Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@23:06:40 GMT

مدیریت تعارض منافع از تامین اجتماعی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۹۴۷۱

مدیریت تعارض منافع از تامین اجتماعی آغاز شد

شریعتمداری گفت: مدیریت تعارض منافع را از سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز کرده ایم و به سایر وزارتخانه ها تعمیم می دهیم.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، محمد شریعتمداری در حاشیه امضای تفاهم نامه سه جانبه جهاد دانشگاهی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز پژوهش های مجلس با هدف تدوین سند مقابله با فقر گفت: سال هاست که درباره تبعیض و فقر و فساد در جامعه گفت و گو می کنیم و یکی از نیازهای اولیه برای مقابله با آنها تدوین قوانین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت برای مقابله با تبعیض، فقر و فساد در جامعه دو لایحه شفافیت و مدیریت تعارض منافع را که یکی از عوامل به وجود آورنده فساد است را در 39 ماده تقدیم مجلس کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: تعریف موضوعات مختلف در مورد تعارض منافع، نحوه مقابله با آن و احکام صادر شده در جهت مقابله با تعارض منافع از جمله مواردی است که در قالب این تفاهم نامه به آن می پردازیم.

 

شریعتمداری با اشاره به نقش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این تفاهم نامه گفت: وزارت تعاون با عملکرد اجتماعی و حضور در مسایل اجتماعی کشور یکی از زمینه های کاهش چهره فقر و افزایش رفاه عمومی مسئولیت هایی بر عهده دارد؛ بنابراین کاهش فقر و افزایش رفاه عمومی را در دستور کار قرار داده و با مجلس و جهاد دانشگاهی تفاهم نامه امضا کرد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در خصوص مدیریت تعارض منافع و برخورد با تعارض منافع از سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز کرده ایم و تلاش می کنیم این رویکرد را به همه وزارتخانه ها تعمیم دهیم.

 

حمیدرضا طیبی نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در تفاهم نامه همکاری با مجلس و وزارت تعاون گفت: مباحث پژوهشی بر عهده جهاد دانشگاهی است و مطالعات پژوهشی دقیق در خصوص تدوین سند مقابله با فقر انجام می شود.

 

رییس جهاد دانشگاهی افزود: همچنین در خصوص فرآیندهای مقابله با تعارض منافع مطالعاتی از سوی جهاد دانشگاهی انجام می شود و راه حل هایی به دولت برای قانون گذاری و مجلس برای نظارت بر حسن اجرای قوانین ارایه خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: استفاده از امکانات رسانه ای جهاد دانشگاهی برای اطلاع رسانی به مردم و ایجاد مطالبه گری در مردم از دیگر اقداماتی است که جهاد دانشگاهی در این حوزه انجام خواهد داد.

 

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد دهه فجر دهه فجر دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انقلاب اسلامی ایام الله دهه فجر مسجد مسجد وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی محمد شریعتمداری سازمان تامین اجتماعی مدیریت تعارض منافع کار و رفاه اجتماعی تعارض منافع تعارض منافع جهاد دانشگاهی وزارت تعاون اجتماعی آغاز تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۹۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: پرداخت ارز امسال به واردکنندگان کالاهای اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالاهای اساسی نداریم. - اخبار اقتصادی -

علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: پرداخت ارز امسال به وارد کنندگان کالاهای اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالاهای اساسی نداریم و تمام منابع ارزی در دسترس است.

وی افزود: سال 1402 از بابت تامین ارز مورد نیاز کالاهای سال بسیار خوبی بود و به شکل مرتب و مناسبی انجام می شد اما همواره تاخیری در پرداخت ارز کالاهای اساسی وارداتی وجود دارد.

کمبودی در بازار روغن نباتی وجود ندارد

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: در برخی از کالاها در حال حرکت به این سمت هستم که ارز آنها به موقع تامین شود و در برخی از کالاها تامین ارز با فاصله انجام می‌شود.

وی اظهار داشت:در سال جاری نیز روند تامین ارز به طور مستمر و با هماهنگی بانک مرکزی در حال جریان است  و تامین می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدامی تأمین اجتماعی در لرستان
  • آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی جذب ۳۰۰ معلم برای بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
  • بازدید شبانه از واحد‌های شبکار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار
  • کسب رتبه نخست هرمزگان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند