Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی از سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش آب از سال ۹۲ تا کنون خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، علی مراد اکبری امروز سه شنبه در آئین رونمایی از محصولات گواهی شده زنان روستایی استان کرمانشاه و همچنین تجلیل از مدیران و عامل نمونه صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی اظهار داشت: از سال ۹۲ تاکنون ۱۲ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی در بخش آب سرمایه گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی افزود: قبل از انقلاب آبیاری تحت فشار در کل کشور ۳۸ هزار هکتار بوده است که بعد از انقلاب این آمار به ۲.۴ هکتار رسیده که یک میلیون و ۱۵۰ هزار هکتار در دولت یازدهم و دوازدهم اتفاق افتاده است.

این مسئول با اشاره به احداث شبکه‌های فرعی و زهکشی نیز تصریح کرد: قبل از انقلاب انجام این شبکه‌ها در ۱۴۱ هزار هکتار صورت گرفته بود که اکنون به ۱.۶ میلیون هکتار رسیده است.

اکبری با بیان اینکه طی امسال ۱۰۰ درصد جذب منابع داشتیم، بیان داشت: از سال ۹۲ تاکنون راندمان آبیاری از ۳۹ درصد به ۴۵ درصد رسیده که بر این اساس بیش از ۱۳ میلیارد متر مکعب آب در کشور صرفه جویی شده است.

وی همچنین گفت: پس از انقلاب میزان بهره‌وری آب از ۹۲۰ گرم بر متر مکعب به ۱۴۵۰ گرم رسیده که با این وجود سالانه بیش از ۷ تا ۸ درصد بهره وری کشور اضافه شده است.

کرمانشاه در پروژه سامانه گرمسیری از استان‌های سرآمد است

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان کرمانشاه در پروژه سامانه گرمسیری از استان‌های سرآمد است، گفت: پیشرفت این استان در بخش آب و خاک پس از آذربایجان غربی با ۶۳ هزار هکتار در رتبه دوم قرار دارد که ۱۱ هزار هکتار آن تأمین آب شده است و ۵۲ هزار هکتار ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسئول ادامه داد: از این ۵۲ هزار هکتار حدود ۵۰ هکتار آن آماده بهره‌برداری است اما به علت کمبود اعتبار وزارت نیرو نتوانسته آن را به سرانجام برساند و در حال حاضر حدود ۱۵ هزار هکتار زیر بار است.

وی بیان داشت: در استان کرمانشاه ۸۰ هزار هکتار از اراضی به آبیاری تحت فشار مجهز شده و میزان اجرای سیستم‌های نوین در استان ۳۶ درصد اراضی آبی است که این میزان در کشور ۲۴ درصد است یعنی استان کرمانشاه ۱۲ درصد از متوسط کشور بالاتر است.

اکبری استان کرمانشاه را استانی با پتانسیل فوق‌العاده بالا معرفی کرد و بیان داشت: در این استان متوسط بارندگی ۴۵۰ میلیمتر است یعنی هر گونه پتانسیلی در این استان مستتر است و اقدامات مؤثری می‌شود در آن انجام داد.

وی خاطر نشان کرد: لازم است برای طرح گرمسیری استان کرمانشاه بیشتر تلاش کنیم و یک طرح توسعه برای این استان تهیه کنیم که تمام ابعاد آن را مشخص و وارد مطالعه فرابخشی شویم.

کرمانشاه در بحث توسعه نگین منطقه غرب است

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در بحث توسعه نگین منطقه غرب است، گفت: اعتقاد دارم در بحث تخصیص آب به این استان جفا شده است اگرچه توانستیم ۳۲ هزار هکتار توسعه منابع تخصیص آب را به ۶۳ هزار هکتار برسانیم اما باید آن را توسعه دهیم و تلاش کنیم که این رقم را به حدود ۸۰ تا ۹۰ هزار هکتار برسانیم.

این مسئول تصریح کرد: باب اعتبار برای آبیاری تحت فشار در استان کرمانشاه باز است و اطمینان خاطر داشته باشید که هر چه کار کنید منابع آن را تأمین می‌کنیم.

اکبری خاطرنشان کرد: در این استان عزم راسخ برای تکمیل زنجیره‌ها و توسعه گلخانه‌ها وجود دارد که می‌توان به این ترتیب ۱۴۰ هزار تن به تولیدات کشاورزی استان اضافه شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی آبیاری تحت فشار استان کرمانشاه سال ۹۲ هزار هکتار ۱۲ میلیارد بخش آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های کشاورزی در انتظار ابلاغ اعتبار/ تولیدات باغی افزایش یافت

‌به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی امروز پنج‌شنبه جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به رشد چهار برابری تولید گندم در لرستان، اظهار داشت: درحالی‌که تولید و خرید گندم در کشور دو و نیم برابر افزایش پیدا کرد در لرستان با رشد بیش از چهار برابری مواجه بودیم.

افزایش تولید محصولات باغی در لرستان

وی به پیشرفت مناسب طرح جهش تولید در دیمزارها هم اشاره کرد و گفت: سال اول اجرای جهش تولید در دیمزارها تعداد ادوات خریداری شده ۸۵ دستگاه بودند، درحالی‌که سال ۱۴۰۱ به ۲۷۵ دستگاه افزایش پیدا کرد، سال ۱۴۰۲ هم به ۵۲۷ دستگاه افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به افزایش سطح زیر کشت دانه‌های روغنی، گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی از دو هزار و ۲۰۰ هکتار به شش هزار و ۸۰۰ هکتار افزایش پیدا کرد؛ یعنی با رشد سه برابری مواجه بودیم.

شاهرخی با اشاره به افزایش محصولات باغی، عنوان کرد: تولید سیب از ۶۵ هزار تن به ۷۵ هزار تن در دو سال دولت سیزدهم افزایش پیدا کرد، تولید زردآلو هم از دو هزار و ۵۰۰ تن به دو هزار و ۷۰۹ تن افزایش پیدا کرد.

وی عنوان کرد: تولید انار هم از ۵۵ هزار تن به ۷۰ هزار تن افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به افزایش تولید نخود در دولت سیزدهم هم اشاره کرد و گفت: تولید نخود از ۱۶ هزار و ۵۲۷ تن به ۴۳ هزار و ۵۴۳ تن افزایش پیدا کرد؛ یعنی رشد سه برابری.

شاهرخی، افزود: قبل از دولت سیزدهم تولید حبوبات ۶۳ هزار تن بود، درحالی‌که در دولت سیزدهم این رقم به ۸۷ هزار و ۴۰۰ تن افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به افزایش سطح گلخانه‌های استان، گفت: قبل از دولت سیزدهم ۷۴ هکتار گلخانه داشتیم، درحالی‌که ظرف این دو سال ۴۵ هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه شد.

یکپارچه‌سازی ۱۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم هزار و ۷۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان اضافه شده است، بیان کرد: ظرف این دو سال همچنین دو هزار هکتار در اراضی شیب‌دار استان کاشت شده است.

شاهرخی به افزایش ۱۰ درصدی محصولات زراعی استان اشاره کرد و گفت: در ماه‌های پایانی سال گذشته درحالی‌که ۷۷ تن گوشت منجمد برای استان مشخص شده بود، اما با مشارکت تشکل‌ها، اتحادیه دامداران و تعاون روستایی ۴۰۰ تن گوشت ارزان‌قیمت توزیع کردیم.

وی با اشاره به رفع تداخلات ارضی استان، ادامه داد: از آغاز اجرای رفع تداخلات ارضی یعنی سال ۹۴ تا ۱۴۰۰ تنها ۷۶ پلاک رفع تداخل شده بود، درحالی‌که در دولت سیزدهم ۹۴۰ پلاک رفع تداخل شده است، به دنبال این هستیم که شهریور سال جاری پروژه رفع تداخلات بسته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به صدور سند بعد از رفع تداخلات هم اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶۵ درصد سند تک‌برگ بعد از رفع تداخلات ارضی برای کشاورزان صادر شده است.

شاهرخی، بیان داشت: در دو سال گذشته همچنین هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان یکپارچه‌سازی شده است درحالی‌که قبل از دولت سیزدهم هزار هکتار از اراضی استان یکپارچه‌سازی شده بود.

طرح‌های کشاورزی در انتظار ابلاغ اعتبار

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم تولید تخم‌مرغ به ۱۲ هزار تن رسیده است، گفت: با راه‌اندازی دو واحد تولید مرغ ظرف ماه‌های آینده پنج هزار تن به ظرفیت تولید تخم‌مرغ در استان اضافه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، احیا و مرمت ۸۰ رشته قنات، تکمیل سه ایستگاه پمپاژ را از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی چهار مجتمع پرورش ماهیان خاویاری از جمله مجتمع سپیددشت، «درب گنبد» و «رنگین» به قطب پرورش ماهیان خاویاری تبدیل می‌شویم

شاهرخی، به راه‌اندازی ۱۲ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم ۳۸۸ پروژه در بخش کشاورزی به بهره‌برداری رسیده است، همچنین ۲۳۹ واحد راکد و تعطیل به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به کسب رتبه اول جذب تسهیلات تبصره ۱۸ در استان و کشور بیان کرد: در حال حاضر هم ۱۵۰ میلیارد تومان طرح در بانک کشاورزی آماده داریم که منتظر ابلاغ اعتباری هستند.

کد خبر 6064447

دیگر خبرها

  • تأمین اعتبار لازم برای اجرای سامانه دوم آب‌رسانی در دستور کار استانداری
  • طرح‌های کشاورزی در انتظار ابلاغ اعتبار/ تولیدات باغی افزایش یافت
  • برای تأمین اعتبار با پیگیری جدی و نگاه همه‌جانبه ورود کنید
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار
  • اروپا پروژه ۱۲۰ میلیون دلاری کشف «ذرات شبح» را آغاز کرد
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند
  • پروژه پتروشیمی نهاوند منتظر تأیید کمیسیون امور زیربنایی است
  • سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۸۴ میلیارد ریالی بخش کشاورزی در استان همدان