Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی عصر سه شنبه در دیدار با وزیر و کارکنان وزارت صنعت، معدن و تجارت،  با اشاره به اینکه تحریم ها می تواند باعث عدم وابستگی اقتصاد به نفت شود، اظهار داشت: معتقدم اگر همت، عزم و اراده ای باشد و اعتماد ملی به مجموعه حاکمیت شکل بگیرد، یکی از رموز توفیق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادگار امام افزود: امروز شاید مهمترین بخش رفاه، رضایت یا نارضایتی مردم، وزارت صنعت، معدن و تجارت است. چون مردم همه بخش های این کوه یخ را نمی بینند و قسمتی را می بینند که ثمره کار شما است. لذا این بسیار کار را سخت تر می کند که بار بسیاری از کارهایی که اشتباهات دیگران در حوزه های دیگر است بر دوش وزارت صنعت و معدن و زیر مجموعه آن می آید؛ یکی از آنها بحث بیکاری و کمبود است.

وی با اشاره به اینکه امسال به جز در مقطع آبان ماه ثبات بیشتری نسبت به سال گذشته بر کشور حاکم بود، اظهار داشت: دوره فعلی ما با همه سختی هایی که دارد یک دوره گذار محسوب می شود. ما بالغ بر ۱۰۰ سال است که پدر پولداری به نام چاه های نفت داشته ایم که هر وقت درآمد ما از آن کم شده به معضلات خورده ایم و هر وقت زیاد شده بعضا به بیماری هلندی خورده ایم و یا شوک اقتصادی پدید آمده است. یعنی همه کشور وابسته به نفت بوده است. برای کشوری مثل ما که هم منابع و هم نیروی انسانی و دانش دارد، علت اینکه به سراغ آنها نمی رفته ایم این است که استفاده از نفت راحت تر و ارزان تر بوده است.

سید حسن خمینی تأکید کرد: این دوره اگر عقلانیت و همت ملی به وجود بیاید و بتوانیم از دعواها عبور کنیم، یک بازار بزرگ ۸۰ میلیونی داریم که می تواند بسیاری از بازاریابی ها را انجام دهد و بسیاری از کشورهای اطراف هم به اندازه ای توانمند صنعتی نیستند که بتوانند رقابت کنند. سختی ها خیلی زیاد است ولی عدم وابستگی به نفت که کم کم دارد خودش را نشان می دهد، شاید عقلانیتی را بر کشور حاکم کند. عزم اصلی آن در بخش صنعت است.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد این کار اتفاق بیفتد پیشانی آن صنعت است. شاید ما نتوانسته ایم از دانش خودمان پول در بیاوریم. هرچه بیشتر محصل تولید کردیم، فرار مغزها بیشتر شده است. شاید همین که نمی توانیم از بیرون چیزی بگیریم یک امتیاز باشد. من معتقدم اگر همت، عزم و اراده ای باشد و اعتماد ملی به مجموعه حاکمیت شکل بگیرد، یکی از رموز توفیق است.

یادگار امام یادآور شد: کار بزرگ رهبران بزرگ این است که ریل عوض می کنند و ریل را به اعتماد مردم بر می گردانند. وقتی اعتماد ملی ایجاد شود نشاط پدید می آید و همه دریچه ها را باز می کند و لازم نیست کسی برای همه چیز فکر کند. اگر اعتماد مردم تقویت شود ان شاء الله بتوانیم به آن نقطه آرمانی هم برسیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 درآمد سید حسن خمینی صنعت و معدن نفت وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سید حسن خمینی اعتماد ملی وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۴۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناسپاسی از نعمت‌های پروردگار نشانه دنائت انسان است

حجت الاسلام رضا باوقار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شرافت و پاکی انسان نشانه ای کامل از تقوی است و تمامی حرکات و رفتارهای بشر در حرکت به سوی تکامل نشات گرفته از پاکی روح و اتکای به نفس است.

وی خاطرنشان کرد: نشانه دنائت و پستی در یک انسان به جا نیاوردن شکر نعمت هایی است که خدا به او داده است و ضروری است در برابر تمام این نعمت های مادی و معنوی شاکر باشیم.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر شرافت و پاکی انسان ها را به کفو نفس دانست و بیان کرد: مسئولیت بزرگ الهی و حتی قبول مسئولیت دنیوی ظرفیت روحی می‌خواهد و کسی که ظرفیت روحی اش پایین است به مردم، دین، قرآن و خدا… خیانت می‌کند.

حجت الاسلام باوقار تصریح کرد: روزی فقط نان و مادیات نیست بلکه یکی از روزی‌های مهم خشوع در نماز است که همان کرنش در عبادت است.

امام جمعه مشگین‌شهر آثار خشوع در رفتار انسان را یادآور شد و بیان کرد: خاشعین ظرفیت روحی پیدا می‌کنند و نمازی که عامل رستگاری است آن نمازی است که با خشوع اداء می‌شود چرا که خشوع در نماز و عبادات دیگر سبب می‌شود که انسان همیشه سبک بار و آرام باشد.

کد خبر 6063587

دیگر خبرها

  • مشارکت هیات ورزش‌های همگانی فارس در پویش نذر خون
  • اهدای ۳۷۰ واحد خونی در پویش نذر خون فارس
  • وزارت خارجه باید کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیاندازد
  • مشارکت‌های مردمی تنها راهکار در رونق بازار مسکن خواهد بود
  • وقتی به خدا اعتماد داری، حضورش همین قدر پر رنگ میشه … (فیلم)
  • ناسپاسی از نعمت‌های پروردگار نشانه دنائت انسان است
  • سفال‌منش:۳ لژیونر فوتسال مصدوم شدند؛چه کسی مسئولیت می‌پذیرد؟
  • پزشکیان: فکر نمی‌کردم خاتمی رأی ندهد
  • پلیس در ایام نوروز با تلاش مضاعفی به مردم خدمت رسانی می‌کند
  • ◄ اصطلاحات بیمه/ بخش اول