Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: کشمکش‌های سیاسی در این فضای غبارآلود باعث شده که خدمات و ابتکارات انجام شده به خوبی دیده نشود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، علی لاریجانی امروز سه‌شنبه در آیین آغاز عملیات بهره‌برداری و اجرایی پروژه های آب، برق و فاضلاب خوزستان که در شهرستان شادگان برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید همت شود تا سازندگی و رفع نیازهای مردم در اولویت امور قرار بگیرد، اظهار کرد: دهه فجر، مقطع بسیار مهمی از  تاریخ ایران است، امام خمینی(ره) با حضور خود در کشور  حرکت بزرگی را  که با پیشوایی ایشان شکل گرفته بود سرعت بخشید و بساط نظام دیکتاتوری برچیده و انقلاب اسلامی در این ایام در سال 57 به پیروزی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ملت ایران آرمان هایی در انقلاب داشته است که به برخی از آن ها دست پیدا کرده است.

او ضمن تقدیر از وزارت نیرو، استاندار خوزستان و نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی برای تحقق پروژه‌ آبرسانی به شادگان گفت: در بخش‌های مختلف کشور اقداماتی اعم از احداث تصفیه‌خانه‌ها و اجرای طرح‌های برق‌رسانی در دست انجام است. برخی از ابتکارات وزارت نیرو که تلاش دارد با تدابیری بتواند از منابع به درستی استفاده کند، باید بیشتر با مردم در میان گذاشته شود همچنین این ابتکارات، بسیار سازنده است و باید در تمام بخش‌ها به‌کار گرفته شود.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، به‌ دلیل تحرکات ایجاد شده در بخش‌های اقتصادی بویژه صنعت، وضعیت رشد ما در سال آینده خیلی بهتر خواهد شد. مشکلاتی در خرید و انتقال داشتیم به همین دلیل، رشد اقتصادی ما مقداری کمتر شده است.

لاریجانی با بیان اینکه در تحریم هستیم و مشکلاتی داریم، تاکید کرد: باید دست به دست هم دهیم و به سرمایه‌های درونی توجه داشته باشیم، در این صورت در مقابل ظلم آمریکایی ها موفق خواهیم شد.

او با اشاره به تامین برق در زمان پیک سال گذشته گفت: به جای ساخت نیروگاه و تولید انرژی بیشتر، تدابیری از جمله اطلاع‌رسانی به مردم و همچنین بخش کشاورزی به کار گرفته شد. پس از این مردم در ساعات اوج مصر سه مگاوات صرفه جویی کردند که بسیار حایز اهمیت بود.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرمایه‌گذاری های کلان انجام شده در خوزستان بیان کرد: در زمان پهلوی تنها چند شهر آباد شده داشتیم و بقیه رها شده بود و در روستاها، آب، برق، جاده و امکانات رفاهی نبود، اما اکنون این امکانات به اکثریت قریب به اتفاق روستاها رسیده است. روستاها مشکلاتی از نظر چرخه اقتصادی دارند اما روی زیربناها خیلی کار شده است.

او با بیان اینکه برخی از خدمات انجام شده در فضای غبارآلودی که گاهی برخی ایجاد می کنند و گاهی از خارج کشور به داخل سرایت می کند، دیده نمی شود، به پویش #هرهفته_الف_ب_ایران وزارت نیرو اشاره کرد و تصریح کرد: این ابتکار وزارت نیرو گوشه‌ای از خدمات کشور را نشان می دهد و بخش‌های تبلیغاتی کشور وظیفه خیلی مهمی دارند تا این حجم تلاش مهندسان، کارگران، کشاورزان، بخش‌های فرهنگی کشور و استادان دانشگاه‌ها را که برای ایجاد فضای سازندگی در کشور تلاش می کنند، بازتاب دهند.

لاریجانی با تکرار اینکه کشمکش‌های سیاسی در این فضای غبارآلود باعث می شود که خدمات دیده نشود، اضافه کرد: یکی از مسایل مهمی که امام پیگیری می کرد، آبادی کشور به دست نیروهای داخلی بود. جهاد سازندگی کار نمادین امام و این حرکت به دست نیروهای خلاق ایرانی هدف بزرگ انقلاب بود که باید استمرار داشته باشد.

او با اشاره به اینکه متاسفانه گاهی قدر نعمت استقلال آن طور که باید دانسته نمی شود، گفت: ایران سال‌هاست از نظر سیاسی روی پای خود ایستاده و در منطقه نقش آفرین شده و هیچ کشوری حتی ابرقدرت‌ها توان دستور دادن به ما را ندارند در حالی که زمانی سفیر انگلیس به شاه دستور می داد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: استقلال سیاسی از اهداف بزرگ انقلاب بود که در جمهوری اسلامی به خوبی تحقق یافت و نظام در این زمینه با تدبیر و به‌ خوبی عمل کرد. ایران در منطقه، نقش بسیار ارزشمندی دارد که نتیجه این صلابت است.

لاریجانی در پایان با بیان اینکه خودبینی و خودمحوری نباید وجود داشته و حب و بغض ها باید برای خدا باشد، گفت: باید الفت در کنار  روحیه مقاومت در داخل کشور افزایش پیدا کند و این کلید توفیق ما است.

لازم به ذکر است که علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با همراهی وزیر نیرو صبح امروز به منظور افتتاح 25 هزار میلیارد ریال پروژه آب و برق، در سفری یک روزه وارد اهواز شدند و مورد استقبال استاندار خوزستان قرار گرفتند.

همچنین در اولین برنامه طرح آبرسانی ۱۳۰۰ میلیمتری غدیر شهرستان شادگان به بهره برداری رسید.

طرح آبرسانی به شهر شادگان با ۲۷ کیلومتر خط انتقال ۱۳۰۰ میلی‌متر فولادی از محل کانال پای‌پل کرخه(طرح آبرسانی غدیر) با ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید؛ هدف از این پروژه تامین آب شرب این شهر تا افق ۱۴۲۵ با جمعیت تحت پوشش ۱۵۰ هزار نفری است.

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رییس مجلس شرایط اقتصادی وزارت نیرو خدمات استانداری خوزستان برنا خوزستان کشمکش سیاسی رییس مجلس شورای اسلامی کشمکش های سیاسی طرح آبرسانی وزارت نیرو انجام شده بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۳۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دفتر سیاسی حماس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در این دیدار مهم‌ترین مسائل فلسطین و غزه مورد بررسی طرفین قرار گرفت.

آقای قالیباف ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه،  خواستار برخورد جدی مجامع بین‌الملی با این جنایات و همچنین کمک دولت‌های اسلامی و مسلمانان در مردم غزه شد.

آقای هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس هم با تقدیر از حمایت‌های جمهوری اسلامی از مردم مظلوم فلسطین و غزه، مقاومت را تنها راه رهایی فلسطین از شر صهیونیست‌ها دانست.

دیگر خبرها

  • روایت رفسنجانی از استمداد خانواده فرمانده ارشد نیروی انتظامی برای رهایی از زندان
  • دیدار اسماعیل هنیه با رییس مجلس
  • دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دفتر سیاسی حماس
  • نقش مردم در بهبود وضعیت اقتصادی مهم و اثرگذار است
  • بخش‌های مختلفی برای «بهار بهار» تدارک دیده‌ایم/ لزوم رعایت نکات ایمنی در حاشیه زاینده‌رود
  • آیتم‌های مختلفی برای «بهار بهار» تدارک دیده‌ایم/ لزوم رعایت نکات ایمنی در حاشیه زاینده‌رود
  • تاکید علمای یمن بر لزوم بسیج امت اسلام برای یاری غزه
  • تولید، کلیدواژه بهبود وضعیت اقتصادی کشور است
  • از استیضاح وزیر آموزش و پرورش منصرف نشده‌ام/ عدم پرداخت حق‌التدریس یعنی کمبود معلم در سال آینده
  • نرخ تورم و آینده سیاسی کشور