Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@22:39:48 GMT

چنار هزارساله نطنز طرح حفاظتی گرفت

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۹۲۲۲

چنار هزارساله نطنز طرح حفاظتی گرفت

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، ماندانا طیبی کارشناس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی –تاریخی با اعلام این خبر گفت: پیرو برگزاری نشست «معرفی، شناخت و حفاظت درختان کهن سال» در پژوهشگاه مصطفی خوشنویس کارشناس موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور به دعوت از پژوهشکده حفاظت و مرمت از درختان کهنسال شهرستان نطنز بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طیبی با بیان اینکه این بازدید بیشتر به جهت بررسی شرایط درخت کهنسال واقع در مرکز محله رهن نطنز صورت گرفت تصریح کرد: این درخت در کنار مسجد جامع رهن و بر روی مسیر قنات قرار گرفته و از نکات قابل توجه درباره چنار رهن، می‌توان به قدمت حدود یکهزار ساله و عظیم الجثه بودن آن اشاره کرد.

این کارشناس افزود: داخل این چنار که در تاریخ ۹/۱۱/ ۱۳۹۷ با شماره ۴۹۹ به ثبت ملی رسیده به قطر حدود ۵ متر از بالا تا پائین خالی بوده که این خود بر جذابیت آن افزوده است.

او در پایان گفت: در ادامه این بازدید طی هماهنگی های انجام شده با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز تعدادی دیگر از درختان کهنسال این شهرستان نیز مورد بازدید و بررسی قرار گرفتند و در نهایت مقرر شد گزارش آسیب شناسی و ارائه طرح حفاظتی برای درختان یاد شده توسط خوشنویس به اداره میراث فرهنگی نطنز ارایه شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 جنگل روابط عمومی صنایع دستی و گردشگری قطر مسجد جامع قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۹۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!

تعداد بازدید : 177 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 1418 مائیر مصری کارشناس صهیونیست در مناظره با کارشناس عراقی، تصور شکل گیری یک ناتو منطقه‌ای عبری-عربی علیه ایران را هیچ خواند و گفت: «معنای ناتو است که اگر مثلاً به بحرین حمله شد، اسرائیل باید از مرزهای بحرین دفاع کرده و جان فرزندان خود را فدا کند. آیا اسرائیل دیوانه است که چنین کاری کند؟ هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست که فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!» این مناظره دیدنی را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • تداوم وزش باد شدید تا اواخر وقت امروز در ایلام
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • ۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه