Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@08:24:23 GMT

نرخ طرح ترافیک ۱۷ درصد افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۵۴۴۹

نرخ طرح ترافیک ۱۷ درصد افزایش می‌یابد

طرح ترافیک در سال 99 چگونه اجرا خواهد شد؟ آیا نسبت به امسال با تغییرات جدیدی روبه‌رو خواهد بود؟

عمار سعیدیان‌فر، مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران به تمام سؤالات شهروندان پیرامون طرح ترافیک و طرح کاهش برای سال آینده پاسخ می‌دهد؛گفت‌و‌گوی ما با او را در زیر می‌خوانید: ‌ برخی رسانه‌ها از 6 تغییر اساسی طرح ترافیک سال 99 نسبت به سال 98 خبر داده‌اند، این تغییرات شامل چه چیزهایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نه این‌طور نیست. طرح ترافیک 99 تنها در یک مورد تغییر ویژه کرده که آن‌هم افزایش تخفیف برای دارندگان معاینه فنی برتر است. ما برای سال آینده برای این افراد تخفیف 30 درصدی را قائل شده ایم، درحالی‌که امسال 25 درصد بوده است. ‌ اما ظاهراً از سال آینده برای ورود به طرح ترافیک باید حتماً رزرو انجام داد؟ بله، اما این تغییر جدیدی نیست و بویژه در سال 97 و تا حدودی هم در سال 98 اجرا می‌شد. تنها تفاوت این است که ما آن را به‌صورت یک الزام درآورده‌ایم و خودروها حتماً باید قبل از ورود به طرح رزرو کنند. ‌ چه تعداد خودرو مجوز ورود به‌طرح ترافیک را دارند؟ 10 هزار خودرو و ما برای 40 هزار خودرو نیز سهمیه رزرو پیش‌بینی کرده‌ایم که از طریق اپلیکیشن تهران من که بزودی رونمایی می‌شود، می‌توانند از یک هفته تا یک روز قبل از ورود، اقدام به رزرو کنند. فعلاً همین 103 هزار خودرو قطعی شده و قرار به کاهش یا افزایش سهمیه ورودی نیست. البته رانندگان تا ساعت 6 صبح همان روز هم وقت دارند تا رزرو خود را کنسل کنند، اما اگر کسی اقدام به کنسل کردن نکند، از آنجاکه سهمیه یک خودروی دیگر را اشغال کرده است، 20 درصد قیمت پایه از آن کسر می‌شود. ‌ ورود به طرح ترافیک برای سال آینده چند درصد افزایش یافته است؟ نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک به طور میانگین 17 درصد افزایش یافته است. براین اساس خودروهایی که دارای معاینه فنی برتر بوده، با افزایش 13.5 درصدی نسبت به سال گذشته باید حداقل 16 هزار و 464 تومان پرداخت کنند.خودروهایی که فاقد معاینه فنی برتر هستند نیز با معاینه فنی عادی مشمول افزایش 21 درصدی می‌شوند که بیشترین رقم قابل پرداخت برای این افراد 54 هزار و 400 تومان خواهد بود. ‌ برخی معتقدند که این افزایش نرخ تنها به درآمدزایی برای شهرداری منجر می‌شود و عملاً تأثیری بر کاهش ترافیک ندارد، البته بحث وصول درآمدهای حاصل از این محل هم مطرح است، ظاهراً طلب شهرداری از این ناحیه طی دو سال، 550 میلیارد تومان است؟ ما تا الان از این محل حدوداً 300 میلیارد تومان در‌آمد داشته‌ایم که بسیاری از پرداخت‌ها با تأخیر انجام می‌شود. مثلاً در سال 98، توانستیم حدود 60 تا 70 میلیارد تومان از طلب‌های سال 97 را وصول کنیم. ‌ درباره طرح کاهش چه تغییرات احتمالی پیش‌بینی شده است؟ محدوده قطعاً تغییر نمی‌کند. چراکه مصوبه و دستور کار شورای ترافیک تهران مبنی بر تغییر محدوده نیست، به احتمال زیاد برنامه امسال برای سال 99 هم پیاده خواهد شد، چون دستور جدیدی به ما ابلاغ نشده است و همچنان 20 روز سهمیه رایگان اعمال می‌شود. ‌ ساعات ورود به محدوده چطور؟ در نیمه اول سال، پایان طرح ترافیک و طرح کاهش 19 خواهد بود و ممکن است مثل امسال، در نیمه دوم سال با نظر پلیس از 19 به 18 کاهش یابد. ‌ نرخ محدوده کاهش، افزایش نمی‌یابد؟ نرخ ورود به محدوده طرح کاهش، همان 50 درصد نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک است، البته پیشنهاد شهرداری افزایش حدود 65 درصدی بود که شورا با آن موافقت نکرد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ورود به محدوده طرح ورود به طرح ترافیک معاینه فنی برتر برای سال آینده میلیارد تومان درصد افزایش هزار خودرو طرح کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۵۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش عجیب رییس سازمان برنامه درباره نرخ تورم؛ تورم به کانال ۳۰ درصد رسید

داود منظور از روند کاهشی نرخ تورم خبر داد و گفت که تورم سالانه به کانال ۳۰ درصد رسیده و تورم نقطه به نقطه نیز در شرف ورود به کانال ۲۰ درصد است.

به گزارش خبرآنلاین، وی در جلسه روز یکشنبه هیات دولت با اعلام خبر کاهش تورم سالانه به کانال ۳۰ درصد گفت‌: طبق گزارش مرکز آمار، روند تورم همچنان رو به کاهش است به نحوی که تورم نقطه به نقطه به حدود ۳۱ درصد رسیده و در شرف ورود به کانال ۲۰ درصد است و تورم ۱۲ ماهه هم به ۳۸.۸ درصد رسیده که به معنای ورود به کانال ۳۰ درصد است.

وی ابراز امیدواری کرد که با ادامه سیاست‌های تنظیم‌گری دولت در بخش پولی و همچنین انضباط مالی در اجرای بودجه و جلوگیری از کسری بودجه این روند استمرار داشته و تا پایان سال تورم ۱۲ ماهه تا کانال ۲۰ درصد کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • هراز بازگشایی شد/ ترافیک در محور کندوان
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • پیش بینی آب و هوای تهران؛ دمای تهران از فردا کاهش می یابد
  • گزارش عجیب رییس سازمان برنامه درباره نرخ تورم؛ تورم به کانال ۳۰ درصد رسید
  • نتانیاهو : فشارها بر حماس افزایش می‌یابد
  • تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد