Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها و نظارت بر تشکل‌های سازمان حمایت با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار بازرس نظارت بر بازار را بر عهده دارند، گفت: بسیجیان علاقمند در طرح ملی ناظران افتخاری به صورت نامحسوس بر بازار نظارت می‌کنند. تاریخ انتشار: 11:45 - 15 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۳۲۲۸

مجید ارغنده پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان با اشاره به نظارت بر بازار توسط بازرسان سازمان حمایت اظهار کرد: علاوه بر بازرسان سازمان حمایت، از آغاز امسال تا پایان دی ماه، ۷۳ هزار و ۴۶۹ مورد گزارش از ناظران افتخاری دریافت شده که پس از بررسی‌های انجام شده، ۶۹ هزار و ۶۹۰ مورد قابل پیگیری بود که از این تعداد ۳۳ هزار و ۸۱۰ مورد حدود ۴۹ درصد متخلف شناخته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها و نظارت بر تشکل‌های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: از این تعداد، ۲۶ هزار و ۵۶۴ مورد حدود ۳۸ درصد متخلف شناخته نشدند، همچنین پرونده ۹ هزار و ۳۱۶ مورد حدود ۱۳ درصد نیز به دلیل انجام مراحل دریافت نظر کارشناسی از نهاد‌ها و اتحادیه‌های ذیربط در دست بررسی است.

وی گفت: در همین راستا سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در ماه جاری تفاهم نامه مشترکی با سازمان بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات کشور منعقد کرد، در این تفاهم نامه مقرر شد نیرو‌های علاقمند بسیجی سازمان دهی شده در سازمان بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات کشور، در طرح ملی ناظران افتخاری به صورت نامحسوس بر فرآیند‌های مرتبط با کنترل و پایش بازار، به ویژه نظام توزیع نظارت نمایند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها و نظارت بر تشکل‌های سازمان حمایت خاطرنشان کرد: این امکان برای متقاضیان همکاری در طرح ناظران فراهم شده تا با مراجعه به پورتال سازمان حمایت به نشانی WWW. cppo.mimt.gov.ir و انتخاب استان محل سکونت، نسبت به تکمیل فرم شناسایی و دریافت کد رهگیری اقدام و پس از یک هفته از نتیجه بررسی در پورتال آگاهی یابند.

ارغنده پور ادامه داد: پس از تخصیص کد شناسایی و انجام آموزش‌های لازم، ناظران قادرخواهند بود در زمینه نظارت بر عملکرد و رفتار بنگاه‌های اقتصادی، رصد بازار، ارزیابی شرایط بازار و احصای مشکلات و نارسایی‌های آن، بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و ستاد‌های خبری سازمان‌های یاد شده را در احقاق حقوق شهروندان یاری دهند.

وی درباره راه‌های ارتباطی ناظران افتخاری برای ارسال گزارش تخلفات اقتصادی نیز گفت: ناظر افتخاری با توجه به کد‌های شناسایی تعریف شده می‌تواند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و یا موارد مرتبط از سوی برخی بنگاه‌های اقتصادی، از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴، اپلیکیشن آسان پرداخت"آپ"، سایت سازمان حمایت مصرف کنند گان و تولید کنند گان و سایت مرجع رسمی قیمت کالا و خدمات (۱۲۴.ir)، گزارش‌های خود را به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان منعکس کرده و با دریافت کد پیگیری، از نتیجه اقدامات سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت اطلاع یابند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها و نظارت بر تشکل‌های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: دفتر هماهنگی امور استان‌ها و نظارت بر تشکل‌های سازمان حمایت متولی پیگیری مباحث مربوط به ناظران افتخاری در سراسر کشور است، همچنین ناظران می‌توانند، پیشنهادات، انتقادات و گزارشات خود را با شماره تلفن ۲۶۳۰۹۱۹۴ در میان بگذارند.

ارغنده پور تصریح کرد: در حال حاضر ۶ هزار بازرس در حوزه نظارت بر بازار با سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور همکاری می‌کنند.

طرح ناظران افتخاری، استفاده از افراد علاقمند در حوزه نظارت بر بازار از میان افراد دارای صلاحیت، مردمی است که با کد شناسایی مخصوص با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان همکاری افتخاری می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: کمبودی در تامین کالای اساسی نداریم / آغاز طرح ویژه نظارتی بازار عید از اول اسفند

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازار تنظیم بازار وزارت صنعت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان سازمان حمایت مصرف کنند سازمان های صنعت بازرسان سازمان ناظران افتخاری نظارت بر بازار معدن و تجارت ۶ هزار بازرس مورد حدود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۷۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری

غلامعلی حیدری در نشست کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت ایجاد بازارچه‌های موقت عرضه مستقیم کالا‌های اساسی با قیمت ۱۵ درصد زیر قیمت بازار و نقش آنها در کنترل و کاهش تورم در استان گفت: راه‌اندازی این بازارچه‌ها در تمام ۴۳ شهر این استان در دستور کار قرار دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پارسال با پیگیری‌های انجام شده بازارچه‌های موقت در ۲۴ شهر این استان دایر شد.

وی افزود: برپایی بازارچه‌های موقت، نمایشگاه‌ها و روز بازار‌ها در کاهش نرخ تورم استان نقش بسزایی داشته است و این سیاست به برای امسال نیز در دستور کار دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار دارد.

حیدری گفت: با توجه به نقش بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا‌های اساسی در تامین کالا‌های مورد نیاز و همچنین رضایت مردم تلاش می‌شود این بازارچه‌ها از موقتی به دائمی تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید

بازارچه‌های دائمی باید در چهارمحال و بختیاری دایر شود

وی ادامه داد: تلاش می‌شود با رصد بازار و ذخیره‌سازی مناسب کالا‌های مورد نیاز مردم تامین و هرگونه کمبودی در خصوص تامین کالا‌های اساسی در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین بر ضرورت نظارت کامل از سوی دستگاه‌های نظارتی با هدف پیشگیری از هرگونه احتکاری از سوی برخی افراد سودجو تاکید کرد.

حیدری بر ضرورت نظارت کافی و لازم بر داروخانه‌ها و رفع هرگونه کمبود در خصوص دارو‌های مصرفی و مورد نیاز، تامین قطعات یدکی و همچنین لاستیک خودرو و بنگاه‌های املاک و مسکن در استان تاکید کرد.

وی گفت: فرمانداران و اعضای کمیسیون اقتصادی نسبت به برقراری نمایشگاه‌های فصلی اهتمام ورزند و تولیدات خانگی را در این بازار‌ها با قیمت مناسب به دست مردم برسانند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: خرید و فروش مسکن نهضت ملی در بنگاه‌های املاک خلاف قانون است و باید با نظارت از این اقدام پیشگیری شود.
حیدری با تاکید بر نظارت کامل و لازم در خصوص تامین شکر مورد نیاز صنف و خانوار اضافه کرد: سازمان جهادکشاورزی امکانات لازم برای خرید گندم و همچنین تامین به موقع مطالبات کشاورزان و گندمکاران را فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • شروین اسبقیان: وزارت ورزش هم حمایت می کند، هم نظارت! / فیلم
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • راه‌اندازی بازارچه‌ها در چهارمحال و بختیاری در دستورکار باشد
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • حمایت دانشگاه تهران از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای کار