Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@04:07:03 GMT

دمنوش پونه؛ سرشار از خاصیت درمانی

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۲۷۱۷

دمنوش پونه؛ سرشار از خاصیت درمانی

 این گیاه از خانواده نعناییان است. بوته گیاه پونه بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر رشد می‌کند. این گیاه طبع گرم و خشکی دارد و در فصل‌های گرم سال رشد می‌کند. با تهیه این گیاه در این فصل می‌توانید دمنوش و چای بسیار عالی آماده کرده و به عنوان عصرانه‌ای مناسب در کنار خانواده آن را بنوشید.

دمنوش پونه

گیاه پونه برای از بین بردن خستگی و سردرد‌های عصبی بسیار مفید است و سرماخوردگی را نیز درمان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اگر دمنوش آن به طور مداوم استفاده شود، منجر به کاهش خلط و سرفه می‌شود. برگ‌های این گیاه در درمان زخم‌های پوستی موثر واقع شده است و تاثیر زیادی نیز در درمان بیماری‌های عفونی دارد. پونه علاوه بر آشپزی و خاصیت درمانی دارویی برای پوست و مو نیز مفید است، به طوری که برای درمان آکنه، جوش صورت و درمان ریزش مو به کار می‌رود.

مصرف دمنوش این گیاه که خواص مفیدی دارد برای کاهش درد‌های قاعدگی و پریودی زنان، لاغری و کاهش وزن، بهبود عملکرد معده و دستگاه گوارش، کاهش استرس، افسردگی و بی خوابی و تنظیم فشار خون و عملکرد قلب توصیه شده است. دمنوش پونه بعلاوه برای درمان سرماخوردگی، زکام، مشکلات گوارشی، سردردها، کم کردن تب خفیف، تسکین گلودرد و برای بهبود نفخ شکم و حالت تهوع استفاده می‌شود. یکی از بهترین راه‌های بهره از خاصیت درمانی پونه نوشیدن یک فنجان چای پونه است.

مواد لازم

برگ یا گل پونه: ۱ قاشق غذاخوری
چای: ۱ قاشق غذاخوری
آبجوش: ۲ لیوان

طرز تهیه

۱. یک قاشق از گل یا برگ پونه را که در دست دارید به همراه یک قاشق چای درون آبجوش بریزید.

۲. حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دمنوش به خوبی دم بکشد.

۳. بعد از گذشت زمان مورد نیاز، دم نوش دم کشیده و آماده میل کردن است.



منبع: وب سایت غذالند

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دمنوش گیاهی پونه خواص پونه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۲۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری‌ آنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی، ضمن تبریک فرارسیدن روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی به جامعه آزمایشگاهیان کشور، "تشخیص طبی" را پیش شرط خدمات درمانی و نیز اولویت پژوهش‌های آزمایشگاهی را به مثابه یکی از درگاه‌های ورود به عرصه پیشرفت‌های دانش و فناوری پزشکی، عنوان کرد.

متن کامل پیام عین اللهی به مناسبت روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
از آن هنگام که طبیب نام آور ایرانی و مولف گرانقدر "ذخیره خوارزمشاهی"، نخستین کتاب جامع پزشکی به زبان شیرین فارسی که جزییات تازه‌ای از "نحوه آزمایش روی نمونه‌های انسانی" را به دنیای د‌انش آن روز عرضه کرد، حدود هزار سال سپری شده است؛ در طول این راه طولانی و دشوار که مشعلداران آن، استادان دانشمند علوم آزمایشگاهی و رهروان آن، متخصصان و کارشناسان و دانش پژوهان خستگی ناپذیر این رشته بوده اند، در هر روزگار افتخاراتی ارزشمند در خدمت به مردم و بویژه دردمندان و بیماران جامعه، بروز و ظهور یافته تا در زمانه ما به اوج شکوفایی و رشد رسیده است.

امروزه اهمیت "تشخیص طبی" به عنوان پیش شرط خدمات درمانی و نیز اولویت پژوهش‌های آزمایشگاهی به مثابه یکی از درگاه‌های ورود به عرصه پیشرفت‌های دانش و فناوری پزشکی، محل اتفاق نظر دنیای علم است و درخشش دستاورد‌های فعالان این عرصه در ایران عزیز، پیوسته نگاه جهانیان را به خود معطوف کرده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همواره یافته‌ها و محصولات علمی و فناوری دست اندرکاران فاضل و خدوم علوم آزمایشگاهی را قدر نهاده و از آنها در راه سیاستگذاری‌های کلان نگر خود در حوزه‌های پیشگیری و درمان بهره‌های وافر برده است.

اینجانب فرارسیدن سی ام فروردین، زادروز "حکیم اسماعیل جرجانی"، پدر دانش آزمایشگاهی ایران را که بحق روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی نامیده شده، به جامعه آزمایشگاهیان کشور تبریک و تهنیت گفته و توفیق روزافزون همه فعالان این عرصه را از درگاه احدیت مسألت می‌نمایم.




بهرام عین اللهی
وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی بیماری‌های ریشه گیاهان با استفاده از کود بیولوژیک
  • خواص زیره: ۹ خاصیت علمی اثبات شده
  • این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست
  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟
  • برای درمان نفخ معده چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
  • گیاه بوچو چیست و چه فوایدی دارد؟
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • ۵ خاصیت شگفت‌انگیز سیر برای تیروئید (کم‌کار و پرکار)
  • کاهش کلسترول با این نوع سبزی