Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@17:40:07 GMT

انفجار در انبار مهمات نیروهای وابسته به منصور هادی +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۰۰۰۱

انفجار در انبار مهمات نیروهای وابسته به منصور هادی +فیلم

‍‍‍‍‍‍

انفجار انبار مهمات وابسته به عناصر دولت منصور هادی در استان «مأرب» در مرکز یمن، موجب وقوع انفجارهای شدید شد.

به گزارش مشرق، نیمه شب گذشته انفجار یک انبار مهمات در استان مأرب در شرق استان صنعاء، موجب هراس و آماده‌باش عناصر وابسته به دولت مستعفی «منصور هادی» شد.

به نوشته وبگاه المشهد الیمنی، ابن انبار مهمات در پایگاه «صحن الجن» واقعه شده و انفجارها تا بیش از یک ساعت ادامه داشت و همزمان نیز نیروهای امدادی و نظامی توان نزدیکی به پایگاه را به علت شدت انفجارها نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز آماری از میزان تلفات این انفجارها گزارش نشده و به نوشته المشهد الیمنی، میزان تلفات و خسارت بسیار بالاست. همچنین هیچ گروهی تا کنون مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است؛ هرچند برخی منابع خبری وابسته به دولت منصور هادی حملات ارتش و انصارالله یمن را عامل آن می‌دانند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دانلود

در همین حال برق تمامی شهر مأرب نیز قطع شده و بسیاری از اهالی اطراف پایگاه خود را از محل انفجارها دور کرده‌اند.

استان مأرب به ویژه منطقه «نهم» در هفته‌های گذشته شاهد درگیری شدید نیروهای ارتش و انصارالله یمن با عناصر وابسته به دولت منصور هادی بوده و نیروهای یمنی پیشروی کم سابقه‌ای در این منطقه داشتند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: جشنواره فجر معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا استان صنعاء استان مآرب منصور هادی یمن انفجار دولت منصور هادی وابسته به دولت انبار مهمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۰۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی

به گزارش خبرگزاری مهر، اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: مجوز استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شد.

وی افزود: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیروهای مسلح، صادر شد که بر اساس آن، به مدت ۲ سال استفاده از تعداد محدودی نیروهای وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۹۳۸ پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌منظور دسترسی به حداقل استانداردهای لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی موردنیاز است که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه می‌تواند در رفع این مشکل، مؤثر واقع شود.

کریمی همچنین درباره اثربخشی موضوع گفت: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیروهای مسلح بالغ بر ۳۵۰ نیروی امریه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آنها شد.

وی افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیروهای امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستاها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی اظهار داشت: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستاد کل نیروهای مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه درباره چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکارهای رفع آنها بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم در این باره گرفته شد.

کد خبر 6086816

دیگر خبرها

  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
  • این اسلحه ها و مهمات به نفع دولت ضبط می‌شوند +اینفوگرافیک
  • تصاویری از محل انفجار گاز در آساوله سنندج | یک نفر مصدوم شد + فیلم
  • ناتو در اوکراین نیروی نظامی مستقر نخواهد کرد
  • حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکایی در شمال سوریه
  • برجای ماندن یک مصدوم درپی انفجار مهمات عمل نکرده جنگ تحمیلی
  • انفجار مهمات به جای مانده از جنگ تحمیلی/ یک نفر مصدوم شد
  • یک مصدوم در پی انفجار مهمات به جای مانده از جنگ تحمیلی در کرمانشاه
  • ارتش عراق : هیچ پهپاد یا جنگنده‌ای پیش از انفجار زاغه الحشد الشعبی مشاهده نشده است