Web Analytics Made Easy - Statcounter

 استفن کینگ گفت که شبکه اجتماعی فیسبوک اجازه می‌دهد که اطلاعات و اخبار دروغ نشر پیدا کنند. او همچنین اعلام کرد که نسبت به حفظ حریم خصوصی کاربران در فیسبوک نگران است.

 استفن کینگ حساب کاربری فیسبوک خود را پاک کرد و در حساب توئیترش با ۵.۶ میلیون فالوئر اعلام کرد که با سیل اخبار نادرست سیاسی که در قالب تبلیغات در صفحه فیسبوکش می‌دید، راحت نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نویسنده ادبیات وحشت که یک کاربر فعال در شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آید همچنین گفت که به فیسبوک برای حفظ حریم خصوصیش اعتماد ندارد.

این شبکه اجتماعی بارها به دلیل عدم صحت‌سنجی اطلاعات در قالب تبلیغات سیاسی مورد انتقادهای شدید قرار گرفته است تا جایی که مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی فیسبوک گفت: «سخرانی‌های سیاسی مهم هستند» و نباید سانسور شوند.

اکتبر گذشته فیسبوک به دلیل پخش یک فیلم ۳۰ ثانیه‌ای مورد انتقاد شدید قرار گرفت. در این ویدیو به دروغ ادعا شده بود که جو بایدن، معاون باراک اوباما و یکی از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در صورت اخراج دادستانی که درباره شرکت پسرش تحقیق می‌کند، حاضر است یک بیلیون دلار به اوکراین بپردازد. 

CNN از پخش این تبلیغات خودداری کرد و گفت این ویدیو ادعاهایی مطرح می‌کند که قبلا توسط رسانه‌های مختلف نادرستیشان اثبات شده است. وقتی کمپین جو بایدن نسبت به این تبلیغ اعتراض کرد، فیسبوک در جواب گفت: بر اساس باورهای بنیادین به آزادی بیان و احترام به دموکراسی و گردش آزاد اطلاعات این ویدیو پخش شد. سخنرانی‌های سیاسی مورد بحث‌ترین‌ها هستند و باید موشکافی شوند.

شبکه اجتماعی توئیتر که هم‌اکنون استفن‌کینگ از آن استفاده می‌کند، تمام تبلیغات سیاسی را ممنوع کرده است. استفن کینگ در انتخابات ۲۰۲۰ از الیزابت وارن یکی از نامزدهای حزب دموکرات حمایت می‌کند. او گفته است از هر کسی که به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها انتخاب شود، حمایت می‌کند، ولی انتخابش از میان نامزدهای حزب، الیزابت وارن است: «دوست دارم ببینم که او در مناظره‌ها چطور ترامپ را خُرد می‌کند.»

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1349100

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ادبیات فیس بوک سینمای جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۱۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

روزنامه زنجیره‌ای اعتماد، متنی شبیه «یادداشت» منتشر کرده و در متن آن به فحاشی علیه مخالفان خود پرداخت.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: «عباس عبدی» است که در ابتدای دهه هشتاد به علت فروش اطلاعات کشور به بیگانگان محکوم شده بود، در این مطلب کوتاه خود -تقریبا به اندازه یک صفحه A4- برای اینکه نشان دهد منتقدان و مخالفان‌شان جریانی «هتاک» و «بی‌اخلاق» است؛ از عبارات زیر و یا مشابه آن استفاده کرده است: «قدرت‌محور»، «فرصت‌طلب»، «دارای نفاق»، «استفاده ابزاری از دین»، «فرقه‌ای»، «باندی»، «تخریبگر»، «ضد علم»، «طرفدار نظریه توطئه(متوهم)»، «هتاک»، «غیردینی»، «ویرانگر»، «قدرت‌طلب»، «فاسد و توجیه‌گر فساد»، «بی‌شخصیت»، «بی‌اخلاق»، «بی‌شرم»، «دروغ‌گو»، «تهمت‌زن»، «مذبذب».

ردیف کردن حداقل ۲۰ فحش و ناسزا در یک نوشته کوتاه، رکوردی تازه در مطبوعات کشور است و این موفقیت را می‌توان به روزنامه اعتماد و نویسنده آن تبریک گفت! و خطاب به آنان نوشت که بله شما درست می‌گویید؛ مخالفان‌تان خیلی هتاک، بی‌اخلاق و بی‌ادب هستند(!)

پیشتر، رئیس دولت مورد حمایت این طیف سیاسی رکوردی مشابه خلق کرده بود و فقط در چهار سال ابتدای ریاست جمهوری‌اش (۱۳۹۶-۱۳۹۲) منتقدان خود را: «بزدل»، «بی‌شناسنامه»، «تازه به دوران رسیده»، «تخریبگر»، «عصر حجری»، «کم‌سواد»، «کودک»، «هوچی‌باز»، «بی‌کار»، «متوهم»، «افراطی»، «کاسب»، «بدبین»، «ترسو»، «دشمن انسانیت»، «بی‌عقل»، «دروغ‌گو»، «فحاش»، «ساده‌لوح»، «شکم‌سیر»، «هتاک» و... لقب داده بود.

می‌گویند کسی به شکل رگباری مشغول فحش دادن بود، یکی به او گفت نفس عمیق بکش و کمی تامل کن، شاید فحش‌های بهتری هم یادت آمد و گفتی! البته سعدی هم در گلستان نقل می‌کند؛ «لقمان را گفتند: ادب از که آموختی؟ گفت: از بی‌ادبان! هر چه از ایشان در نظرم ناپسند آمد، از فعل آن

دیگر خبرها

  • ژاوی: دروغ می‌گویند، غرامت نمی‌خواستم
  • لاجوردی: مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود
  • مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود
  • دروغ بایدن: راننده ۱۸ چرخ بودم!
  • مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت تر می شود
  • ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!
  • مارتین لوتر کینگ و خشونت
  • جزییات پرونده‌های قاچاق دختران/ ماجرای پروژه کینگ چیست؟
  • جزئیات پرونده‌های فساد جنسی پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس
  • جزییات پرونده های فساد جنسی پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس