Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@01:50:21 GMT

داد و ستدتان را ایمن کنید

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۲۳۷۴

همه ما در هنگام انجام یک معامله برای دقایقی دست و دلمان می‌لرزد و نگران می‌شویم که مبادا داشته‌ای که با عرق جبین اندوخته‌ایم، در اثر یک سهل ‌انگاری ساده از دست بدهیم، اگر می‌خواهید دچار این دل نگرانی سخت و پراسترش نشوید، بهتر است کمی وقت بگذارید و این مطلب را بخوانید.

همه ما اگر خودمان در یک معامله یا هنگام انعقاد قرارد داد دچار خسارت نشده‌ایم، اما به‌طور قطع این ماجرا برای یکی از بستگان یا آشنایان ما اتفاق افتاده، آنچه که گاها جبران ضرر و زیان ناشی از آن، خود داستانی دنباله‌دار و طاقت‌فرسایی را رقم زده است، آن هم تنها به دلیل یک سهل‌انگاری ساده در کمک نگرفتن از کارشناس دادگستری، که می‎توانسته از وقوع یک اشتباه منجر به کلاهبرداری پیشگیری کند، اما تنها به دلیل نا آگاهی، شاید هم کمی خساست، آن هم تنها در ازای تقبل هزینه‌ای بسیار اندک و ناچیز، شیرینی یک داد و ستد برای ما تلخ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چگونه در معاملات از ضرر و زیان در امان باشیم؟

به‌طور حتم بعد از خواندن این سطرها اکنون از خود می‌پرسید، آیا استفاده از کارشناس رسمی دادگستری  ماهر،مانع از بروز اشتباه و وقوع کلاهبرداری از ما می‌شود؟ دیگر اینکه چگونه و به چه نحو باید از خدمات یک کارشناس پایه یک دادگستری حاذق بهره بگیریم تا متضرر نشویم. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی در گام نخست باید بدانید چه کارشناسانی می‌توانند به شما کمک کنند؟  جواب بسیار ساه است، وکلا، مشاوران و کارشناسان رسمی دادگستری می‌توانند به شما در این مقوله یاری برسانند، افرادی که علاوه برداشتن تخصص لازم، پروانه کارشناسی در زمینه تخصصی خود را نیز، از وزارت دادگستری دریافت کرده‎اند و کارشناس رسمی این وزارتخانه هستند. آنها می‌توانند هنگام انجام هر داد وستدی در مقیاس خرد یا کلان، شما را در خصوص مباحث حقوقی، جزایی، انتظامی و ...، همچنین زیان‎های مالی و غیرمالی احتمالی، حتی پیامدهای کیفری که یک اشتباه ساده ممکن است به همراه داشته باشد، آگاه کنند. پیامدی که احتمال دارد فقط به خاطر جابجایی چند کلمه یا کاربرد یک اصطلاح حقوقی که معنایی جز آنچه که در تصور عامه و شما نقش بسته است، همه سرمایه و زندگی‌تان را به بحران بیندازد.

 

کلاهبرداران را خلع صلاح کنید

یک مثال ساده برای شما دارم، به طور نمونه اگر می‌خواهید واحد مسکونی‌خود را بفروشید و تبدیل به احسن کنید، آیا شاید نمی‌دانید که در همین انعقاد مبایعه‌نامه اگر کارشناس رسمی دادگستری شما را همراهی نکند یا مشاروه‌های مورد نیاز را ارائه ندهد، ممکن است چه اتفاقی برای شما بیفتد؟ به راحتی و در صورت یک اشتباه خیلی ساده در تنطیم آن، اگر با فرد کلاهبردار وارد معامله شده‌ باشید که پیچ و خم‌های حقوقی را می‌داند، حتی اگر هم  به طور کامل بهای خانه را پرداخت نکرده باشد،می تواند در یک عملیات متقلبانه علیه شما طرح دعوا کند تا خانه را تحویل گیرد، یا حتی در مواردی شرایط فسخ و اعمال شروط ضرر و زیان با چند کلمه تخصصی، شما را تبدیل به یک مال باخته کند. بنابراین باید در زمان انعقاد هر قراردادی از کارشناس دادگستری حاذق که در یک شاخه کاردان بوده و می‌تواند با توجه به مباحث و پیچیدگی‎های قانون درباره یک موضوع نظر تخصصی نظر دهد، یاری بگیرید، این را هم بگویم حتی شما اگر به هر دلیلی به مشکل بربخورید، نظر وی در محاکم می‌تواند ملاک رای قرار ‌گیرد، ضمن اینکه که ارجاع به کارشناسی هم یکی از ادله اثبات دعوی به شمار می‎رود.  پس مبادا با یک تعلل ساده خودتان را در مواجهه با کلاهبردارانی که شگردهای زیادی را مدنظر دارند، خلع صلاح کنید، بلکه با همراهی مشاوران حقوقی متخصص یا همان کارشناسان رسمی دادگستری سودجویان و کلاهبرداران را خلع صلاح کنید.

 

یک پیشنهاد عالی و آنلاین

نکته مهم دیگر اما این است که چگونه می‌توانید از خدمات این کارشناسان دادگستری به بهترین نحو بهره‌مند شوید. در ابتدا یادتان باشد این افراد در رشته مربوط به کارشان دارای پروانه کارشناسی رسمی از کانون کارشناسان هستند، آنچه که اعتباری دانش آنها را تضمین می‌کند، اما به طور حتم شما نیاز به یک راهنمای حاذق در این زمینه دارید که هم کارشناس مناسب را به شما معرفی کند و هم به قولی هوای جیب‌تان را داشته باشد. برای شما یک پیشنهاد عالی داریم، بدون اینکه وقت‌تان هدر رود و هزینه‌ زیادی هم صرف کنید می‌توانید از مشاوران حضوری ماهر حتی آنلاین بهره بگیرید.  نخستین سامانه یکپارچه داوری، وکالت و کارشناسی در کشور یا همان سیدوک بهترین پیشنهادی است که می‌توانیم به شما بدهیم، این استارت آپ حقوقی در تمامی رشته‌ها از جمله معاملات ملکی، خرید خودرو، جواهرات، وسایل منزل و... کارشناسانی حاذق را گرد هم آورد و به کمک تکنولوژی‌های به‌روز، خدمات آنلاین حقوقی منحصر به‌ فرد در این زمینه را به شما ارائه می‌کند، ضمن اینکه برای‌تان نه تنها مقرون ‌به‌ صرفه است، اگر به هر دلیلی کارشناس مربوطه نتوانست خدمات لازم را به شما ارائه کند و رضایت خاطرتان را فراهم آورد می‌‍توانید در مدت زمان بسیار کم و به سرعت بدون پرداخت هزینه دوباره از کارشناس دیگری کمک بگیرید. ایده‌ای کاربردی که هم به دلیل فراهم بودم فضای آنلاین برای آن محدودیت زمانی و مکانی ندارد و هم شما را چه یک فعال اقتصادی پرمشغله باشید و چه صاحب کسب ‌و کاری بزرگ یا کوچک تا گام آخر در هر معامله‌ای یاری می‌کند، ضمن اینکه باید بدانید سیدوک با توجه به بهره‎مندی از تیم کارشناسی، مشاوره و داوری حاذق همچنین وکلای ماهر که هم از فضای حقوقی و داد و ستد شناخت کامل داشته و هم از  زیر و بم هر آنچه که امکان دارد تبدیل به بحرانی در معامله‌تان شود، آگاهی دارند، می‎تواند خیالتان را در خصوص احتمال ضرر و زیان احتمالی آسوده کند.

لینک کوتاه: asriran.com/002zG1

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: معاملات کارشناس رسمی دادگستری رسمی دادگستری کارشناس رسمی ضرر و زیان یک اشتباه برای شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز

معصومه جودکی افزود: از سال ۲۰۰۱ تاکنون ، پوشش بالای واکسیناسیون و انجام با کیفیت عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه، وضعیت عاری از فلج اطفال در کشور تداوم داشته است.

وی  گفت: اما احتمال ورود و انتشار مجدد این بیماری با وجود دو کشور همسایه افغانستان و پاکستان که بیماری فلج اطفال در آن‌ها بومی است، وجود دارد که برنامه ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال ویژه کودکان اتباع در استان البرز نیز در دو مرحله ۲ تا ۴ اردیبهشت و ۳۰ اردیبهشت تا ۱ خرداد ماه انجام می‌شود.   معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: برنامه ایمن سازی تکمیلی برای کودکان زیر ۵ سال اتباع غیر ایرانی به ویژه کودکانی که در محل تجمع عمده مهاجرین مستقر هستند انجام می‌شود. باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز
  • امضای ۲ سند حقوقی و قضایی بین ایران و پاکستان
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی
  • ◄ 5 روش ایمن برای نگهداری بیت کوین‌ های خود
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهداری بوشهر
  • اولین دادگاه علنی برخط سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود
  • اولین دادگاه علنی بر خط سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود