Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس کشاورز روز سه شنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های کشاورزی استان قزوین به مناسبت دهه فجر، افزود: یکی از دغدغه‌های جدی ما مساله آب و مدیریت مصرف آن در بخش کشاورزی است که نسخه تهیه شده می‌تواند همه دغدغه‌های این حوزه را برطرف کند.
وی ادامه داد: این بسته همه ابعاد مرتبط با حوزه آب را در نظر گرفته و اجرای الگوی کشت، تغییر فصلی کشت، جابه‌جایی کشت محصولات، بی خاک ورزی، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: اجرای این نسخه می‌تواند مصرف آب را در بخش کشاورزی به طرز چشمگیری کاهش داده و موجب صرفه جویی ۳۵ درصدی مصرف آن شود.
کشاورز در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد وضعیت نهاده‌های دامی و کشاورزی، گفت: این نهاده‌ها به میزان کافی و حتی بیش از نیاز تامین شده و دامداران در این رابطه نگرانی نداشته باشند.
وی همچنین از تامین نهاده‌های بخش زراعت مانند کود بذر و سم خبرداد و گفت:  امسال عرضه کود بیش از ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و مشکلی در این زمینه نداشته‌ایم.
سرپرست وزرات جهاد کشاورزی گفت: در دهه مبارک فجر امسال شاهد بهره برداری از هزار و ۸۰۰ طرح در حوزه کشاورزی هستیم که از جمله آنها امروز شاهد افتتاح همزمان ۹۸ طرح در استان قزوین بودیم.
وی در ادامه از قزوین به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در کشاورزی مدرن در کشور یاد کرد و گفت: کشاورزی این استان می‌تواند مدل و الگویی خوب برای استان‌های سردسیر کشور باشد.
استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی با ۸۰ هزار کشاورز است و حدود پنج درصد محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استان قزوین اراضی کشاورزی سرانه مصرف آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استان قزوین اراضی کشاورزی سرانه مصرف آب وزارت جهاد کشاورزی استان قزوین اراضی کشاورزی سرانه مصرف آب بخش کشاورزی جهاد کشاورزی استان قزوین مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۹۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار رسمی مرکز جامع سلامت معلم کلایه + فیلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، این مرکز با زیربنای ۲۲۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال ، با امکانات کامل ساخته شده تا مانع رفت و آمد الموتی ها به قزوین شود.

ملک پور فرماندار قزوین هم که به مراسم افتتاح رفته بود، فرصت را غنیمت دانست و پای حرف مردم نشست.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت
  • احقاق حق ۱۷۰ میلیاردی کشاورز قلعه گنجی از سوی پلیس فتا
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین
  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • آغاز به کار رسمی مرکز جامع سلامت معلم کلایه + فیلم