Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@13:39:50 GMT

چرا قالیباف با وجود پرونده اقتصادی تایید صلاحیت شد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۸۸۱۸

ساعت 24-سخنگوی قوه قضائیه در نوزدهمین نشست خبری این قوه درباره تایید صلاحیت قالیباف با وجود پرونده اقتصادی توضیحاتی ارائه کرد.

خبرنگاری از تایید صلاحیت قالیباف با وجود پرونده اقتصادی سوال کرد که اسماعیلی گفت: نسبت به پرونده شهرداری تهران در دوره گذشته که بیشتر مربوط به نیروهای مسلح است که در ارتباط با قایم مقام شهردار وقت بود که توضیح دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پرونده فردی که شما نام بردید (قالیباف) جزو متهمان نیست و اتهامی به ایشان نسبت داده نشده است. حدود ۸۰۰ پرونده در حوزه شهرداری رسیدگی شده و پرونده ها مختومه شده است، اگر کسی گزارش و دلایلی در ارتباط با اعمال مجرمانه دارد ما رسیدگی خواهیم کرد.

سوالی درباره احضار نمایندگان ردصلاحیت شده به دادسرا مطرح شد که سخنگوی قوه قضا پاسخ داد: قانون اساسی در ارتباط با مصونیت نمایندگان حکم واضحی دارد که خوب است خبرنگاران مطالعه کنند. مصونیت نمایندگان در راستای وظایف نمایندگی، رایی که می دهند و نطقی که می کنند است. چه کسی گفته اگر نماینده مجلس بیرون تصادف کرد، آیا نباید تعقیب شود؟ مصونیت نمایندگی در راستای وظایف نمایندگی است، آیا وظایف نمایندگی افترا زدن است؟ اتهامات این‌نماینده را نمی توانم بگویم ولی آیا وظیفه نمایندگی کتک زدن مردم و پول گرفتن از آنهاست؟

او ادامه داد: موضوعات اعلامی جنبه اتهامی دارد و باید رسیدگی شود و برای این موضوعات با هیات نظارت بر رفتار نمایندگان‌ مکاتبه می کنیم که آیا اتهامات، جزو وظایف نمایندگی است یا نه.

اسماعیلی با بیان این که همه در برابر قانون یکسان هستند گفت: تعجب میکنم برخی وقتی تعقیب می‌شوند میگویند ما طبقه ممتاز هستیم و وقتی شکایت می کنند میگویند همه در برابر قانون یکسانند، یک منطق داشته باشیم، من از بیان موارد اتهامی منتسب به این نماینده معذورم.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد وظایف نمایندگی تایید صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۸۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مسعود ایرانی اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۳ با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و از سوی دیگر اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود و بر همین اساس اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت نیز برنامه‌هایی در راستای تنظیم بازار با کنترل قیمت‌ها در کنار توزیع کالاهای اساسی به نرخ مصوب در دستور کار قرار داد.
وی با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین افزود: کارشناسان مربوطه در کنار تامین و توزیع یک هزار و ۵۲۵ تن گوشت و مرغ منجمد، برنج، شکر، سیب و پرتقال به منظور تامین کالا و تنظیم بازار، نسبت به انجام سه هزار و ۱۶۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و عرضه‌کننده خدمات رفاهی در استان اردبیل اقدام کردند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: همچنین یک هزار و ۱۶۶ مورد گشت مشترک با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌های مربوطه مانند فرمانداری، تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی، بهداشت، اماکن عمومی، پلیس امنیت اقتصادی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، غذا و دارو در این مدت به اجرا درآمد.
وی تشکیل ۹۸۲ فقره پرونده با ارزش حدود ۷۰ میلیارد ریال برای تخلف‌های شناسایی شده از واحدهای صنفی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این بازرسی‌ها در قالب طرح عید تا عید وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد که بر اساس ارزیابی صورت گرفته، اردبیل در بین ۳۱ استان رتبه دوم را کسب کرد.
ایرانی با اشاره به استمرار نظارت‌های ۲ ماه گذشته، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده مواردی مانند گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، صادر ننمودن فاکتور، احتکار و فروش اجباری کالا یا سایر تخلف‌های اقتصادی می‌توانند موضوع را با سامانه ارتباطی ۱۲۴ درمیان بگذارند.

دیگر خبرها

  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • عکس| خریدارهای استقلال و پرسپولیس را ببینید
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • پرونده قضایی جدیدی علیه دینا قالیباف تشکیل شد | قالیباف: هیچ‌گونه تجاوزی انجام نشده است
  • دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد؛ تجاوزی در کار نبوده است فقط به من توهین شد/ نتیجه تحقیق مقام قضایی؛ توهینی در کار نبوده است/ برای ادعای دروغ پرونده جدید قضایی تشکیل شد
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات
  • معتمدی: همه ورزشکاران برای ما عزیز هستند/ وضعیت نامزدها مشخص نیست