Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هیات داوری برلیناله ۲۰۲۰ معرفی شدند. در این هیات داوری کنت لونرگان فیلمساز سرشناس آمریکایی که برای فیلمنامه «منچستر بای‌دسی» اسکار گرفت، کنار برنیس بژو بازیگر سرشناس آرژانتینی فرانسوی و کلیر مندوسا فیلیو کارگردان برزیلی رقابت بین‌المللی برلین را قضاوت می‌کنند.

برنیس بژو برای ایرانیان سینما دوست نامی آشنا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در فیلم «گذشته» به کارگردانی اصغر فرهادی نقش مقابل علی مصفا را بازی می‌کرد.

برلیناله ۲۰۲۰ با نمایش فیلم «سال سلینجری من» افتتاح می‌شود.

آن‌ماری جاسر کارگردان فلسطینی، لوکا مارینلی بازیگر ایتالیایی و بتینا بروکمپر تهیه‌کننده آلمانی دیگر اعضای هیات داوری هستند.

پیش از این اعلام شده بود که ریاست هیات داوران جشنواره برلین را جرمی آیرونز بازیگر سرشناس برنده جایزه اسکار به عهده خواهد داشت.

در این دوره از جشنواره فیلم برلین که از یکم تا ۱۱ اسفند برگزار خواهد شد، سالی پاتر با فیلم «راه‌های ناپیموده» یکی از مدعیان اصلی جایزه است. در این فیلم خاویر باردم و ال فنینگ نقش‌آفرینی کرده‌اند.

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1349165

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان جشنواره فیلم برلین بازیگران سینمای جهان هیات داوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر زن فلسطینی برنده جایزه عکس سال شد

محمد سالم، خبرنگار و عکاس فلسطینی که برای خبرگزاری رویترز کار می‌کند، به دلیل ثبت تصویر زنی که جسد یک کودک را در آغوش کشیده، برنده جایزه معتبر عکس سال مطبوعات جهان شد.

به گزارش رویترز، این تصویر که در اکتبر سال ۲۰۲۳ در بیمارستان «ناصر» در جنوب غزه گرفته شده، یک زن فلسطینی را نشان می‌دهد که جسد خواهرزاده ۵ ساله‌اش را در آغوش گرفته است. این زن فلسطینی که «ایناس ابو معمار» نام دارد، در این تصویر در حال سوگواری دیده می‌شود.

عکاس هنگام انتشار عکس گفت: «احساس کردم این تصویر مفهوم گسترده‌تری از آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد را به نمایش می‌گذارد. در آن لحظه مردم سراسیمه بودند، از جایی به جای دیگر می‌دویدند و می‌خواستند از سرنوشت عزیزان خود با خبر شوند. اما این زن در حالی که جسد یک دختر کوچک را در آغوش گرفته بود و آن را رها نمی‌کرد، توجه من را جلب کرد».

ریکی راجرز، سردبیر حوزه تصاویر و ویدئو رویترز به نقل از «محمد سالم» گفت که دریافت جایزه برای چنین عکسی او را خوشحال نمی‌کند، بلکه او از دیده شدن عکس و فراهم شدن فرصتی برای انتشار بیشتر آن قدردانی می‌کند. راجرز ابراز امیدواری کرد با دریافت این جایزه، جهان از تاثیری که جنگ بر انسان‌ها و به ویژه بر کودکان می‌گذارد، آگاه‌تر شود.

بنیاد عکس‌های مطبوعاتی جهان یا «وُرلد پِرِس فتو» که مراسم عکس سال را برگزار می‌کند، اعلام کرد که شناخت خطرات پیش روی خبرنگارانی که درگیری‌ها را پوشش می‌دهند بسیار مهم است. گفته می‌شود از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون، ۹۹ روزنامه‌نگار و کارمند رسانه‌ای در حال پوشش دادن اخبار جنگ جان خود را از دست داده‌اند.

گفتنی است، محمد سالم خود یک فلسطینی است که از سال ۲۰۰۳ برای رویترز کار می‌کند. او پیش‌تر در سال ۲۰۱۰ نیز برنده جایزه عکس سال از همین بنیاد شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • خواستگاری مازیار لرستانی از بازیگر زن سرشناس؟ | او رفاقت ۳۰ ساله‌مان را به باد داد | از من نپرسید که به من چی گفت
  • تصویر زن فلسطینی برنده جایزه عکس سال شد
  • این فیلم برنده جایزه فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای شد
  • بزرگداشت اصغر فرهادی در کلمبیا
  • فیلم «آنیتا، گمشده در اخبار» واجد شرایط حضور در رقابت اسکار شد
  • واکنش جالب بازیگر سرشناس به عملیات نظامی ایران در خاک اسرائیل
  • این انیمیشن ایرانی به اسکار راه یافت
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
  • اولین مرد سیاه‌پوستی که اسکار گرفت
  • اولین مرد سیاه‌پوستی که اسکار گرفت/ عکس