Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های وزنه برداری جام فجر در سومین و آخرین روز خود با برگزاری بازی‌های دسته ۱۰۹ کیلوگرم برگزار شد. در این دسته تیم ملی کشورمان با ۲ وزنه بردار یعنی، امیر حقوقی و علی هاشمی حاضر شد و نمایندگان کشورمان با ۲ وزنه بردار دیگر از کشور‌های کامرون و عراق رقابت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرکت یک ضرب:

امیر حقوقی در حرکت یک ضرب ابتدا وزنه ۱۵۳ کیلویی را مهار کرد و پس از آن وزنه ۱۶۰ کیلویی را بالای سر برد. حقوقی در سومین حرکت یک ضرب خود موفق به مهار وزنه ۱۶۵ کیلویی نشد. با این حال حقوقی مدال نقره حرکت یک ضرب را از آن خود کرد.

علی هاشمی دیگر نماینده کشورمان در این دسته، ابتدا وزنه ۱۶۰ کیلویی را بالای سر برد. هاشمی در حرکات دوم و شوم هم وزنه‌های ۱۶۷ و ۱۷۳ کیلوگرمی را بالای سر برد و مدال طلای خود را در یک ضرب قطعی کرد.

بیشتر بخوانید: رکوردشکنی داودی در حرکت یک ضرب جوانان جهان

حرکت دوضرب:

اما در حرکت دو ضرب حقوقی در نخستین حرکت خود وزنه ۱۹۳ کیلویی را به راحتی بالای سر برد. او وزنه ۲۰۱ کیلویی را هم مهار کرد و در سومین حرکت خود نیز وزنه ۲۰۳ کیلویی را بالای سر برد.

علی هاشمی هم در حرکت دوضرب خود ابتدا وزنه ۲۰۰ کیلویی را مهار کرد. او سپس وزنه ۲۰۵ کیلویی را هم مهار کرد تا مدال طلای دوضرب و مجموع را برای خودش قطعی کند. هاشمی در سومین حرکتش وزنه ۲۱۵ کیلویی را هم مهار کرد تا به رکورد مجموع ۳۸۸ کیلوگرم مدال طلای مجموع این دسته را به دست بیاورد.

به این ترتیب در پایان رقابت‌های دسته ۱۰۹ کیلوگرم، علی هاشمی ۳ مدال طلا و امیر حقوقی ۳ مدال نقره یکضرب، دوضرب و مجموع را به دست آوردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم ملی وزنه برداری وزنه برداری جام فجر علی هاشمی کیلویی را بالای سر برد دسته ۱۰۹ کیلوگرم سومین حرکت حرکت یک ضرب امیر حقوقی ابتدا وزنه علی هاشمی مدال طلای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۴۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رستمی هم در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا نقره ای شد

ملی‌پوش وزن ۷۲ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی ایران، به مدال نقره رقابت‌های قهرمانی آسیا بسنده کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ که به میزبانی بیشکک قرقیزستان در حال پیگیری است، کشتی‌گیر وزن ۷۲ کیلوگرم ایران در فینال این مسابقات با نتیجه ۵ - ۹ مقابل حریفی از ژاپن شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

محمدرضا رستمی که در فینال این وزن مقابل «هارادا» ژاپنی روی تشک رفته بود، با وجود برتری ۵ بر صفر تا انتهای وقت اول، در وقت دوم نتوانست مقابل حملات نماینده ژاپن ایستادگی کند و با نتیجه ۵ - ۹ شکست خورد تا با کسب مدال نقره، به کار خود در این رقابت‌ها پایان دهد.

رستمی پیش از این در وزن ۷۲ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست مقابل لنگ از چین با نتیجه پنج بر سه به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در نیمه نهایی نیز برابر عادیلخان ساتایف از قزاقستان با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • مدال نقره قهرمانی کشوری بر گردن کاراته کار قمی
  • کاراته کار قمی به مدال نقره رقابت‌های قهرمانی کشور رسید
  • علی داوودی: اگر یک درصد هم فکر کنم شانس مدال ندارم، المپیک رفتنم جالب نیست
  • افتخار آفرینی فرنگی کاران خوزستان در آسیا
  • احتمال عجیب سهمیه وزنه‌بردار ایرانی در المپیک
  • رستمی به نقره بسنده کرد
  • رستمی هم در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا نقره ای شد
  • ناکامی رستمی در فینال ۷۲ کیلوگرم؛ کشتی‌گیر ژاپنی طلایی شد
  • کشتی فرنگی آسیا/ مدال نقره و برنز برای ایران
  • دادمرز به مدال نقره بسنده کرد