Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، هم‌اکنون ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور 82 هزار و 400 مگاوات است که این رقم تا پیش از تاسیس انقلاب اسلامی تنها هفت هزار و 24 مگاوات بود.

از میانه سال 92 تاکنون، 12هزار و 740 مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید در کشور به بهره‌برداری رسیده که 20 درصد مجموع ظرفیت اضافه شده در این بخش از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت مجموع راندمان نیروگاه‌های حرارتی از 26.5 درصد در ابتدای انقلاب اسلامی هم اینک به 38.1 درصد افزایش پیدا کرده است، همچنین تلفات شبکه برق در مقایسه این دو دوره زمانی از 13.8درصد به کمتر از 11 درصد کاهش نشان می‌دهد.

بنابر این گزارش، حداکثر نیاز مصرف همزمان برق از سه هزار و 486 مگاوات در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به 46 هزار و 474 مگاوات در ابتدای دولت یازدهم، 53 هزار و 198 مگاوات در آغاز فعالیت دولت دوازدهم و در دی‌ماه امسال به 57 هزار و 681 مگاوات رسیده که حاکی از رشد 583 مگاواتی نسبت به دی‌ماه سال گذشته است.

در این مدت تعداد مشترکان برق هم از سه میلیون و 399 هزار به 36 میلیون و 447 مشترک در دی‌ماه امسال رسیده که این رقم در ابتدای دولت‌های یازدهم و دوازدهم به ترتیب 30 میلیون و 287 هزار و 33 میلیون و 824 هزار مشترک بوده و مقایسه دی‌ماه امسال با مدت مشابه سال گذشته هم نشان از رشد 991 هزار مشترک دارد.

متوسط مصرف مشترکان خانگی هم از یک هزار و 343 کیلووات ساعت در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هم‌اینک به 2 هزار و 302 کیلووات ساعت رسیده که نوسانات در این بخش در ابتدای دولت یازدهم، ابتدای دولت دوازدهم، دی‌ماه سال گذشته به ترتیب ارقام 2 هزار و 610، 2 هزار و 865 و 2 هزار و 288 را نشان می‌دهد.

* تسنیم

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ابتدای دولت دی ماه امسال سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۲۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ وزیر کشور در بازدید از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد گفت: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

احمد وحیدی افزود: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحد‌های تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وی خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی گفت: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحد‌های تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وزیر کشور افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

دیگر خبرها

  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است