Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدابراهیم نجابت روز سه‌شنبه در حاشیه آیین معارفه فرمانده یگان حفاظت از اراضی، افزود: ۲۹۷ مورد نیز اخطار توقف عملیات تغییر کاربری صادر شده‌است که در صورت بی‌توجهی، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل می‌شود و دادگاه رای به قلع‌ و قمع خواهد داد.

وی اضافه کرد: مساحت قم یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار می‌باشد که ۱۰۰ هزار هکتار آن شامل اراضی کشاورزی و باغات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به صدور مجوز برای تغییر اراضی کشاورزی،‌ گفت: در این راستا ۹۷ مجوز برای حدود هفت و نیم هکتار از اراضی قم صادرشده و معمولا شامل اراضی کشاورزی فاقد آب می‌باشد که به طرح‌های غیرکشاورزی تغییر یافته است.

نجابت ادامه داد: ۳۱۰ مجوز نیز برای ۸۶ هکتار مربوط به تغییر کاربری اراضی به طرح‌های وابسته به کشاورزی از جمله مرغداری، دامداری و ‌گلخانه صادر شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: صاحبان اراضی قبل از اقدام به تغییر کاربری باید طرح پیشنهادی را به سازمان جهاد کشاورزی ارائه دهند و در صورت تایید مجوزهای لازم را دریافت کنند.

وی درادامه با اشاره به تشکیل فرماندهی یگان حفاظت اراضی در قم، بیان کرد: این فرماندهی بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و در راستای حفاظت از این اراضی تشکیل شد.

مدیر امور اراضی قم با بیان این‌که درگذشته نیز گشت‌های امور اراضی در سطح استان فعال بود،‌ ادامه داد: نیروهای گشت امور اراضی با استفاده از توان‌بخش خصوصی تامین می‌شد، ولی با شکل‌گیری یگان حفاظت، از توان سازمان جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی در راستای افزایش بازدهی استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که وظیفه یگان حفاظت اراضی جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی است،‌ خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده تخلف،‌ ابتدا به فرد خاطی هشدار داده می‌شود و در صورت ادامه تخلف، فرد به دادگاه معرفی می‌شود.

وی از مردم درخواست کرد: گزارش‌های خود درباره تخلفاتی از جمله تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تفکیک و خرد کردن زمین‌های کشاورزی را از طریق سامانه ۱۳۱ اعلام کنند.

در این آیین سرهنگ بهروز ایزدی به‌عنوان فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان جهاد کشاورزی قم معرفی شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی قم تغییر کاربری اراضی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی قم تغییر کاربری اراضی اراضی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی قم تغییر کاربری اراضی اراضی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی تغییر کاربری اراضی یگان حفاظت اراضی اراضی کشاورزی امور اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۰۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵ استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار خاطر نشان کرد: کاهش پرونده‌های قضائی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشور از طریق نظارت ماهواره‌ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزها، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

کد خبر 6087229

دیگر خبرها

  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان