Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصر آبادی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر 97 پروژه سازه منابع طبیعی با 35 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، علیرضا نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی امروز در نشست خبری اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر 97 پروژه سازه منابع طبیعی با 35 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: مساحت تحت پوشش این پروژه ها 362 هزار و 771 هکتار است.   مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: با افتتاح این تعداد پروژه 16 هزار و 45 شغل جدید ایجاد و تثبیت شغل انجام شده است.   نصرآبادی با بیان اینکه از این تعداد پروژه 87 مورد سازه آبخیزداری با حجم آبگیری بیش از 1.5 میلیون مترمکعب است، عنوان کرد: 80 روستا و 116 رشته قنات از مزایای این سازه‌های آبخیزداری بهره‌مند شدند.   وی اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار سازه آبخیزداری با حجم آبگیری 79 میلیون مترمکعب در استان وجود دارد که در بارندگی‌های دی و بهمن شاهد آبگیری حدود 12 میلیون‌ و 150 هزار مترمکعب آب در بند‌های خاکی استان بودیم.   مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: 5 میلیون و 400 هزار هکتار از مساحت استان بیابانی است و در این راستا در سال جاری 77 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار جهت مالچ پاشی به استان خراسان جنوبی از محل صندوق توسعه ملی و کارگروه ملی گرد و غبار به بیابانزدایی اختصاص پیدا کرده   است.   نصرآبادی افزود: تاکنون پنج هزار هکتار اجرای طرح مقابله با بیابان زدایی در استان انجام شده است.   وی با بیان اینکه در حال حاضر سه میلیون و 100 هزار هکتار از مساحت استان تحت فرسایش شدید بادی قرار دارد، گفت: 35 کانون بحرانی فرسایش بادی در تمام شهرستان های استان فعال است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی پروژه سازه منابع طبیعی تومان اعتبار بهره برداری هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است

بهمن جعفری در جمع خبرنگاران، با اشاره به تأمین اعتبارات مورد نیاز برای ماشین‌آلات کارخانه، اظهار کرد: ۵۰ درصد ماشین‌آلات مورد نیاز این کارخانه ساخته شده و در مرحله بارگیری از کشور چین بوده و ۵۰ درصد باقی مانده نیز در حال ساخت هستند.

وی درباره زمان بهره‌برداری از کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی مقرر است که این کارخانه تابستان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان همچنین درباره کارخانه تولید کاغذ از سنگ ازنا نیز گفت: ساختمان این کارخانه با ظرفیت تولید ۵ هزار تن و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جعفری خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو کارخانه تولید کاغذ از سنگ در لرستان در دست احداث است؛ یکی در الیگودرز و دیگری در ازنا که وعده بهره‌برداری یکی از آنها در تابستان داده شده و دیگری نیز پیشرفت ۴۰ درصدی دارد.

وی تصریح کرد: کارخانه تولید کاغذ از سنگ کربنات کلسیم الیگودرز یکی از پروژه‌های اقتصادی و اشتغال‌زای لرستان و از پروژه‌های دوستدار محیط‌زیست محسوب می‌شود که طرح احداث این کارخانه در شهرک صنعتی الیگودرز، از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» از اواخر سال ۹۷ آغاز شد؛ اما تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: این کارخانه سومین طرح کشور است که از سوی ایمیدرو در لرستان انجام خواهد شد و از مصوبات سفر اول هیئت دولت به لرستان محسوب می‌شود.

جعفری ادامه داد: کارخانه تولید کاغذ از کربنات کلسیم الیگودرز در زمینی به مساحت ۴ هکتار در شهرک صنعتی شماره یک شهرستان الیگودرز قرار دارد.

وی اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری در کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز ۵ میلیون دلار است که از محل منابع داخلی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تأمین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • ۹۲۷ سازه آبخیزداری در اردبیل اجرایی شد
  • بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر
  • ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است
  • ادعای یک مسئول؛ درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم
  • نابودی در کمین درختان زاگرس+ فیلم
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام