Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: ناصر مکارم شیرازی می‌گوید: نباید به خاطر برخی افراد خشک مقدس و تندرو از برنامه‌های مفید دست کشید، بلکه باید قویتر انجام داد.

به گزارش خرداد، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با دست‌اندرکاران تولیدات رسانه‌ای گفت: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که شرایط آن با دنیای گذشته متفاوت شده است، سابقا بیشتر برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر، تبلیغات دینی، مواعظ و نصایح اخلاقی تنها منحصر به مساجد، حسینیه‌ها و منابر بود، اما در دنیای امروز راه‌های زیادی برای ابلاغ ایده‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خطابه‌ها و منابر همچنان باید محفوظ باشند، افزودند: اگر بخواهیم تنها به خطبه‌ها در مسجد و حسینیه قناعت کنیم، عقب می‌مانیم؛ باید ببینیم دنیا از چه وسایلی استفاده می‌کند ما هم در کنار حفظ حدود الهی از آن وسائل برای نشر معارف دینی استفاده کنیم.

وی تاکید کردند: اگر بخواهیم عقب نمانیم راهش این است که در راه ترویج مکتب اسلام از وسائل و تکنولوژی روز نیز بهره مناسب ببریم.

مکارم شیرازی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (صلّی الله علیه وآله وسلّم) مسلمانان را تشویق به عقب نماندن از قافله علم و دانش می‌کردند، ابراز داشت: در زمان پیامبر گرامی اسلام (صلّی الله علیه وآله وسلّم) به ایشان اطلاع دادند که در طائف یک ابزار جدید جنگی ساخته شده است؛ بلافاصله حضرت دستور دادند به مسلمانان که بروید ببینید آن وسیله چیست شما هم بسازید؛ بنابراین نه تنها نباید عقب بمانیم، بلکه باید جلوتر هم باشیم.

این مرجع تقلید با انتقاد از برخی افراد کج فهم در استفاده از تکنولوژی روز گفتند: البته برخی افراد خشک مقدس و تندرو به این گونه کارها اشکال می‌کنند؛ باید آنها را تحمل کرد و جاهایی که باعث حساسیت آنها می‌شود را مراقب بود؛ نمی‌شود به خاطر آنها از برنامه‌های مفید دست کشید، بلکه باید قویتر انجام داد.

وی با تقدیر از فعالیت‌های جمع حاضر گفت: کار شما یک کار مثبت دینی است و حتما مفید واقع خواهد شد و به یقین مورد رضایت خدا و امام زمان(عجّ) خواهد گرفت؛ به هرحال کارتان را دنبال کنید و مراقب باشید از زمان عقب نمایند، چراکه در روایت آمده است که کسی که عالم به زمان خویش باشد مسائل پیچیده دامنش را نمی‌گیرد.

وی در پایان ضمن توصیه‌ای اخلاقی گفت: در گذشته ما هیچ راهی برای تبلیغ اسلام جز منابر و مجلات نداشتیم اما امروزه از انواع وسایل می‌شود استفاده کرد بنابراین باید همراه با زمان پیش رفت البته باید مراقبت کرد از خطوط قرمز شریعت عبور نشود.

برچسب ها: آیت الله مکارم ، تکنولوژی

منبع: خرداد

کلیدواژه: آیت الله مکارم تکنولوژی آیت الله مکارم مکارم شیرازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۷۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش شهرک نشینان به مسجدالاقصی به سرکردگی خاخام صهیونیست

منابع خبری از یورش شهرک نشینان به مسجدالاقصی در شهر اشغالی قدس در اولین روز اعیاد یهودی خبر دادند.

به گزارش مشرق، تعدادی از شهرک‌نشین‌های تندرو صبح امروز سه شنبه که مصادف با اولین روز از عید یهودیان موسوم به عید «پسح» است، با حمایت نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی یورش بردند.

یهودا گلیک، عضو پیشین کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی و خاخام تندرو صهیونیست سرکرده شهرک نشینان در این یورش است.

شهرک نشینان تندرو بویژه هرساله و همزمان با اعیاد یهودی به مسجدالاقصی یورش می‌برند و در آن مکان مقدس اقدامات تحریک‌آمیز انجام می‌دهند.

برخی گروه‌های تندرو صهیونیستی امسال برای شهرک نشینانی که بتوانند وارد مسجدالاقصی شوند و در آنجا قربانی کنند، پاداش هنگفت درنظر گرفته‌اند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (7 اردیبهشت)
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • چطور بهار را به بالکن خانه ها ببریم؟ | ایده های برای نگهداری گیاهان در بالکن‌های۲ متری
  • اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید
  • حزب الله با پهپادهای انتحاری رژیم صهیونیستی را به آتش کشید
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • تاکیدفرماندار اشنویه برافزایش بهره وری منابع آب
  • یورش شهرک نشینان به مسجدالاقصی به سرکردگی خاخام صهیونیست
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز