Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@01:37:13 GMT

رایزنی هنیه با میشل عون و حسان دیاب

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۳۱۰۷

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم به نقل از پایگاه خبری شهاب، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه خود خاطر نشان کرد این دیدار هرگز بیانگر موضع اصیل و شناخته شده مردم سودان نیست که همانند بسیاری از ملت‌ها از مسئله فلسطین و مقاومت حمایت می‌کنند.

این جنبش افزود این دیدار ننگین عقب نشینی و عدول از موضع عربی و اصیل سودان و یکی از مهمترین اصول عربی مبنی بر مخالفت با عادی سازی روابط و جرم دانستن هرگونه رابطه با رژیم صهیونیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جهاد اسلامی در بیانیه خود آورده است: از ملت سودان و گروه‌های پویا و انقلابیون آزاده آن می‌خواهیم این دیدار را رد و محکوم کنند و در برابر هرگونه تلاش برای زیر پا گذاشتن مواضع اصیل سودان ایستادگی کنند.

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس نیز با محکوم کردن دیدار البرهان و نتانیاهو این تحرکات عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را سبب تشوق این رژیم به ادامه جنایات علیه ملت فلسطین و تعدی به حقوق مشروع آن‌ها و هتک حرمت مقدسات اسلامی دانست.

رایزنی هنیه با میشل عون و حسان دیاب

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، در تماس تلفنی با رئیس جمهور و نخست وزیر لبنان درباره آخرین تحولات مربوط به مسئله فلسطین به ویژه توطئه شوم اخیر آمریکا و متحدانش موسوم به معامله قرن بحث و تبادل نظر کرد.

اسماعیل هنیه شامگاه دوشنبه با میشل عون رئیس جمهور و حسان دیاب نخست وزیر لبنان تلفنی گفتگو کرد که طی آن طرح شوم آمریکا موسوم به معامله قرن و خطرات آن برای مسئله فلسطین بررسی شد.

هنیه بر موضع یکپارچه فلسطینیان در مخالفت با طرح معامله قرن تاکید و به تلاش‌ها و ابتکار‌های جنبش حماس در این زمینه اشاره کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس از مواضع ریاست جمهوری، دولت و پارلمان لبنان تقدیر و از همبستگی ملت لبنان با ملت فلسطین و حمایت آن‌ها در این مرحله حساس و خطرناک تشکر کرد.

اسماعیل هنیه همچنین با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان تلفنی گفتگو کرد.

هنیه همچنین بر مخالفت با تمام تلاش‌ها برای اسکان آوارگان در کشور‌های دیگر و نیز بر حق بازگشت و عدم چشم پوشی از آن تاکیدکرد.

هنیه بر اهمیت تقویت موضع فلسطینیان در مخالفت با طرح معامله قرن در سطح عربی و اسلامی تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین تشکیل دولت جدید لبنان را به رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور تبریک گفت و امنیت و ثبات برای لبنان آرزو کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمد توفیق علاوی اتحادیه اروپا برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر جنبش جهاد اسلامی فلسطین شورای حاکمیتی سودان رژیم صهیونیستی محمد توفیق علاوی اتحادیه اروپا برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رئیس دفتر سیاسی مسئله فلسطین رئیس جمهور میشل عون معامله قرن نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس رسما انتقال دفاتر خود از دوحه به ترکیه را تکذیب کرد

رئیس جنبش حماس در کرانه باختری با تکذیب شایعات مربوط به فشارها برای انتقال دفاتر این جنبش از قطر به ترکیه، تاکید کرد که حماس دفاتر خود را به هیچ مکانی خارج از دوحه منتقل نخواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از شایعاتی که برخی رسانه‌های غربی و صهیونیستی مبنی بر اعمال فشارها بر رهبران مقاومت فلسطین جهت ترک دوحه مطرح کرده و با این کار سعی در به راه انداختن جنگ روانی علیه مقاومت فلسطین دارند، «زاهر جبارین» رئیس جنبش حماس در کرانه باختری طی سخنانی اعلام کرد که شایعات منتشر شده درباره انتقال دفاتر این جنبش از قطر به ترکیه درست نبوده و حماس تاکید می‌کند که دفاتر خود را به هیچ مکانی خارج از دوحه منتقل نخواهد کرد.

زاهر جبارین در گفتگو با الجزیره اظهار داشت که اینگونه شایعات در چارچوب فشار رسانه‌ای بر مقاومت بوده و حماس دفاتر خود را منتقل نمی‌کند.

وی درباره نتایج سفری که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس به ترکیه داشت و دیدار وی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری این کشور اظهار داشت که این سفر منجر به نتایجی از جمله تشدید فشارهای ترکیه از خلال ابزارهای سیاسی و دیپلماسی برای توقف حمام خونی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه به راه انداخته و نیز تشدید فشارها برای برقراری آتش بس در این منطقه شد.

این مسئول حماس در ادامه تصریح کرد که ترکیه به این جنبش اطلاع داد میزان کمک‌های انسانی خود که از طریق گذرگاه رفح به نوار غزه وارد می‌شود را دو برابر خواهد کرد.

رئیس حماس در کرانه باختری درباره تحولات مربوط به مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا نیز اعلام کرد که این جنبش از روز اول اعلام کرد عملیات طوفان الاقصی با هدف دفاع از قدس و مسجد الاقصی و اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی در زندانهای رژیم اشغالگر است.

واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌هاحماس: با وجود اشغالگری اسرائیل منطقه روی آرامش را نخواهد دید

وی افزود که کابینه کنونی رژیم صهیونیستی در تلاش برای نابودی مسجد الاقصی و توسعه شهرک سازی‌های خود بوده و در حال بررسی چند پیش نویس با هدف اعدام اسرای فلسطینی در زندان‌هاست.

زاهر جبارین تاکید کرد که حماس یک جنبش آزادی بخش ملی بوده و هیچ دشمنی با هیچ یک از ملت‌ها ندارد. مشکل ما فقط با رژیم اشغالگر صهیونیستی است که از حمایت دولت‌های غربی برخوردار است به ویژه ایالات متحده. اقدام اخیر آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل دلیلی بر حمایت همه‌جانبه واشنگتن از اشغالگران و جنایات آنهاست.

دیروز هم یک منبع فلسطینی نزدیک به حماس در واکنش به شایعات مبنی بر فشار بر رهبران حماس جهت ترک قطر در گفتگو با المیادین گفت: شایعات مطرح شده در این زمینه، جنگ رسانه‌ای به منظور اعمال فشار بر رهبران این جنبش در سایه پایبندی آن به خواسته توقف کامل جنگ و خروج نیروهای اشغالگر از غزه به عنوان پیش زمینه توافق مبادله اسرا است.

طی چند روز گذشته رسانه‌های صهیونیستی و غربی با به راه انداختن جنگ روانی علیه مقاومت مدعی فشارها بر رهبران مقاومت فلسطین برای ترک دوحه شده‌اند که از نظر تحیلگران سیاسی انتشار این گزارش ها در این بازه زمانی با هدف فشار بر مقاومت برای امتیاز گیری در مذاکرات و بحث تبادل اسراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود
  • حماس: سفر هنیه به ترکیه به معنای جایگزینی میانجی‌گری قطر و مصر نخواهد بود
  • حماس رسماً انتقال دفاتر خود از دوحه به ترکیه را تکذیب کرد
  • جزئیات سفر رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به ترکیه
  • انتقال دفاتر جنبش حماس از قطر به طور رسمی تکذیب شد
  • حماس رسما انتقال دفاتر خود از دوحه به ترکیه را تکذیب کرد