Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس شهردار شیراز در دیدار با سفیر دانمارک در ایران عنوان کرد: فرصت های سرمایه گذاری مناسبی در حوزه مدیریت شهری همچون حمل و نقل، گردشگری، هوشمندسازی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در شیراز وجود دارد و آمادگی داریم که در این حوزه ها با کشور دانمارک همکاری کنیم.

حیدر اسکندرپور سه‌شنبه ۱۵ بهمن در دیدار با دانی آنان، سفیر دانمارک در جمهوری اسلامی ایران، ضمن تاکید بر وجود جاذبه و آمادگی برای حضور سرمایه‌گذاران دانمارکی در شیراز، افزود: سرمایه گذاران این کشور را به سرمایه گذاری در زمینه های اقتصادی و گردشگری دعوت می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرداری ها می توانند مستقل از مسائل سیاسی در حوزه مسائل مدیریت شهری با یکدیگر همکاری کنند، افزود: در شرایط کنونی شهرداران کلانشهرها می توانند روابط بین شهری را افزایش دهند و شیراز نیز تجارب خوبی در برقراری ارتباط با شهرهای اروپایی همچون درسدن آلمان دارد.

اسکندرپور خاطرنشان کرد: شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی ایران آمادگی تبادلات فرهنگی با کشورهای اروپایی را دارد و می توانیم که با یکی از شهرهای مهم دانمارک پیمان خواهرخواندگی و روابط فرهنگی برقرار کنیم.

شهردار شیراز یکی دیگر از فرصت های همکاری شهرهای دانمارک با شیراز را برقراری تعاملات دانشگاهی دانست و افزود: دانشگاه شیراز جایگاه ویژه ای در بین دانشگاه های ایران و توانمندی بالایی برای برقراری ارتباط با دانشگاه های طراز اول جهان را دارد.

وی با بیان اینکه تحریم های ظالمانه علاوه بر اینکه چالش هایی را برای ایران ایجاد کرده اما می تواند فرصت های مناسب سرمایه گذاری را نیز فراهم کند، افزود: در استان فارس و شهر شیراز فرصت های سرمایه گذاری بسیاری وجود دارد و ایرانیان در دوران پس از تحریم و گشایش اقتصادی آن دسته از کشورها و سرمایه گذارانی که در روزهای سخت کنارشان بودند را فراموش نمی کنند و قطعا با آنها مبادلات تجاری بیشتری خواهند داشت.

اسکندرپور در ادامه و با اشاره به لزوم ایفای نقشی پررنگ تر توسط اتحادیه اروپا در برجام، گفت: مردم ایران جایگاه ویژه ای برای اروپا در نظر دارند و معتقدند که این مجموعه کشورها می توانند از موضع منفعلانه خارج و نقشی جدی تر در برجام داشته باشند.

سفیر دانمارک در ایران نیز گفت: چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه مراسم افتتاح اتوبوس دیابت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شهرداری برگزار خواهد شد؛ این اتوبوس، هفتمین اتوبوس دیابت در ایران است که با همکاری شرکت دانمارکی و مقامات محلی راه اندازی می شود.

دانی آنان اضافه کرد: در صورت تمایل شهرداری شیراز می توان با مشارکت شرکت های دانمارکی رویدادهایی به ویژه در حوزه غذای سالم برگزار کرد.

وی تبادلات فرهنگی را یکی دیگر از فرصت های مشترک همکاری دانست و افزود: مقرر شده در سپتامبر فستیوال فیلمی در ایران برگزار شود که در صورت امکان می توان این فستیوال را در شیراز نیز برگزار کرد.

سفیر دانمارک در ایران ضمن اشاره به اینکه نگاه مثبتی به برقراری ارتباط فرهنگی با ایران وجود دارد، اضافه کرد: پیش از این نیز در حوزه ارتباطات دانشگاهی همکاری هایی همچون کاوش های مشترک باستان شناسی، آموزش زبان فارسی به دانشجویان دانمارکی، پژوهش های مشترک در زمینه عصب شناسی و ... انجام شده است.

دانی آنان با بیان اینکه به نمایندگی از دولت دانمارک از تحریم های علیه ایران به ویژه تحریم های ثانویه که تجارت خارجی را تحت تاثیر قرار داده، حمایت نمی کنم، افزود: متاسفانه تحریم ها منجر به خروج بسیاری از سرمایه گذاران از ایران شد و در صورت تغییر شرایط آمادگی همکاری با ایران همچون گذشته وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جمهوری اسلامی ایران دانشگاه شيراز اتحاديه اروپا دانشگاه علوم پزشکی شیراز دولت دانمارک شهرداری شیراز برجام دیابت سفیر دانمارک در ایران برقراری ارتباط سرمایه گذاران سرمایه گذاری مدیریت شهری تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۱۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان گفت: هدف از برگزاری رویداد پنجشنبه‌های فناور کمک گرفتن از توانمندی‌ شرکت‌های دانش‌بنیان برای رشد و توسعه مدیریت شهری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در برنامه پنجشنبه‌های فناور (فصلی نو در حمایت از زیست بوم فناوری)، ارزش آفرینی از دارایی‌های دیجیتال در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک، اصفهان کارت اظهار کرد: هدف از برگزاری رویداد پنجشنبه‌های فناور کمک گرفتن از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان برای رشد و توسعه مدیریت شهری است. که امروز یازدهمین برنامه را برگزار کردیم.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد در حوزه آب و پساب به ارزش ۱۱ میلیارد با شرکت‌های فعال در شهرک علمی و تحقیقاتی افزود: تصفیه پساب به کمک نانو ازن را در مرحله پایلوت که ۵۰ لیتر بر ثانیه بود، پاسخ گرفتیم، در ادامه این شیوه به دیگر تصفیه خانه‌ها با انعقاد قرارداد تسری پیدا می‌کند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی، شرکت‌های دانش‌بنیان تولید کلاه هوشمند را که بتواند یک سری داده به آتش‌نشان مخابره کند، در دستور کار دارند، افزود: به‌تازگی موضوع مهم در شهرداری، اقتصاد دیجیتال است، در این راستا چند پنجشنبه فناور با این موضوع برگزار می‌شود.

نصوحی ادامه داد: یکی از سیاست‌های مهم در این حوزه مولد سازی دارایی‌ها است که دارای طبقه‌بندی‌های مختلف همچون دارایی فیزیکی و اطلاعاتی است، اما در این برنامه دارایی‌های اطلاعاتی و داده‌ای شهرداری مدنظر است.

وی ادامه داد: در اصفهان کارت داده‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند مبنای ارائه خدمات بهتر به شهروندان باشد، البته به دنبال آن کسب‌وکار هم شکل می‌گیرد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری دوربین‌های مختلف دارد که بسیاری از داده‌ها روزانه در آن موجود است، تصریح کرد: ممکن است سرورهای ما پاسخگو نباشد و نتوانیم داده‌ها را دائمی نگهداری کنیم، از این‌رو با کمک شرکت‌های دانش بنیان می‌توان بعضی خدمات و فعالیت ارزش افزا شوند تا همه شرکت‌ها و مردم منتفع شوند.

وی یادآور شد: بسیاری از شرکت‌ها علاقه‌مند به داشتن داده‌های شهرسازی هستند که در جلسات آینده به صورت اختصاصی برنامه‌ای را برای داده‌های خاص در حوزه شهرسازی خواهیم داشت که کسب و کار اصلی شهرداری به این حوزه اختصاص دارد و داده‌های موجود در حوزه شهرسازی با اصناف مختلف مرتبط است.

نصوحی گفت: شعار شهرداری توسعه شهر هوشمند و توجه به موضوع فناوری بوده و موضوع اقتصاد دیجیتال دارای اهمیت است.

کد خبر 747785

دیگر خبرها

  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر