Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@10:19:36 GMT

اقدامات حوزه امر به معروف و نهی از منکر منسجم نیست

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۳۵۶۶

اقدامات حوزه امر به معروف و نهی از منکر منسجم نیست

سردار علی قاسمی روز سه‌شنبه در همایش نقش روابط عمومی‌ها در امر به معروف و نهی از منکر که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد افزود: از سه سال گذشته ستاد امر به معروف و نهی از منکر با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ارتباطات خوبی داشته اما اقدامات منسجم نبوده است.

وی ضمن انتقاد از ترک زودهنگام نشست توسط برخی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: این نشست یک کار سازمانی بوده و حضور در آن باید فرهنگ‌سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اهداف ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در سال‌های اوایل انقلاب به خاطر اجرا امر به معروف همه احساس مسؤولیت می‌کردند و در برابر بسیاری از امور می‌ایستادند، اما امروز روابط عمومی‌ها باید چاپلوس‌ترین افراد برای مدیر باشند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه حتی حراست، مسؤول دفتر مدیران و منشی‌ها نیز باید چنین باشند افزود: گاهی حراست باید نوکر مدیرکل باشد وگرنه اخراج شده و حتی حقوقش پرداخت نمی‌شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه برخی مدیران افرادی را دور خود جمع می‌کنند که باب میل خودش کار کنند این در حالی که همه شرح وظایف دارند و در بدو استخدام آموزش می‌بینند.

سردار قاسمی بیان کرد: همه قانون را قبول داریم اما اشکال کار ما مراجعه به قانون است والا کم دستورالعمل و بخشنامه در همه ادوار نداریم و همه وزرا مقررات خوبی برای سازمان‌های خود فرستاده‌اند اما در عمل چیزی دیده نمی‌شود.

وی افزود: حتی همان سازمان‌هایی که بر اساس افکار و اندیشه‌ورزی قانونی را وضع کرده‌اند به آن عمل نمی‌کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در سال ۹۴ گفت: اکثر مدیران حتی از وجود این قانون هم بی اطلاع هستند این در حالی است که  قانون امر به معروف و نهی از منکر یک قانون عمومی بوده اما مظلوم واقع شده است.

وی ادامه داد: این قانون حتی از سلسله مراتب به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ هم نشده و ما برای اطلاع مدیران ارسال کرده‌ایم.

سردار قاسمی با بیان اینکه تعداد کمی از مدیران و کارمندان این قانوان را دیده و مطالعه کرده‌اند گفت: بخشنامه‌ها خوب بایگانی می‌شود اما در عمل و اجرا همیشه ضعف داریم.

وی تصریح کرد: البته از نظر شخص بنده ارزیابی که استانداری و سازمان بازرسی از دستگاه‌های اجرایی داشته وضع خوبی در اکثر ادارات داریم اما از دیدگاه نماینده ولی فقیه و رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کوچکترین منکر در ادارت از جمله کم‌کاری، پاسخگو نبودن به ارباب رجوع و بدحجابی یا غیره قابل قبول نیست.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: برای ایام نوروز نیز انتظار می‌رود روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی در فضای سازی ترویج معروفات بیش از پیش تلاش کنند.

وی با بیان اینکه برای کار در ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارغ از وظایف سازمانی باید وقت گذاشت گفت: مدیران روابط عمومی و حراست باید برای سالم‌سازی ادارات تلاش داشته باشند نه اینکه مثل برخی سازمان‌های بزرگ همچون بیمارستان‌ها، پادگان‌ها و دانشگاه‌ها منتظر باشند از بیرون کسی برایشان امر به معروف و نهی از منکر کند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امر به معروف و نهی از منکر انقلاب دستگاه های اجرایی استان فرهنگ سازی نماینده ولی فقیه قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ستاد امر به معروف و نهی از منکر فرمانده سپاه انصارالرضا ع دستگاه های اجرایی روابط عمومی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مردم استان بوشهر در دیدارهای چهره به چهره احصا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر چهارشنبه در ملاقات عمومی و دیدار چهره به چهره با مردم جم اظهار داشت: مردم ولی نعمت ما هستند و باید تمام انرژی و توان خود را مصروف خدمت به مردم و گره‌گشایی از مشکلات جامعه کنیم.

استاندار بوشهر افزود: دیدارهای چهره به چهره، فرصت مناسبی برای شناخت بهتر و نزدیک‌تر مشکلات مردم است که معاونان استاندار و مدیران استان بوشهر و فرمانداران نیز به طور مکرر این دیدارها را باید برگزار کنند.

در این برنامه ۲۷ نفر از مردم شهرستان جم، بی واسطه و مستقیم، مشکلات و دغدغه‌های خود را با استاندار مطرح کردند.

در این ملاقات عمومی، مشکلاتی در حوزه اشتغال، مسکن، تسهیلات بانکی، درمان، آموزش، کشاورزی و صنعتی و … مطرح و استاندار نیز خطاب به مدیران مرتبط دستورات لازم را برای پیگیری و رفع مشکلات صادر کرد.

کد خبر 6087926

دیگر خبرها

  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • مشکلات مردم استان بوشهر در دیدارهای چهره به چهره احصا می‌شود
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد
  • لزوم حمایت مقامات قضایی از اهداف مجمع امر به معروف و نهی از منکر