Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@01:07:24 GMT

نقش دانشگاه شریف در کنترل ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۴۴۷۸

نقش دانشگاه شریف در کنترل ویروس کرونا

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف از نصب دوربین‌های حرارتی این دانشگاه در مرزهای ورودی کشور از جمله فرودگاه امام خمینی برای کنترل ویروس کرونا و تشخیص علائم آن خبر داد. ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدرضا موحدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف درباره نقش دانشگاه شریف در کمک به مقابله با ویروس کرونا، گفت: طی روزهای گذشته تعدادی از دوربین های حرارتی آزمایشگاه‌های این دانشگاه برای مقابله با این ویروس در اختیار سازمان های بالادستی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه این دوربین‌های حرارتی در برخی مبادی ورودی کشور و فرودگاه های بین المللی از جمله فرودگاه امام خمینی نصب شده است، افزود: این دوربین‌های حرارتی می توانند با سرعت و دقت بسیار بالایی دمای بدن مسافران را اندازه‌گیری و نمایش دهند.

تست ملوانان قبل از ورورد به خاک ایران؛ تلاش و پیشگیرى از ورود ویروس کرونا به کشور+ تصاویرهیچ موردی از بیماری کرونا در کردستان مشاهده نشده استویروس کرونا می‌تواند تا 14 روز در بدن فرد مبتلا علامتی نداشته باشد

بر همین اساس، پس از شیوع گسترده کرونا ویروس در ووهان چین و سرایت آن به دیگر کشورها، مرزهای ورودی کشور و فرودگاه های بین المللی از طریق تب سنج های لیزری کنترل می شوند که از چند روز گذشته با همکاری برخی دانشگاه ها از جمله دانشگاه صنعتی شریف، شورای عالی امنیت ملی، سازمان بازرسی کل کشور، پدافند غیرعامل و فرودگاه امام (ره) دوربین‌های حرارتی نصب شده که به نظر می رسد برای اطمینان بخشی بیشتر موثر خواهند بود.

انتهای پیام/

R1541/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه شریف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه شریف دانشگاه شریف دانشگاه صنعتی شریف دوربین های حرارتی فرودگاه امام دانشگاه شریف ویروس کرونا ورودی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۴۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور

دانشگاه صنعتی شریف با برگزاری کنکور در روزهای پایانی هفته ممنوعیت تردد در این دانشگاه اعلام کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزای تسنیم، دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: آزمون سراسری سال 1403 در روزهای پنج‌شنبه و جمعه (6 و 7 اردیبهشت) برگزار خواهد شد. مطابق اعلام قبلی، جهت برقراری نظم و امنیت، ورود تمامی دانشجویان در روزهای ذکر شده به پردیس اصلی دانشگاه ممنوع است.

در صورت ضرورت، تردد دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، فقط از طریق مکاتبه رییس دانشکده مربوطه با مدیریت حراست دانشگاه و صرفا برای موارد بسیار اضطراری امکان‌ پذیر خواهد بود.

دانشجویانی که در روز پنچشنبه در ساختمان آموزش آزمون میان‌ترم دارند، صرفا از طریق دربهای ورودی پردیس شمالی دانشگاه (گیت بن‌بست تیموری و گیت کنار آسانسور پارکینگ) امکان تردد به ساختمان آموزش را دارند و پل عابر مابین پردیس شمالی و پردیس اصلی بسته خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • ایرانول با دانشگاه شریف هم پیمان شد
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند