Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@02:35:23 GMT

تفاهم نامه جهاد دانشگاهی، وزارت تعاون و مجلس منعقد شد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۲۵۹۳

تفاهم نامه جهاد دانشگاهی، وزارت تعاون و مجلس منعقد شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جهاددانشگاهی، مراسم انعقاد سه‌جانبه میان جهاددانشگاهی، وزارت تعاون و مجلس شورای اسلامی، امروز با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی، دکتر محمد قاسمی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دکتر مسعود پزشکیان نایب‌رئیس مجلس در سالن کنفرانس دفتر مرکزی جهاددانشگاهی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعارض منافع یکی از ریشه‌های فساد و تضعیف شاخص‌های رفاهی است که پیامدهای منفی عمیقی بر ابعاد زندگی اقتصادی و اجتماعی به‌جای می‌گذارد. برای مقابله با تعارض منافع برخی نمایندگان مجلس طرحی با عنوان «مدیریت تعارض منافع» تهیه کردند که در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ توسط هیات رئیسه‌ مجلس اعلام وصول شده است. دولت نیز در تاریخ ۴ آذر ۱۳۹۸ لایحه‌ای را با عنوان «نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی» به مجلس ارایه داده است؛ بنابراین مسئله‌ تعارض منافع به سبب پیامدهای متعدد ذکرشده، دغدغه‌ی مشترک مجلس و دولت است. این تفاهم‌نامه به‌منظور شناخت عمیق ابعاد تعارض منافع در دستگاه‌های اجرایی مختلف و تاثیر آن بر رفاه اجتماعی و تدوین «سند جامع مقابله با تعارض منافع» تنظیم شده است.

مشارکت در تدوین سند جامع مقابله با تعارض منافع و تاثیر آن بر رفاه اجتماعی و ارایه‌ آن به روسای قوای مقننه و مجریه، مشارکت در جلب حمایت اجتماعی و سیاست‌گذاران مرتبط با تصویب و اجرای سند و مشارکت در نظارت بر اجرای سند و سایر قوانین و مقررات مرتبط از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

هم‌چنین تعهدات سه‌جانبه‌ این تفاهم‌نامه شامل همکاری در اجرای برنامه‌های مطالعاتی و پژوهشی مرتبط با اهداف تفاهم‌نامه، جلب مشارکت پژوهشگران و صاحب‌نظران، استفاده از ظرفیت‌های اطلاعاتی، پژوهشی، اجرایی، خبری و مشاوره‌ای جهاددانشگاهی و هم‌چنین تجربه و تخصص منابع انسانی دو طرف، تبادل نتایج طرح‌های پژوهشی و گزارش‌های کارشناسی تهیه‌شده، تبادل آمار و اطلاعات در زمینه‌ی فعالیت‌های پژوهشی مشترک، پشتیبانی علمی و اجرایی از برگزاری رویدادهای علمی و نشست‌های کارشناسی و فراهم ساختن دسترسی کامل به تمام منابع موجود در کتاب‌خانه و مرکز اسناد یکدیگر  است.

پیگیری تحقق مفاد این تفاهم‌نامه توسط کارگروه مشترکی متشکل از نمایندگان جهاددانشگاهی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی انجام می‌گیرد و مدت اعتبار آن دو سال است.

کد خبر 4844379 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مجلس شورای اسلامی تفاهم نامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو تحقیقات علمی ویروس کرونا نوآوری شرکت دانش بنیان موبایل ماهواره گوگل سامسونگ امنیت اطلاعات فناوری فضایی اینترنت ماهواره ظفر مقابله با تعارض منافع مجلس شورای اسلامی تفاهم نامه رفاه اجتماعی وزارت تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۲۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 اخبار رسمی کالابرگ‌ فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه پیگیری شود

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مردم هشدار داد که اخبار رسمی کالابرگ را فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به دنبال انتشار برخی پیام‌های جعلی به صورت پیامک و شبکه‌های مجازی در ارتباط با دریافت کالابرگ الکترونیکی، روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام‌کرد: هرگونه خبر رسمی در این زمینه فقط از طریق مراجع رسمی یا سامانه پیامکی این وزارتخانه به اطلاع عموم خواهد رسید.

وزارت رفاه ضمن هشدار در این زمینه، از هموطنان خواست به‌منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.

کد خبر 747425

دیگر خبرها

  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان منعقد شد
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  •  اخبار رسمی کالابرگ‌ فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه پیگیری شود
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت
  • آغاز یک مدل جدید در مسکن ملی