Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@18:11:41 GMT

ملی‌گرایان ایرلند در صدر محبوبیت

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۶۴۴۸

ملی‌گرایان ایرلند در صدر محبوبیت

یک نظرسنجی که نتایجش پنج روز مانده تا زمان برگزاری یک انتخابات مهم در ایرلند منتشر شده نشان داد، حزب ملی‌گرای "شین فین" و رهبر آن در صدر محبوبیت قرار گرفته اند؛ اتفاقی مهم برای این حزب که شاخه سیاسی سابق گروه "ارتش جمهوریخواه ایرلند" محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک نظرسنجی انجام شده از سوی آیریش تایمز/ایپسوس ام‌آربی‌آی نشان داد که حزب چپگرای "شین فین" از حمایت ۲۵ درصدی برخوردار شده و این حزب را نسبت به احزاب دیگر پیشتاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این نظرسنجی حزب راست میانه‌روی "فیانا فیل" از رای ۲۳ درصدی برخوردار شده است و حزب حاکم "فین گائل" هم ۲۰ درصد رای کسب کرده است.

حزب فین گائل و حزب فیانا فیل که حزب مخالف اصلی در ایرلند است هر دو از تشکیل ائتلاف با حزب شین فین به دلیل سوابق ارتباطش با گروه شورشی "ارتش جمهوریخواه ایرلند" و همینطور داشتن مواضع اقتصادی مغایر با مواضشان مخالفت کرده‌اند.

حزب شین فین که تا اواسط دهه ۱۹۹۰ اعضایش اجازه صحبت کردن در رسانه‌های ایرلند را نداشتند بخشی از یک دولت اشتراکی در این کشور است.

این حزب گفته بدون دریافت تعهد مبنی بر برگزاری یک همه‌پرسی در این کشور بر سر جدا شدن از اتحاد بریتانیا و متحد شدن با "جمهوری ایرلند"، وارد یک دولت ائتلافی نخواهد شد.

بر اساس نظرسنجی مذکور، محبوبیت دولت ایرلند و همچنین لئو وارادکار، نخست وزیر این کشور و مایکل مارتین، رهبر حزب فیانا فیل کاهش یافته اما در مقابل محبوبیت ماری لو مک‌دونالد، رهبر حزب شین فین با افزایش هفت درصدی به ۴۱ درصد رسیده و او تبدیل به محبوبیت ترین رهبر در میان همه احزاب اصلی ایرلند شده است.

به رغم نتایج این نظرسنجی، حزب شین فین بعید است با توجه به این که تنها ۴۲ کاندیدا را برای انتخابات پارلمانی هشتم فوریه معرفی کرده، بعد از این انتخابات تبدیل به بزرگترین حزب پارلمان شود در حالی که این تعداد تنها معادل نصف نامزدهایی است که دو رقیب اصلی‌اش یعنی فین گائل و فیانا فیل معرفی کرده‌اند.

حزب شین فین نیاز دارد تمام ۴۲ کاندیدایش در این انتخابات وارد پارلمان شوند تا شاید بتواند در پارلمان ایرلند که مجموعا ۱۶۰ کرسی دارد در مقایسه با احزاب دیگر تبدیل به بزرگترین حزب پارلمان شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایرلند حزب شین فین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۶۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، " دی یو پی" (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.
رهبر پیشین حزب اتحادگرای " دی یو پی" در ایرلند شمالی و همسرش، فعلا با قید وثیقه آزادند.
رهبر پیشین حزب " دی یو پی"، امروز به همراه همسرش الینور دونالدسون (Eleanor Donaldson) در دادگاه حاضر شد که این خانم نیز به همان اتهام ها، تحت پیگرد پلیس قرار دارد. این چندمین نماینده مجلس انگلیس است که فسادش افشا شده است.
به نوشته دیلی میرور، جفری دونالدسون، در ماه مارس و در پی آشکار شدن اتهامات علیه وی، از رهبری حزبش کناره گرفت و این حزب، عضویت او را معلق کرد. جفری دونالدسون نماینده منتخب مردم در حوزه "لاگان ولی" (Lagan Valley) در مجمع قانونگذاری ایرلند شمالی است. این روزنامه نوشت جفری دونالدسون، حدود ۴۰ سال در سیاست سابقه دارد و از ژوئیه ۲۰۲۱، رهبر حزب " دی یو پی" شده بود.
حزب دی یو پی مدتی هم متحد حزب حاکم محافظه کار انگلیس شد تا این حزب بتواند اکثریت مجلس بو به طبع آن دولت را در اختیار داشته باشد.

دیگر خبرها

  • ادامه حواشی جنجالی یک پلتفرم/ «محفل» در صدر دیگر نظرسنجی‌ها
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • اقتصاد آلمان شگفتی آفرید
  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • ۹۵ درصد سعودی‌ها موافق عملیات طوفان‌الاقصی هستند
  • محبوبیت مقاومت نزد مردم غزه 
  • نشانه‌ های افزایش محبوبیت ایران در افکارعمومی جهان | نیویورکی ها درباره «وعده صادق» چه گفتند؟
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند
  • سفر وزیر خارجه ایرلند به غرب آسیا با هدف رایزنی درباره آتش‌بس غزه