Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که هزاران یمنی در استان‌های صنعاء، مأرب و الجوف در یمن در نتیجه درگیری‌های نظامی بین نیروهای دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله، خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

اخبار بین الملل- برنامه جهانی غذا «WFP» وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که «خشونت اخیر در یمن باعث شده هزاران نفر خانه و کاشانه خود را ترک کنند و این افراد نیاز مبرم به کمک دارند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در گزارش این سازمان آمده است که طی دو هفته گذشته برنامه جهانی غذا کمک‌های غذایی فوری برای حدود ۲۵۰۰ خانواده که به تازگی از نِهم، مأرب و الجوف آواره شده‌اند، ارسال کرده است.

درگیری‌های نظامی بین نیروهای دولت مستعفی یمن و نیروهای جنبش انصارالله در منطقه نِهم واقع در شرق صنعاء پایتخت یمن و دو استان مأرب و الجوف از ۱۷ ژانویه شدت پیدا کرده است.

جنبش انصارالله شنبه گذشته از اجرای عملیات نظامی موسوم به «البنیان المرصوص» خبر داد.

سرتیپ«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح وابسته به انصارالله اعلام کرد که در عملیات مذکور نیروهای این جنبش بر مناطق وسیعی به مساحت ۲۵۰۰ کیلومتر در استان‌های صنعاء، مأرب و الجوف مسلط شدند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان ملل یمن سازمان ملل یمن جنبش انصارالله جنبش انصارالله مأرب و الجوف سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو به تشدید فشار نظامی علیه حماس تهدید کرد

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه مدعی شد جنبش حماس به دنبال ایجاد تفرقه درون جامعه صهیونیستی است و از فشار‌های وارده بر کابینه رژیم صهیونیستی تشویق می‌شود و به همین دلیل است که شروط خود را برای آزادی اسرای صهیونیستی تشدید می‌کند.

وی همچنین جنبش حماس را به ممانعت از دستیابی به توافق آتش‌بس متهم کرد و مدعی شد: در روز‌های آینده فشار نظامی خود را بر حماس افزایش خواهیم داد و به زودی ضربات سخت و دردناکی به آنها وارد خواهیم کرد.

نتانیاهو درباره ارتش رژیم صهیونیستی گفت: اگر کسی گمان می‌کند که می‌تواند یکی از یگان‌های ارتش اسرائیل را تحریم کند، من با تمام قدرتم با او خواهم جنگید.

آمریکا در اقدامی نمایشی اعلام کرده قصد دارد یکی از یگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نام نیتسح یهودا را تحریم کند.

وی ادامه داد: سربازان ما برای حفاظت از ما در میدان جنگ متحد هستند و ما برای حفظ آنها در عرصه سیاسی متحد هستیم.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تونل‌های تا ۱۵طبقه زیرزمین به حماس اجازه می‌دهد پابرجا بماند | رهبران ارشد حماس کجا هستند؟
  • سیل در جنوب چین قربانی گرفت؛ بیش از ۱۱۰ هزار نفر آواره شدند
  • ارتش یمن عملیات‌های خود علیه اسرائیل را افزایش می دهد
  • مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • تقدیر مردم استانبول از ایران در پی عملیات غرورآفرین «وعده صادق» +فیلم
  • منصوری: سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق» هم‌افزایی نشان دادند
  • نتانیاهو به تشدید فشار نظامی علیه حماس تهدید کرد
  • دهمین سالگرد تجاوز نظامی به یمن؛ دورنمای حل بحران چیست؟
  • ناپدید شدن هزاران نفر در غزه بعد از عقب‌نشینی صهیونیست‌ها