Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش این کشور با حرکت به سمت شهر راهبردی «سراقب» در شرق «ادلب» توانست روستای «النیرب» در مجاورت جاده بین المللی «حلب-لاذقیه» و ۴ روستای دیگر را در منطقه «ابوالضهور» در شرق «سراقب» را آزاد کند.

ارتش سوریه در عملیات امروز خود توانست با حمله به مراکز تجمع گروه های تروریستی، تجهیزات نظامی آنان را منهدم کند تا بیش از پیش به شهر سراقب به عنوان کلید بازپس گیری ادلب نزدیک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظامیان سوری در روزهای اخیر بسیاری از روستاهای اطراف شهر سراقب را آزاد کرده اند تا بدین ترتیب پیشروی به سمت ادلب - آخرین پایگاه تروریست های حاضر در سوریه- با تمام توان از محور شرق ادامه داشته باشد.

ارتش سوریه سه شنبه گذشته نیز توانست کنترل شهر راهبردی «معره النعمان» در حومه جنوبی ادلب را به دست بگیرد.

ارتش این کشور چهارشنبه هفته قبل هم با ورود به «خان‌طومان» در استان حلب این منطقه راهبردی را سرانجام از تروریست‌ها پس گرفت.

پیشروی سوریه در استان های ادلب و حلب در روزهای اخیر درحالی شدت گرفته که از روز نهم ژانویه (۱۹ دی ماه) با توافق میان «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای وی در منطقه ادلب آتش بس اعلام شد؛ اما این آتش بس دو روز پس از اعلام با حملات تروریست‌ها نقض شد.

ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهد که با توجه به آزادسازی بخش هایی از آن در ماه های گذشته سوریه بزودی می تواند کنترل کامل این استان را به دست بگیرد.

منبع: ایرنا لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000qse خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ارتش سوریه حلب ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۴۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم

مسئول رسانه‌ای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان گفت: حماس چهار پیشنهاد را در این باره به میانجی‌ها ارائه کرده است ولی (رژیم) اسرائیل خواستار برقراری آتش بس و ادامه مذاکرات نیست.

به گزارش ایرنا، مسئول رسانه‌ای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان، گفت: سران حماس در دوحه حضور دارند و قصد جابجایی و خروج از قطر را ندارند.

ولید الکیلانی در گفت وگو با شبکه العربیه، افزود: به دنبال مکان اقامت جایگزین به جای قطر نیستیم.

وی درباره مذاکرات آتش بس و مبادله اسیران با رژیم اسراییل نیز، گفت: حماس چهار پیشنهاد را در این باره به میانجی‌ها ارائه کرده است ولی (رژیم) اسرائیل خواستار برقراری آتش بس و ادامه مذاکرات نیست.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» روز شنبه ادعا کرد که جنبش حماس حداقل با دو کشور منطقه برای انتقال دفتر سیاسی این جنبش از دوحه گفت وگو کرده است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از منابع دیپلماتیک ادعا کرده بود که اقدام حماس برای انتقال دفتر سیاسی این جنبش به خارج از دوحه در نتیجه فشار مصر و قطر بر این جنبش با هدف کاهش شروط مذاکره با رژیم اسرائیل انجام می‌شود.

وال استریت ژورنال نوشته بود که اگر حماس قطر را ترک کند مذاکرات دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه و آزادی ده‌ها اسیر صهیونیست در غزه، ممکن است به شکست منجر شود.

سخنگوی وزارت خارجه قطر روز سه‌شنبه تاکید کرد: تا زمانی که میانجیگری قطر در مساله غزه ادامه دارد، دلیلی برای بسته شدن دفتر حماس در دوحه وجود ندارد.

«ماجد محمد الانصاری» افزود: سران حماس در دوحه حضور دارند و محدودیتی برای ورود و خروج آنها از قطر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هیات‌های مذاکره کننده اکنون در قطر حضور ندارند، گفت: تلاش می‌کنیم با کمک همه طرف‌ها به راه حلی که مورد قبول همه باشد، دست یابیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • 200 روزه شدن جنگ علیه غزه چه مفهومی دارد؟ مقاومت در این مدت چگونه ادامه یافت؟
  • رفع معارضین مسکونی از مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین آزادراه شهید شوشتری
  • کناره گیری قریب الوقوع فرمانده منطقه مرکزی ارتش اسرائیل
  • روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • عملیات «وعده صادق» موجب صلح در منطقه است