شد
  • اعلام وصول تقاضای بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵
  • اصلاح موادی از لایحه تجارت در صحن مجلس
  • معاونت داوطلبان هلال احمر اردبیل رتبه دوم را کسب کرد
  • پیشنهاد دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره گزینش معلمان
  • فردی که قانون حجاب را رعایت نکند، از سفر خارجی محروم می‌شود
  • جایگاه دوم فوت شدگان ناشی از تصادفات کشور به تهران اختصاص دارد