Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، منابع رسمی سوری و عشایری در حومه الحسکه از تحرکات ارتش تروریستی آمریکا برای چنگ اندازی بر مناطق جدیدی در سوریه با هدف توسعه پایگاههای خود در اطراف تاسیسات نفتی سوریه و سرقت نفت آن خبر دادند.

این منابع بیان کردند: نظامیان آمریکایی به اشغال اراضی کشاورزی شخصی و برخی دیگر که متعلق به دولت سوریه است، با همکاری نیروهای قسد(کردهای مورد حمایت آمریکا) ادامه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع مذکور اینکه شهروندان سوری زمینی به اشغالگران آمریکایی فروخته یا اجاره داده باشند را به شدت تکذیب کردند.

این منابع افزودند: نظامیان آمریکایی در راستای توسعه قلمرو نظامی در پایگاه غیرقانونی القصرک در تل بیدر شمال حسکه حرکت می کنند و اخیرا ۴۵ محموله سلاح سنگین و ادوات زرهی و تجهیزات لجستیکی به منطقه منتقل کرده اند.

بامداد روز گذشته نظامیان آمریکایی در اطراف پایگاههای خود در میادین نفتی سوریه در حومه حسکه تجهیزات نظامی جدیدی وارد کردند.

خبرنگار اسپوتنیک گزارش داد: بامداد روز گذشته ارتش آمریکا کاروانی شامل ۵۰ محموله ادوات لجستیکی و خودروهای نظامی از طریق گذرگاه غیرقانونی سیمالکا با عراق به شهر قامشلی منتقل کرده و آنها به غرب حسکه منتقل کرده است. آمریکایی ها حضور غیرقانونی خود را در میادین نفتی العمر در حومه دیرالزور و پایگاه القصرک در حومه حسکه تقویت کرده اند.

کد خبر 4844401

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا سوریه نظامیان آمریکایی ایالات متحده آمریکا معامله قرن عراق فلسطین رژیم صهیونیستی سوریه ویروس کرونا دونالد ترامپ ایران روسیه لیبی نتانیاهو ترکیه ارتش سوریه نظامیان آمریکایی منتقل کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد دویست و دومین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۰

وزارت بهداشت غزه تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۵ مورد کشتار شد که در نتیجه آن ۴۳ نفر شهید و ۶۴ نفر دیگر مجروح شدند.

طبق گزارش الجزیره، این وزارت اعلام کرد: از هفتم اکتبر گذشته و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۴ هزار و ۳۰۵ فلسطینی در غزه شهید و ۷۷ هزار و ۲۹۳ نفر دیگر مجروح شدند.

منابع خبری صبح امروز گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شهروندان غیرنظامی فلسطینی در غرب رفح را هدف قرار داده و یک نفر شهید و چندین نفر دیگر مجروح شدند.

صهیونیست‌ها همچنین در حملات توپخانه‌ای علیه پل «وادی غزه» ۴ فلسطینی را به شهادت رساندند.

توپخانه‌های صهیونیستی مناطق شرقی خان‌یونس را نیز هدف قرار دادند.

رسانه صهیونیستی: حزب‌الله منطقه الجلیل را فلج کرده است ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۲۵

رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نوشت که جنگ با حزب الله منطقه الجلیل (شمال سرزمین های اشغالی) را فلج کرده و مناطق گردشگری حتی در ایام عید موسوم به «پسح» خالی از سکنه است.

به گزارش العهد، منابع صهیونیست با اشاره به تداوم هراس صهیونیست‌ها از حملات حزب الله لبنان اعلام کردند که ساکنان شمال فلسطین اشغالی همچنان منتظر هستند که وعده های داده شده به آنها مبنی بر بازگشت به خانه و کاشانه شان همزمان با شروع سال تحصیلی در ماه سپتامبر عملی شود.

همزمان رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت گزارش داد که جنگ با حزب الله لبنان باعث فلج شدن منطقه الجلیل شده و مناطق گردشگری نیز همزمان با عید موسوم به «پسح» خالی از سکنه است.

از سوی دیگر منابع لبنانی اعلام کردند که توپخانه رژیم صهیونیستی امروز اطراف «الناقوره» و «علماالشعب» در جنوب لبنان را گلوله باران کرد.

در همین حال، خبرنگار المیادین گزارش داد که یک تانکر سوخت در منطقه «دورس- البقاع» در شرق لبنان هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

همزمان با درگیری میان مقاومت اسلامی لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی، مناطق شمالی فلسطین اشغالی همچنان خالی از سکنه است.

لاپید خواستار خروج دو عضو شورای جنگ از کابینه شد ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۲۰

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی بار دیگر با انتقاد از سیاست های نخست وزیر این رژیم، از «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» دو عضو شورای جنگ خواست که از کابینه نامشروع و ویرانگر «بنیامین نتانیاهو» خارج شوند.

به گزارش الجزیره، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی باردیگر علیه بنیامین نتانیاهو موضع گیری کرد و از گانتس و آیزنکوت خواست که «از کابینه نامشروع و ویرانگر وی» خارج شوند.

همزمان «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به شکست این رژیم در جنگ غزه مدعی شد: بدون سیطره ما بر غزه امنیتی در کار نخواهد بود.

این در حالی است که پیش از این رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» اعلام کرد که فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش رژیم صهیونیستی که هم اکنون در نوار غزه مستقر است، به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داده است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، این فرمانده صهیونیست هم به دو افسر ارشد دیگر یعنی مسئول شعبه اطلاعات نظامی و فرمانده منطقه مرکزی ارتش پیوست که تصمیم به استعفا گرفتند.

پیشتر لاپید با انتقاد از سیاست های کابینه نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: نیروها و فرماندهان ارتش قبل از همه، از سیاست های شکست خورده کابینه حاکم آسیب می بینند.

وی با اشاره به طرح آمریکا برای تحریم یک واحد ارتش رژیم صهیونیستی، این اقدام را اشتباه دانست و خواستار جلوگیری از عملیاتی شدن آن شد.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت: ریشه مشکل در ارتش نیست، بلکه در حوزه سیاسی است.

با طولانی شدن جنگ و به اذعان محافل صهیونیست با گذشت ۷ ماه از جنگ در جنوب و شمال اراضی اشغالی که بدون هیچ دستاورد محسوسی برای صهیونیست‌ها عجین شده است، اکنون، شکاف‌ها و اختلافات با کناره‌گیری فرماندهان نظامی و مقامات سیاسی تل آویو به علت ناکامی در جنگ غزه، رنگ و بوی جدی‌تری گرفته است.

نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح

منابع خبری از آغاز نشست کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای بررسی حمله احتمالی به رفح خبر دادند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که این نشست درباره بررسی آخرین تحولات توافق تبادل‌اسرا و حمله احتمالی نظامی به رفح است.

طی چند روز گذشته رژیم صهیونیستی نظامیان خود را به حالت آماده‌باش درآورده‌ تا حمله زمینی گسترده به رفح را آغاز کند. با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ، حملات هوایی و بمباران‌ها تشدید شده و در روزهای اخیر مناطق مسکونی رفح هدف حمله قرار گرفته‌اند.

پیش از این هم در بهمن سال گذشته شهر رفح مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود و در آن زمان رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید بسیاری از کشورها مواجه شده بود؛ کما اینکه در گزارش‌های خبری آمده مصر تهدید کرده در صورت حمله زمینی اسرائیل به رفح، از پیمان کمپ دیوید خارج خواهد شد.

نتانیاهو همواره برای نابودی حماس، حمله به رفح را جزو ضروریات دانسته و مدعی است که سران حماس و شهرک‌نشینان زندانی‌شده از سوی مقاومت در این شهر حضور دارند.

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح

 منابع فلسطینی اعلام کردند که پهپادهای رژیم صهیونیستی، گروهی از فلسطینیان را در منطقه «الحشاشین» در شمال غرب رفح، هدف قرار دادند که بر اثر این حمله، شماری شهید شدند.

 با گذشت بیش از دویست روز از جنگ علیه نوار غزه همچنان حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به بخش های مختلف این منطقه ادامه دارد که بر اثر این حملات، شماری شهید و زخمی شده اند.

پایگاه العهد نوشت: جنگنده های رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) نیز مناطقی از نوار غزه را بمباران کردند.

این جنگنده های رژیم صهیونیستی شهر رفح در جنوب نوار غزه را در یک نوبت بمباران کردند و مناطق «الفخاری» در جنوب شرق خان یونس در جنوب نوار غزه هم از سوی اشغالگران هدف قرار گرفت.

منابع فلسطینی همچنین از حملات هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی به منطقه الزیتون در جنوب شهر غزه خبر دادند.

همزمان این منابع به ویرانی هایی اشاره کردند که اشغالگران در خان یونس ایجاد کرده اند.

از سوی دیگر منابع خبری از درگیری های شدیدی خبر دادند که میان رزمندگان مقاومت فلسطین و نظامیان رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه جریان دارد.

رزمندگان مقاومت در برخی مناطق نوار غزه از جمله شمال اردوگاه النصیرات و محله الزیتون در غزه وارد درگیری‌های شدیدی با اشغالگران صهیونیست شدند.

تداوم یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به کرانه باختری

 نظامیان اشغالگر صهیونیست در ادامه اقدامات وحشیانه خود در کرانه باختری، یک نوجوان فلسطینی را به شهادت رساندند.

به گزارش فلسطین الیوم، یورش نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری امروز نیز ادامه یافت.

منابع فلسطینی اعلام کردند که در جریان یورش نظامیان صهیونیست به منطقه «عزبه الجراد» در طولکرم در کرانه باختری، یک جوان فلسطینی به شدت از ناحیه دست زخمی شد.

همچنین در جریان یورش صهیونیست های اشغالگر به روستای «برقا» در شرق رام الله، نظامیان ارتش رژیم صهیونیست اقدام به تخریب اثاثیه منازل در این روستای واقع در کرانه باختری کردند.

در شهر رام الله نیز نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت یک جوان تیراندازی و او را زخمی کردند.

این در حالی است که نظامیان اشغالگر در جریان یورش به منطقه «الطیره» در شهر رام الله به خانواده اسیر «ایسر البرغوثی» اخطاریه تخریب منزل خانوادگی دادند.

از سوی دیگر، سازمان هلال احمر فلسطین اعلام کرد که نیروهای این سازمان یک مجروح فلسطینی را که به شدت از ناحیه سینه زخمی شده بود، به بیمارستان منتقل کردند.

همزمان منابع خبری اعلام کردند که این نوجوان که بر اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست به شدت زخمی شده بود، به شهادت رسیده است.

به گزارش منابع محلی، «خالد عرقاوی» نوجوان فلسطینی ساکن رام الله که به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیده است.

جوانان فلسطینی در جریان مراسم تشییع این نوجوان، شعارهایی علیه اشغالگران سردادند.

از سوی دیگر منابع فلسطینی از یورش نظامیان صهیونیست به مسجدی در طولکرم در کرانه باختری خبر داده و اعلام کردند که مبارزان فلسطینی، اشغالگران را در جریان یورش به شهر طولکرم به گلوله بستند.

اخبار دیگر حاکی است که اشغالگران یک فلسطینی به نام «یحیی السید» را پس از اقامه نماز صبح در جریان یورش به طولکرم بازداشت کردند.

 

 

دیگر خبرها

  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • انفجار خودرو بمبگذاری شده در الرقه سوریه
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند