Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@11:35:33 GMT

به افتخار تولد علی نصیریان+ بیوگرافی و تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۲۹۱۰

به افتخار تولد علی نصیریان+ بیوگرافی و تصاویر

رویداد۲۴ بیوگرافی علی نصیریان

نام:علی

نام خانوادگی:نصیریان

تاریخ تولد:۱۳۱۳/۱۱/۱۵

محل تولد:تهران

تحصیلات:فارغ التحصیل هنرستان هنرپیشگی

-----------------------------------------------------------

علی نصیریان ۱۵ بهمن ماه سال ۱۳۱۳ در میدان شاهپور، کوچه مهدی خان و در خانواده‌ای متوسط به دنیا آمد. او از هنرستان هنرپیشگی تهران فارغ التحصیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سال ۱۳۲۶ به دبیرستان پیرنیا در چهارراه گمرک رفت. در آنجا با جمشید لایق، اسماعیل داورفر و مهدی فتحی همکلاسی شد. ۱۳۲۹ همزمان با درس دبیرستان، در کلاس جامعه باربد در خیابان لاله زار هم اسم می‌نویسد. این کلاس را اسماعیل مهرتاش در سال ۱۳۰۵ راه انداخته بود و در آن موسیقی، تئاتر و ادبیات درس می‌داد. او در سال ۱۳۳۰ کتاب هنر تئاتر را خواند. این کتاب که اولین کتاب آموزشی تئاتر در ایران بود، تصمیم نصریان را نهایی کرد. او در کلاس تئاتر سعدی که همسر نوشین آن را اداره می‌کرد هم شرکت می‌کرد.


۱۳۳۲ بعد از کودتای ۲۸ مرداد، تئاتر سعدی بسته شد. نصیریان به هنرستان هنرپیشگی رفت، جایی که طبق الگوی درسی کنسرواتوار هنر‌های دراماتیک پاریس ساخته شده بود. نصریان در دوره ۳ ساله این مدرسه همدرس فهیمه راستکار، بیژن مفید، جعفر والی و عباس جوانمرد بود. در سال ۱۳۳۵ اولین نمایشنامه زندگی اش را نوشت.


افعی طلایی که با الهام از قصه داش آکل نوشته شده بود را خودش هم سال بعد روی صحنه برد و کارگردانی کرد. در همین سال در اداره هنر‌های دراماتیک وزارت فرهنگ استخدام می‌شود. ۱۳۳۶ فهیمه راستکار، او را با شاهین سرکیسیان آشنا می‌کند؛ یکی دیگر از نقاط عطف زندگی اش. او با سرکیسیان، زندگی من در هنر استانیسلاوسکی را صفحه به صفحه می‌خوانند و طبق آن تمرین می‌کنند. در همین سال ازدواج می‌کند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 علی نصیریان اخبار مناسبتی بازیگر پیشکسوت علی نصیریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۲۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونیستی باعث عزت و افتخار شده است

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونیستی به شدت باعث عزت و افتخار شده است؛ در این سفر جایی حضور پیدا نکردیم مگر اینکه جوانان، دانشگاهیان و مقامات سیاسی از انتقام سخت و تحقیر رژیم صهیونسیتی توسط سپاهیان انقلاب ابراز شعف نکنند. به رزمندگان اسلام  مقاومت مردم ایران و مردم غزه درود و سلام می فرستادند تا جایی که این اقدام فضای جدید انقلابی را در منطقه به‌ وجود آورده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • نگاهی به تئاتر شاماران/ردپای افسانه جاماسب در زندگی سیاه باز
  • (ویدئو) تولد یک توله سگ به رنگ سبز لیمویی خبرساز شد
  • (ویدئو) از تولد تا یک ماهگی طوطی را ببینید
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها
  • انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونیستی باعث عزت و افتخار شده است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • چاپ یک‌رمان پلیسی دیگر از فردریک دار/«آموزش آدمکشی» در بازار نشر