Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور پوریان رئیس شورای صادر کنندگان دام کشور در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار دام و گوشت قرمز همانند سابق است، اظهار کرد: با توجه به انباشت دام در واحد‌های دامداری قیمت دام زنده و گوشت قرمز از تعادل نسبی در بازار برخوردار است.

او از آغاز خرید تضمینی دام خبر داد و گفت: در چند روز گذشته خرید تضمینی دام با اوزان ۵۰۰ کیلوگرم توسط پشتیبانی امور دام آغاز شده است که این امر می‌تواند تا حدودی به تعدیل قیمت کمک کند، اما به سبب انباشت شدید دام در واحد‌های دامداری کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پوریان با تاکید بر صادرات مازاد دام به بازار‌های هدف بیان کرد: با توجه به شرایط مناسب پرواربندی و زایش‌های مناسب انتظار می‌رود که مسئولان ذیربط با صادرات مدیریت شده دام موافقت کنند چرا که استمرار این روند به زیان تولید کنندگان و صنعت تمام می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تا کنون مجوز صادرات دام صادر نشده است، بیان کرد: با وجود فراوانی تولید و انباشت دام در واحد‌های دامداری از مسئولان ذیربط انتظار می‌رود برای رفع چالش‌های بازار اقدام به صادرات دام کنند تا بخشی از زیان تولید کنندگان از این محل جبران شود.

قیمت فعلی دام و گوشت در خرده‌فروشی‌ها کاذب است   رئیس شورای صادر کنندگان دام کشور از رکود حاکم بر بازار گوشت قرمز و دام زنده خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت منطقی هر کیلو دام سنگین ۲۵ هزار تومان و دام سبک ۳۵ هزار تومان است که متاسفانه به سبب جو روانی بازار قیمت‌های فعلی در بازار کاذب است.

او قیمت هر کیلو لاشه گوسفندی در عمده فروشی‌ها را ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که به سبب سودجویی عوامل واسطه و دلال گوشت با نرخ‌های بالاتری در بازار فروخته می‌شود.

پوریان در پایان تصریح کرد: اگر چه برخی مسئولان اذعان می‌کنند که صدور مجوز صادرات منجر به تلاطم قیمت گوشت در بازار می‌شود، اما به سبب رشد چند برابری تولید نسبت به سال قبل صادرات مازاد دام تاثیری بر این موضوع ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی دام در واحد های دامداری خرید تضمینی دام صادرات دام انباشت دام هزار تومان گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۱۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد

شاه حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد گفت: این تصمیم بر اساس روند کاهشی قیمت گوشت مرغ در استان و تصویب کاهش ان از سوی دولت اعلام شده است و عرضه گوشت مرغ بالاتر از ۸۰ هزار تومان تخلف است و با آن برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت: بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در استان جوجه ریزی شده است که نسبت به سال قبل ۳۱ درصد رشد داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد افزود: در این نشست هم چنین از همه وارد کنندگان و مباشران گوشت قرمز خواسته شد برنامه زمان بندی خود را برای واردات گوشت قرمز از کشور‌های دیگر اعلام کنند.

وی بیان داشت: با پیگیری‌های جهاد کشاورزی استان و اعطای تسهیلات لازم نیز قرار شد واحد‌های راکد و غیر فعال دامداری و دامپروری استان برای تولید گوشت قرمز فعال شوند.

شاه حسینی تصریح کرد: رصد و نظارت بر بازار گوشت قرمز نیز در استان با جدیت بیشتری ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در موضوع حبوبات نیز که در فروردین ماه شاهد افزایش قیمت حدود ۲۰ درصدی در اقلام بودیم مقرر شد پیگیری‌های لازم در تهران برای تامین و تخصیص ارز وارد کنندگان انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد گفت: مقرر شد سهمیه شکر ابلاغی به استان نیز هم چنان با نرخ مصوب از طریق سکو‌های تنظیم بازار توزیع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد
  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • قیمت گوشت مرغ در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی جاری
  • اعلام قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد