Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده منطقه مرکزی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن گفت که عملیات موسوم به «بنیان مرصوص» نشانه‌ای از آیات خدا و پس از جنگ جهانی دوم تاکنون، بی‌نظیر بوده است. ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، با گذشت دو هفته از عملیات بزرگ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، موسوم به «البنیان المرصوص»، که در منطقه «نِهم» شمال شرق صنعا انجام شده، هنوز همه ابعاد این عملیات روشن نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژنرال «عبدالقادر بدرالدین الحوثی» فرمانده منطقه مرکزی ارتش و کمیته‌های مرکزی یمن به شبکه المسیره گفت که عملیات «البنیان المرصوص» «نشانه‌ای از آیات خدا» بود و پس از جنگ جهانی دوم تا کنون انهدام 18 تیپ در عرض شش روز سابقه نداشته است.

او گفت: «به فضل خدا و با جانفشانی شهدا و مجاهدین، عملیات البنیان المرصوص در عرض شش روز در یک گستره جغرافیایی وسیع و پیچ در پیچ، پیروزی بزرگی را رقم زد.» الحوثی همچنین گفت که نیروهای ائتلاف سعودی چند روز پیش از عملیات با حجم وسیع نیرو و امکانات سعی کردند به سمت صنعا پیشروی کنند، اما زمین‌گیر شده و عقب‌نشینی کردند.
این فرمانده یمنی از تمامی قبائل منطقه که در کنار ارتش و کمیته‌های مردمی جنگیدند و همچنین از فرماندهان نظامی و گارد جمهوری تقدیر و قدردانی کرد. پیش از این «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیان جزئیات این عملیات گفته بود که نیروهای یمنی توانستند بر 2500 کیلومتر مربع از منطقه «نهم» و استان مأرب مسلط شوند و عناصر وابسته به ائتلاف سعودی را که برای‌اشغال صنعا حرکت کرده بودند، کیلومترها به عقب رانده و 1500 تن از آنها را از پا در آورند.

تبعات محاصره یمن
عربستان از سال 2015 به یمن حمله کرده و این کشور را تحت شدیدترین محاصره‌ها قرار‌داده است. در طول این مدت کودکان و بیماران زیادی به دلیل محاصره ظالمانه عربستان در یمن جان باخته‌اند. عربستان حتی اجازه خروج بیماران یمنی به خارج کشور برای درمان را نیز نمی‌دهد.
مدیرکل حمل‌ونقل هوایی دولت نجات ملی یمن در این مورد اعلام کرده:«روزانه 15 تا 25 بیمار به علت نبود امکان سفر برای درمان در خارج از یمن، جان خود را از دست می‌دهند. با این روند و مکانیسم سازمان ملل‌، ما برای انتقال 32 هزار بیمار به 13 سال زمان نیاز داریم.» وی افزود که مکانیسم سازمان ملل برای انتقال بیماران با میانگین روزانه هفت بیمار و چهار پرواز در ماه، مشکلات را بیشتر می‌کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، مدیرکل حمل‌ونقل هوایی دولت صنعا گفت، بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعا را برای همه شهروندان بدون استثنا خواستاریم.
نکته جالب این است که با توجه به اینکه حتی بیماران یمنی برای تکمیل درمان خود نمی‌توانند از یمن خارج شوند، عربستان انصارالله را متهم می‌کند که از کشورهایی مانند ایران، سلاح تامین می‌کند.

منبع : کیهان

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

R1437/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارتش و کمیته های مردمی پس از جنگ جهانی دوم البنیان المرصوص رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۴۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟

به گزارش خبرآنلاین روزنامه کیهان نوشت: با حملۀ سیزدهم ‌آوریل ایران به اسرائیل، روابط دو طرف وارد مرحله و فصل تازه‌ای شد. چنین حملاتی برای کشورهای عرب قابل قبول و قابل تحمل نیست. به‌رغم همۀ اختلافاتشان با اسرائیل بر سر مسئلۀ غزه، همکاری کشورهای عرب به ویژه اردن برای مقابله با حملۀ اخیر بسیار مهم بود. زیرا ایران ثبات کل منطقه و کلیه کشورهای منطقه را به چالش کشید(!؟) وی می‌افزاید: حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، از هر لحاظ بی سابقه بود. حتی روس‌ها نیز در حملات‌شان به اوکراین، چنین حمله‌ای با چنین شدت و دامنه‌ای انجام ندادند. من نمی‌دانم که آیا جمهوری اسلامی ایران توان پرتاب همزمان ۳ هزار یا ۳۰هزار موشک و پهپاد علیه اسرائیل را داشته باشد و اگر داشته باشد، آیا سامانۀ دفاعی اسرائیل، توان خنثی کردن این سطح از حمله را خواهد داشت یا نه، ولی اگر جمهوری اسلامی چنین توانی را داشته باشد و آن را نیز به اجرا بگذارد، شکی نیست که ما وارد جنگی تمام عیار و بی‌سابقه و پرهزینه برای دو طرف خواهیم شد. وحشت‌زدگی و فرافکنی تحلیلگر صهیونیست در حالی است که وی به ‌هنگام اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در دمشق هیجان زده شده و گفته بود: مهم‌ترین نکته در حملۀ منسوب به اسرائیل در اول ‌آوریل گذشته این است که در نتیجۀ آن عالیترین مقام نیروی قدس سپاه پاسداران آن‌هم در کشور حسّاسی نظیر سوریه کشته شد. این حمله بیش از همه نشان داد که تا کجا اطلاعات اسرائیل دربارۀ محل حمله و حاضران در آن دقیق بوده است. محافل اسرائیلی صریحاً اعلام می‌کنند که باید دیر یا زود با اربابان نیروهای نیابتی ایران، درگیر بشویم. بسیاری معتقدند که اگر اسرائیل زودتر با ایران درافتاده بود،‌ ای‌بسا ایران از حملۀ هفتم اکتبر پشتیبانی نمی‌کرد. 21302 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899335

دیگر خبرها

  • خرید مدافع در سپاهان جزیی از تیم‌بستن نیست/ آن‌ها به هیچ توپی نه نمی‌گویند!
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین
  • بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییردهنده محاسبات
  • جزئیات تکان‌دهنده از عملیات پلیس در زیرپوست شهر؛ از انهدام خانه‌های فساد تا مقابله باقاچاق زنان
  • بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییر دهنده محاسبات
  • سابقه گسترده همکاری‌های اردن با رژیم صهیونیستی
  • عملیات وعده صادق؛ بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییر‌دهنده محاسبات
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"