Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@04:48:32 GMT

پروانه‌هاى شكار براى اتباع خارجى لغو شد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۴۴۵۰

عیسی کلانتری در پاسخ به انتقادات دانشگاهیان، متخصصان و فعالان محیط زیست منتقد شکار، دستور داد صدور مجوز شکار برای اتباع خارجی متوقف شود. طبق اظهارات منتقدان شکار، صدور مجوز شکار برای اتباع خارجی هیچ توجیهی نداشته و فقط سبب ترویج شکار در جامعه می‌شود.

به گزارش «تابناک»، به دستور عیسی کلانتری، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صدور مجوز شکار برای اتباع خارجی متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرهنگ جمشید محبت‌خانی با اشاره به برخی پیگیری‌های مردمی در این خصوص با مسئولان محیط زیست و فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست گفت: نتیجه بررسی‌ها و استدلال‌های منتقدان شکار که بر انتقاد از فروش مجوز شکار به اتباع خارجی متمرکز بود به استحضار دکتر کلانتری رسید و طی نامه‌ای دستور داد سهمی از مجوز‌های شکار که برای اتباع خارجی در نظر گرفته شده بود حذف شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست برای صدور مجوز ۴۴۷ مجوز شکار چهارپا برنامه‌ریزی شده بود که ۴۰ درصد آن برای شکارچیان خارجی در نظر گرفته شده بود که ۱۲ درصد از آن صادر شده و امکان لغو آن وجود ندارد، اما به دستور آقای کلانتری باقی این ۴۰ درصد از مجوز‌ها صادر نخواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه طبق دستورالعمل سازمان حفاظت محیط زیست، پروانه‌های شکار برای حیوانات بالای ۹ سال صادر خواهد شد افزود: فرماندهان یگان موظف شده‌اند بر سن حیوانات شکارشده نظارت دقیق داشته باشند تا جانوری با سن کمتر از ۹ سال شکار نشود.

گفتنی است سازمان حفاظت محیط زیست اخیرا برای شکار ۴۴۷ قوچ، کل، آهو و گراز در ۱۲ استان کشور اعلام ظرفیت صدور مجوز کرده بود. انتشار این خبر با انتقادات گسترده دانشگاهیان، متخصصان، فعالان محیط زیست و نمایندگان مجلس مواجه شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمد توفیق علاوی اتحادیه اروپا برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر پروانه شکار اتباع خارجی سازمان حفاظت محیط زیست محمد توفیق علاوی اتحادیه اروپا برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر صدور مجوز شکار برای اتباع خارجی سازمان حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری

مأموران یگان حفاظت محیط زیست ساری یک قلاده توله شیر را از خانه باغ یک متخلف کشف و ضبط کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، مأموران یگان حفاظت محیط زیست ساری در پی انتشار تصاویری از یک توله شیر در فضای مجازی، اقدام به شناسایی متخلف کرده و با همکاری مأموران نیروی انتظامی و با داشتن حکم قضائی یک قلاده توله شیر را که به‌صورت غیر مجاز در خانه باغ (مخفیگاه) متخلف نگهداری می‌شد، کشف و ضبط کردند.

براساس این گزارش این متخلف به جرم نگهداری غیر قانونی حیوانات وحشی به مراجع قضائی معرفی و حیوان نیز به صورت موقت به پناهگاه حیات وحش سمسکنده انتقال داده شد تا به یکی از مراکز مجاز باغ وحش تحویل داده شود؛ نامبرده در حوزه شکار و صید سابقه‌دار بوده که در سنوات گذشته از باب خرید و فروش و نگهداری حیوانات وحشی، محکومیت کیفری داشته است.

کد خبر 747007

دیگر خبرها

  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد