Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@22:43:49 GMT

ساختمان دو طبقه در خیابان دماوند فرو ریخت

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۵۳۴۱

ساختمان دو طبقه در خیابان دماوند فرو ریخت

سخنگوی آتش نشانی تهران از ریزش یک ساختمان قدیمی خبر داد و گفت: ظاهرا این ساختمان متروکه بوده و کسی در آن حضور نداشته اما برای اطمینان سگ‌های زنده‌یاب در حال جستجو در محل حادثه هستند.

به گزارش مشرق، جلال ملکی، افزود: ساعت ۴ و ١٢ دقیقه بامداد سه شنبه یک مورد حادثه ریزش یک منزل قدیمی به سامانه ١٢۵ آتش نشانی اطلاع داده شد و بلافاصله دو ایستگاه به محل حادثه واقع در خیابان دماوند خیابان زاهد کاشانی اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

برکناری عامل ضرب و شتم دانش‌آموز تبریزی

وی با اعلام این که آتش نشانان ظرف سه دقیقه به محل حادثه رسیدند افزود: آتش‌نشانان با حضور در محل مشاهده کردند ساختمانی که به نظر می‌رسید بسیار قدیمی است، بدون وجود گودبرداری در اطراف آن، فرو ریخته است. ساکنانی که در سایر خانه‌های این محله زندگی می‌کردند، اظهار می‌کردند که این خانه مدتی است تخلیه شده است.

ملکی گفت: در لحظات اولیه این حادثه طبقه اول تخریب شده بود و در مدت زمانی که آتش نشانان در محل حضور داشتند و مشغول بررسی بودند، سقف طبقه دوم هم تخریب شد، اما خوشبختانه فردی آسیب ندید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تاکید کرد: اطلاعات حاکی از آن بود که این منزل متروکه است با این حال آتش نشانان در حال جست و جو و بررسی هستند که اگر افرادی در این محل حضور دارد عملیات نجات را انجام دهند، اما تا کنون شواهدی در مورد اینکه فردی در محل حضور داشته، به دست نیامده است. همکاران هلال احمر نیز با سگ‌های زنده‌یاب در محل حضور یافتند اما تا کنون هنوز موردی مشاهده نشده است.

وی در پایان هشدار داد: برخی افراد املاک قدیمی دارند که به علل متفاوت آن را به صورت متروکه رها کرده‌اند، حتی برخی از این خانه‌ها درب ورودی و خروجی مناسبی ندارد و افراد به راحتی به خانه‌های متروکه ورود پیدا می‌کنند. وجود اینگونه املاک و ساختمان‌ها امنیت محله را بر هم می‌زند. همچنین مالکان باید بدانند که اگر ساختمانی متروکه تخریب شود و فردی که حتی بدون اطلاع صاحبان خانه در محل حضور داشته آسیب ببیند، مالکان از نظر حقوقی درگیر می‌شوند پس حتماً باید به وضعیت این دسته از خانه‌ها رسیدگی شود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: جشنواره فجر معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا اخبار حوادث ریزش ساختمان تهران محل حضور آتش نشانان محل حادثه آتش نشانی خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۵۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از جنایت در برج ۲۰ طبقه کوهک | قتل مرد ثروتمند با ۳۷ ضربه چاقو

همشهری آنلاین - حوادث: عصر روز ۲۸ فروردین ماه امسال به کلانتری ۱۴۱ کوهک خبر رسید که مردی در خانه‌اش واقع در طبقه پانزدهم برجی ۲۰ طبقه به قتل رسیده است. در این شرایط ماجرا به محمدجواد شفیعی، بازپرس کشیک دادسرای جنایی تهران گزارش شد و دقایقی بعد او همراه با تیم بررسی صحنه جرم پلیس آگاهی در محل حاضر شدند. شواهد نشان می‌داد مقتول ۴۸ ساله و مدیر یک شرکت توزیع لوازم آرایشی- بهداشتی است. او به تنهایی زندگی می‌کرد و بررسی‌ها حاکی از این بود که با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسیده است.

تحقیق در محل جنایت

قتل مرد جوان را همکاران او به پلیس اطلاع داده بودند. ماجرا از این قرار بود که او هر روز ساعت ۹ صبح در محل کارش حاضر می‌شد اما روز حادثه نه ‌تنها در دفترش حاضر نشده، بلکه به تماس‌های تلفنی همکارانش نیز جواب نداده و باعث نگرانی آنها شده بود. آنها تا ساعت ۴ بعداز ظهر به تماس‌های شان ادامه دادند و وقتی او بازهم جواب نداد تصمیم گرفتند برای پیگیری به خانه‌اش بروند. در آنجا سرایدار برج نیز اعلام کرد که مرد جوان از خانه اش خارج نشده و این موضوع ماجرا را پیچیده‌تر می‌کرد. در این شرایط بود که آنها همراه با سرایدار که کلید خانه مرد جوان را در اختیار داشت وارد خانه او شده و در آنجا با پیکر بی‌جانش مواجه شدند.

این اطلاعات از یک سو و معاینه جسد از سوی متخصصان پزشکی قانونی از سوی دیگر نشان می داد که حدود ۷ ساعت از وقوع قتل می‌گذرد و به احتمال زیاد او حدود ساعت ۹ صبح جانش را از دست داده است.

اولین سرنخ

هنوز کاراگاهان به سرنخی در این پرونده دست نیافته بودند و معلوم نبود که مرد جوان با چه انگیزه ای و توسط چه کسی به قتل رسیده است. در این شرایط آنها به تحقیق از همسایه‌ها و همکاران مقتول و بررسی دوربین‌های مداربسته برج پرداختند.

یکی از دوستان مقتول به کارآگاهان گفت که مقتول از مدتی قبل با یکی از دوستانش اختلاف مالی داشت و ممکن است همین اختلاف باعث وقوع قتل شده باشد. در همین حال افسران پلیس با بازبینی تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته ساختمان ۲ نفر را دیدند که صبح روز حادثه و درست زمانی که تخمین زده می شود قتل اتفاق افتاده وارد خانه مقتول شده و دقایقی بعد سراسیمه از آنجا بیرون رفته اند.

رازگشایی از جنایت

تحقیقات بدون وقفه ادامه داشت و کاراگاهان در حال کنار هم قرار دادن پازل های این معمای جنایی بودند که ناگهان ماموران در جلوی برج یکی از افرادی که صبح آن روز به خانه مقتول رفته بود را مشاهده کرده و وی را بازداشت کردند. او که از اقوام مقتول است در همان بازجویی‌های مقدماتی اسرار قتل مدیر شرکت توزیع لوازم بهداشتی را برملا کرد و گفت یکی از دوستانش که با مقتول اختلاف یک میلیارد تومانی داشته دست به این جنایت زده است.

او گفت: من قاتل و مقتول را برای کار به یکدیگر معرفی کرده بودم اما آنها دچار اختلاف شده بودند و به همین دلیل مقتول با من رابطه خوبی نداشت. قاتل مدتی بود که با من زندگی می‌کرد و صبح امروز (روز حادثه) سوار بر موتورسیکلت من به خانه مقتول رفتیم تا آنها با یکدیگر صحبت کنند. چون مقتول از من دل خوشی نداشت من پایین برح منتظر ماندم و دوستم بالا رفت. حدود نیم ساعت از او خبری نبود تا اینکه تماس گرفت و گفت بروم بالا. در آنجا بود که با پیکر خونین مقتول روبه‌رو شدم. دوستم گفت بحث مان شد و من هم عصبانی شدم و او را کشتم. بعد از آن دو نفری از آنجا فرار کردیم و دوستم وسایل و پاسپورتش را از خانه ام برداشت و فرار کرد.

دستگیری، ۴۸ ساعت بعد از جنایت

بعد از رازگشایی از این جنایت، مرحله بعدی دستگیری قاتل فراری بود. کاراگاهان که احتمال می‌دادند متهم قصد خارج شدن از کشور را دارد مشخصات او را در اختیار واحدهای مختلف قرار دادند و از سوی دیگر با استفاده از سرنخ‌های به دست آمده تلاهای خود برای دستگیری او را آغاز کردند. ۲ روز از این جنایت گذشته بود که ماموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد قاتل فراری به یکی از شهرهای شمالی کشور گریخته و در آنجا مخفی شده است. در این شرایط آنها با اخذ نیابت قضایی راهی آنجا شده و موفق شدند قاتل فراری را دستگیر کنند.

بر اساس این گزارش ۲ متهم این جنایت هم‌اکنون در بازداشت به سر می برند و تحقیقات برای روشن شدن ابعاد پنهان این جنایت ادامه دارد.

کد خبر 845603 برچسب‌ها تهران قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت
  • آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت
  • جزئیات تازه از جنایت در برج ۲۰ طبقه کوهک | قتل مرد ثروتمند با ۳۷ ضربه چاقو
  • حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس
  • وقوع حادثه امنیتی در مقابل سفارت ایران در پاریس / عامل ناامنی دستگیر شد
  • نخبگان دماوند تجلیل شدند
  • حریق یک ساختمان مسکونی در تهران جان مرد میانسال را گرفت
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • سرنوشت بلدیه تهران | آیا این بنا امسال افتتاح می شود؟
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت